جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.1
(26)

محبوب ترین روش مصرف تخم مرغ که همیشه به عنوان یک بمب غنی از پروتئین و کلسیم در وعده های غذایی گنجانده می شود، جوشاندن آن است. تخم مرغ را در قابلمه می ریزیم و آب را می ریزیم و می گذاریم بجوشد. تخم مرغ را بر می داریم و طبیعتاً آبی که تخم مرغ ها در آن چوشانده شده است را دور می ریزیم. اما ایا می دانستید آب جوشی که تخم مرغ در آن جوشانده شده است، خواص فراوانی دارد؟ قطعا با دانستن آن، دیگر هیچ وقت ان را دور نمی ریزید. در این مطلب خبرنامه به بررسی استفاده های مفید آب تخم مرغ آب پز می پردازیم.

بیشتر بخوانید: تست جالب برای شخصیت شناسی: ۴ تخم مرغ را چگونه در جعبه می چینید؟

 

استفاده های مفید آب تخم مرغ آب پز

مطالعات نشان داده است که نه تنها تخم مرغ، بلکه پوسته و آب جوشانده آن برای بسیاری از چیزها مفید است. پس از این اطلاعات، هرگز آب تخم مرغ آب پز را دور نخواهید ریخت.

بیشتر بخوانید: خواص بی نظیر برگ درخت چنار: داروی پوکی استخوان و مسکن درد زانو

توصیه می کنیم قبل از جوشاندن تخم مرغ را کاملا بشویید.

مهمترین خواص درمانی آب تخم مرغ آب پز عبارتند از:

برای پوکی استخوان و درد استخوان مفید است

گفته می شود آبی که تخم مرغ را در آن می جوشانید، کلسیم بیشتری نسبت به کلسیم موجود در خود تخم مرغ دارد. به همین دلیل آب تخم مرغ آب پز برای بیماری هایی مانند پوکی استخوان و درد استخوان مفید است.

استفاده های مفید آب تخم مرغ آب پز: گل های شما را زنده می کند

کلسیم موجود در آب تخم مرغ برای گیاهان بسیار مفید است. آب تخم مرغ آب پز شده ای که به جای آب ساده روی گیاهان خود می ریزید برای احیا و تغذیه گیاهان شما کافی است.

موهای پر جنب و جوش و براق تر

آب تخم مرغ آب پز شده را به موهای خود بمالید. زمانی که تخم‌مرغ‌ها که حاوی پروتئین فراوان هستند در آب جوشانده می‌شوند، پروتئین حل می‌شود. پروتئین به موهای شما کمک می‌کند بسیار سرزنده به نظر برسند. این آب دارویی برای موهای خشک است.

فواید شگفت انگیز سرکه تمشک برای سلامت مو

استفاده های مفید آب تخم مرغ آب پز: رسوب آهک را از بین می برد

می توانید از آب تخم مرغ آب پز برای پاک کردن رسوبات آهک از قابلمه و قوری استفاده کنید. پوسته های تخم مرغ را داخل کاسه بریزید و بجوشانید. مقداری سرکه هم داخل آن بریزید. خواهید دید که رسوبات آهک از بین رفته است.

لینک های مرتبط:

اگر روزی یک تخم مرغ بخورید، این اتفاق برای بدن تان رخ می دهد

 آیا می توانید در ۵ ثانیه تخم مرغ های سفید را پیدا کنید!

معجون تقویت کننده رشد مو؛ تنها با دو ماده ساده، سلامت موهای تان را بهبود

۱۶ مواد غذایی غنی از پروتئین برای سلامتی و افزایش انرژی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 26

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان