اشتباهات رایج آرایشی؛ 6 اشتباهی که خانم ها در آرایش مرتکب می‌شوند

توسطفرشته فرهنگ

خرداد ۲, ۱۴۰۱ به روز رسانی : خرداد ۳, ۱۴۰۱ ,
اشتباهات رایج آرایشی

برخی از ما اغلب از اشتباهات رایج آرایشی که هر روز مرتکب می شویم بی اطلاع هستیم. ممکن است سال ها طول بکشد تا برخی آرایش خود را درست انجام دهند. زیرا در وهله اول پیدا کردن رنگ‌ها و برندهای آرایش متناسب با صورت شما نیز دشوار است.

هرچند وقتی محصول مناسب خود را پیدا کردید، ممکن است همچنان برای ایجاد ظاهر دلخواه خود تلاش کنید. با این حال اینفلوئنسرهای زیبایی، آرایش و نحوه آرایش را ساده جلوه می دهند، اما حقیقت این است که ترکیب آرایش درست کار آسانی نیست. این بدان معنا نیست که شما باید دست از تلاش بردارید. ما این جا هستیم تا روش های متداول آرایش نادرست که باید از آن اجتناب کنید را به شما توضیح دهیم. این نکات به شما کمک می‌کند تا بایدها و نبایدهای آرایش را بفهمید و مطمئن شوید که آرایش تان درست انجام شده است.

اشتباهات رایج آرایشی

مطلب مرتبط: ترفند های برتر آرایشی با ۲۴ نکته که باید به آن توجه کنید

  1. شستن بیش از حد صورت

پاکسازی یا شستن صورت اولین و مهمترین مرحله در آرایش است. هر خانمی نوع پوست متفاوتی دارد و با افزایش سن، پوست ما دستخوش تغییرات زیادی می شود. اما اگر هنگام استفاده از کرم پودر متوجه پوست خشک و پوسته پوسته روی صورت شدید، باید شستشوی بیش از حد صورت خود را متوقف کنید. حداکثر دو بار در روز صورت خود را بشویید، یک بار صبح و یک بار شب قبل از خواب. بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. روغن های طبیعی پوست نیز روی پوست شما معجزه خواهد کرد و بدون استفاده از صابون تاثیر شگفت انگیزی خواهد داشت.

  1. استفاده از آرایش روی پوست خشک

آرایش کردن روی پوست خشک یکی از بزرگترین اشتباهات آرایشی است که می تواند چهره را کدر، ترک خورده، پیر و خسته نشان دهد. اگر می‌خواهید آرایش صورت طبیعی و زیبایی داشته باشید، باید صورتتان مرطوب باشد. بنابراین، قبل از آرایش کردن، مطمئن شوید که صورت شما به خوبی هیدراته شده است.

  1. آرایش در نورپردازی اشتباه؛ اشتباهات رایج آرایشی

وقتی تصمیم در انتخاب محصول آرایشی می‌گیرید باید آن را روی پوست خود در نور طبیعی آزمایش کنید. وقتی آرایش را در نور غیر طبیعی امتحان می کنید، متوجه خواهید شد که آن طور که انتظار داشتید جذاب به نظر نمی رسد. محصول مناسب پوست خود را زیر نور طبیعی انتخاب کنید تا به نتیجه بهتری برسید.

مطلب مرتبط: لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد

  1. تکنیک های ترکیب اشتباه؛ اشتباهات رایج آرایشی

آرایش، بسیار بیشتر از زدن رژگونه یا سایه چشم است. حتی اگر سایه خنثی بزنید، غیر طبیعی و نامناسب به نظر می رسد. مگر این که آن را به درستی ترکیب کنید. کلید داشتن آرایش طبیعی در تسلط بر هنر ترکیب کردن نهفته است. آرایشی که به خوبی ترکیب نشده باشد می تواند کاملا خنده دار به نظر برسد. چند ویدیو و آموزش آرایش را به صورت آنلاین تماشا کنید و برای شروع از برس های خوب استفاده کنید.

  1. اشتباهات رایج آرایشی؛ استفاده نادرست از کانسیلر

هنگام آرایش ما در انتخاب کرم پودر یا کانسیلر دو دل هستیم که اول کرم پودر بزنیم یا کانسیلر. پوشاندن عیوب بعد از ترکیب کرم پودر منطقی تر است. به این معنی که بهتر است از کرم پودر قبل از کانسیلر استفاده کنید. اما وقتی این کار را انجام می دهید، به این دو نکته دقت کنید:

مطلب مرتبط: آیا تا به حال به بهبود روتین آرایش روزانه خود فکر کرده اید؟

  • هرگز از کرم پودر بیش از حد به طور هم زمان در یک ناحیه از صورت استفاده نکنید. کانسیلر بیش از حد روی حلقه های تیره زیر چشم شما باعث می شود پیرتر به نظر برسید. راه صحیح برای پوشاندن سیاهی دور چشم این است که چند قطره کانسیلر را روی استخوان زیر چشم خود بچکانید و آن را ترکیب کنید. کانسیلر را مستقیما روی حلقه های تیره زیر چشم نزنید. می توانید از تکنیک لایه بندی نیز استفاده کنید. کمی از کانسیلر را روی یک لکه صورت بمالید و بگذارید کمی بماند و سپس یک لایه دیگر به آن اضافه کنید. می توانید بین لایه ها از پودر فیکس کننده هم استفاده کنید.
  • شما نمی توانید برای همه چیز از یک کانسیلر استفاده کنید. کانسیلرها در رنگ های مختلفی وجود دارد که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. کانسیلر با رنگ هلویی، برای پوست پایه آبی مناسب است و بهترین گزینه برای مبارزه با سیاهی دور چشم است. رنگ سبز، قرمزی پوست را از بین می برد. بنابراین باید از یک کانسیلر با رنگ سبز برای پنهان کردن جوش ها و لک ها استفاده کرد. کانسیلرهایی با رنگ زرد بهترین گزینه برای صاف کردن منافذ بزرگ پوست شما هستند. هنگامی که از کانسیلرهای رنگی به عنوان اولین لایه استفاده کردید، باید آن را با کانسیلری هم رنگ پوست خود ترکیب کنید.

مطلب مرتبط: آرایش جذاب لب با ۷ نکته مهم برای زیبایی در اشکال مختلف لب

  1. استفاده از کرم پودر خیلی زیاد

استفاده بیش از حد از فونداسیون هیچ فایده ای برای صورت شما ندارد و آرایش، شما را شبیه یک دلقک نشان خواهد داد. در واقع، تا زمانی که آرایش غلیظ و کامل نمی‌خواهید، نیازی به استفاده از کرم پودر برای تمام صورت ندارید. به سادگی آن را روی گونه ها، بینی و نواحی زیر چشم خود بمالید. برخی از خانم ها از آن برای پوشاندن لک ها استفاده می کنند، اما این کار کانسیلر است. اطمینان حاصل کنید که سایه مناسبی از کرم پودر را انتخاب کرده اید که کاملا با رنگ پوست شما مطابقت دارد. از کرم پودر روشن تر از رنگ پوست خود استفاده نکنید. این کار فقط لکه‌ها، خطوط ریز و هر چیزی که برای پوست شما مضر است را برجسته می‌کند.

استفاده از سایه ای که با پوست شما همخوانی دارد، تنها راهی است که می توانید چهره ای بی عیب و نقص داشته باشید. هرگز فراموش نکنید که کرم پودر را به درستی مخلوط کنید. حتما آن را روی گردن و گوش خود نیز بمالید. در غیر این صورت، با رنگ صورت و گردن متفاوت خواهد بود و همه می توانند متوجه شوند که شما آرایش کرده اید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *