جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

ژن های شما به طور عمده نقش تعیین کننده را در افزایش قد شما دارند. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا ممکن است فردی حتی به قد مرتبط با ژن خود نرسد؟ در بسیاری از موارد، دلیل آن می تواند کمبود ویتامین باشد. در حالی که شما نمی‌توانید مستقیما از ویتامین ها برای رشد قد خود استفاده کنید. اما ویتامین های ضروری برای افزایش قد شما نقش مهمی دارد.

این ویتامین ها به قوی و سالم تر شدن استخوان های شما کمک می کنند. با این حال، این امر تنها زمانی ممکن است که مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را همراه با همه ویتامین های مورد نیاز تامین کنید. بدن به ویتامین های زیادی مانند ویتامین  B1، B2، D، E  و C نیاز دارد.

ویتامین های ضروری برای افزایش قد

بسیاری از مطالعات دریافته اند که تنها غذاهای خاص حاوی ویتامین های مشخص، شاید به رشد قد شما کمک نکند. از این رو، یک رژیم غذایی همراه با تمام مواد مغذی مفید مورد نیاز به طرق مختلف می تواند، به رشد قد شما کمک کند. در این نوشتار، به فهرستی از ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی مورد نیاز بدن و تاثیر آن‌ها بر قد شما پرداخته شده است. اما لطفا توجه داشته باشید که رشد بدن شما پس از یک سن خاص متوقف می‌شود. از آن به بعد تغذیه کافی ممکن است فقط به سلامتی شما کمک نماید و به هیچ وجه بر رشد قد تان تاثیر گذار نیست.

ویتامین های ضروری برای افزایش قد:

  1. ویتامین D
  2. B1 از ویتامین های ضروری
  3. ویتامین B2 (ریبوفلاوین(
  4. ویتامین C
  5. کلسیم
  6. ویتامین D

ویتامین D مهم ترین ویتامینی است که به تقویت و رشد استخوان ها کمک می کند. زمانی که فرد ویتامین D را به میزان مورد نیاز دریافت نکند، استخوان ها و دندان هایش ضعیف می شوند. به غیر از نور خورشید که منبع اصلی ویتامین D است. می‌توانید با گنجاندن غذاهای سرشار از ویتامین D مانند شیر، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و گل کلم در رژیم غذایی خود، مصرف آن را افزایش دهید. این مطمئنا شما را قادر می سازد تا به ارتفاع ژنیتکی تان برسید. ویتامین D همچنین ممکن است با کمک به جذب موثر فسفر و کلسیم که برای رشد استخوان‌ها مهم هستند، به افزایش قد شما کمک کند.

  1. ویتامین B1؛ ویتامین های ضروری برای افزایش قد

این ویتامین نقش اساسی در رشد قد دارد. همچنین استفاده از ویتامین B1 به تنظیم سیستم هاضمه کمک می کند. ویتامین B1 به حفظ سلامت قلب و سیستم عصبی نیز مفید است. اگر چه تاثیر بر این بخش ها، شاید مستقیما در افزایش قد تاثیرگذار نباشد، اما در مجموع به سلامت فرد کمک می نماید. برخی از منابع رایج ویتامین B1 برنج، بادام زمینی، و سویا هستند.

  1. ویتامینB2

ریبوفلاوین به عنوان ویتامین B2 نیز شناخته می شود. این یک ویتامین حیاتی است که به افزایش قد کمک می کند. باعث رشد استخوان ها، پوست، مو و ناخن‌ ها می شود. غذاهای غنی از ریبوفلاوین شامل تخم مرغ، ماهی، شیر و سبزیجات با برگ سبز است.

  1. ویتامین C

این ویتامین به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود که به تقویت استخوان ها، دندان ها و رشد آن ها کمک می کند. ویتامینی است سرشار از آنتی اکسیدان که از بیماری جلوگیری می کند. منابع غنی این ویتامین گوجه فرنگی، سیب زمینی، مرکبات و انواع توت ها هستند.

  1. کلسیم؛ ویتامین های ضروری برای افزایش قد

کلسیم یکی از مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن برای تسریع رشد استخوان است. مصرف منظم کلسیم می تواند طول عمر و استحکام استخوان های شما را افزایش دهد. منابع اصلی کلسیم شیر و سایر محصولات لبنی هستند. همچنین می توان آن را از منابع غذایی دیگر مانند اسفناج، محصولات سویا غنی شده، سبزی و شلغم نیز تهیه کرد. در کنار کلسیم، فسفر نیز به رشد استخوان ها کمک می کند.

اما در نهایت، این ژنتیک شما است که عمدتا اندازه قد شما را تعیین می کند. با این حال، برخی از افراد علیرغم این‌که ژن‌هایشان مستعد قد خوب هستند، رشدشان متوقف می‌شود. دلیل اصلی این امر کمبود تغذیه ای به ویژه ویتامین هایی مانند D، B1، B2، C و مواد معدنی مانند کلسیم است. این مواد مغذی به داشتن استخوان‌های قوی‌تر و سالم‌تر کمک می‌کنند و سبب رشد بدن می‌شوند. بنابراین، برای رشد قد از غذاهای غنی از این ویتامین ها استفاده کنید. برای کسب حداکثر نتیجه، هر روز ورزش کنید و به فعالیت های ورزشی مانند ایروبیک، دوچرخه سواری و شنا بپردازید تا متابولیسم بدن خود را بهبود بخشیده و قد خود را افزایش دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان