5 اسکراب خانگی ساده برای پوست های خشک

توسطفرشته فرهنگ

اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱ به روز رسانی : اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱ , ,
انواع اسکراب خانگی با قهوه

طیف گسترده ای از محصولات برای درمان های مراقبت از پوست و زیبایی برای پوست خشک در بازار وجود دارد. اما هیچ چیز بهتر از اسکراب خانگی برای پوست های خشک نیست. بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند از محصولات مراقبت از پوست خانگی استفاده کنند. زیرا در هزینه و زمان صرفه جویی می شود و نتایج عالی به همراه دارند.

مطلب مرتبط: ۱۰ اسکراب بدن خانگی برای پوست زیبا و درخشان

اسکراب های خانگی همچنین حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی یا نگهدارنده نیستند. مهم تر از همه، شما آن ها را با دستان خود با مواد کاملا طبیعی درست می کنید و به همین دلیل است که می توانید به آن ها اعتماد کنید. اسکراب صورت بخشی ضروری از یک روتین زیبایی است. مواد باقی مانده و چربی های اضافی صورت شما پاک می کند و در عین حال سلامت، لطافت و جوانی را به آن باز می گرداند. اسکراب های خانگی زیادی برای پوست خشک وجود دارد. ما نیز لیستی از اسکراب خانکی برتر را آماده کرده ایم که می‌توانید از آن استفاده کنید. این اسکراب های خانگی نه تنها پوست شما را تمیز می کنند، بلکه از پوست شما نیز مراقبت می کنند. در ادامه در مورد این اسکراب ها بخوانید:

مطلب مرتبط: بهترین اسکراب های خانگی صورت در سال جدید

اسکراب خانگی برای پوست های خشک

  1. اسکراب پودر قهوه؛ اسکراب خانگی برای پوست های خشک

تفاله قهوه برای احیای انواع پوست مفید است. آن ها برای پوست خشک بسیار کارآمد عمل می کنند. این ساده ترین اسکراب صورت خانگی برای پوست های خشک است. فقط کافی است مقداری دانه قهوه را آسیاب کنید. همچنین می توانید از تفاله های باقی مانده از قهوه صبح خود استفاده کنید. در 1 قاشق غذاخوری قهوه، 1 قاشق غذاخوری آب اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. این مخلوط را به صورت خود بمالید و آن را با حرکات دایره ای ماساژ دهید. به مدت 4 تا 6 دقیقه روی صورت خود بگذارید. سپس صورت خود را  بشویید. صورت خود را خشک کنید. این اسکراب به طور طبیعی پوست شما را با از بین بردن سلول های مرده از روی آن، لایه برداری می کند. و پوست را تمیز کرده و شاداب می‌کند.

مطلب مرتبط: بهترین هدیه برای ولنتاین: طرز تهیه ۴ اسکراب شکر الهام گرفته از ولنتاین

  1. کرم پاک کننده و اسکراب شکر

کمی آب ولرم روی صورتتان بپاشید. با استفاده از یک پارچه نرم، صورت خود را پاک کنید و گذارید خشک شود. 1 قاشق غذاخوری کرم پاک کننده را در یک کاسه بریزید. 2 قاشق غذاخوری پودر شکر به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا خمیری لطیف ایجاد شود. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. آن را با حرکات دایره ای مالش دهید. سعی کنید خطوط کوچک، نقاط خشک صورت و کناره بینی را خوب با این اسکراب ماساژ دهید. از مالیدن آن روی چشم خودداری کنید. حالا یک دستمال نرم را با آب ولرم خیس کنید. اسکراب را با استفاده از دستمال شستشو، از روی صورت خود پاک کنید. و حالا کار را با پاشیدن آب سرد روی صورت خود به پایان برسانید.

این اسکراب برای پوست های خشک، سبب می‌شود منافذ شما بسته شود و صورت شما شاداب شود. پوست خود را با استفاده از یک حوله نرم خشک کنید.

مطلب مرتبط: روش خانگی برای بهترین روتین مراقبت از پوست های خشک

  1. اسکراب چای سبز و عسل؛ اسکراب خانگی برای پوست های خشک

چای سبز به عنوان یک عامل ضد پیری برای پوست شما است. به کاهش لکه ها و چین و چروک ها کمک می کند و همچنین بافت پوست را ترمیم می کند.

یک فنجان چای سبز تیره دم کنید. 1 قاشق غذاخوری از آن را در ظرفی بریزید. اجازه دهید چند دقیقه بماند تا خنک شود. 1 قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید. خوب به هم بزنید. حالا 1 قاشق غذاخوری عسل داخل آن بریزید. کاملا مخلوط کنید. عسل خاصیت ضد باکتریایی و مرطوب کنندگی بالایی دارد. این اسکراب را روی صورت خود بمالید. تمام صورت خود را با تمرکز روی نقاطی که خشک شده اند، با این اسکراب ماساژ دهید. با استفاده از یک دستمال مواد روی صورت خود را پاک کنید. و در آخر با آب سرد صورت خود را بشویید.

مطلب مرتبط: ۱۶ روش خانگی موثر برای داشتن پوستی جوان، درخشان و بدون لک!

  1. اسکراب روغن نارگیل و لیمو

روغن نارگیل یک تونیک خوب برای پوست است. در حالی که لیمو پوست شما را لایه برداری و نرم می کند. اسکراب های مبتنی بر روغن برای پوست های خشک مناسب ترین هستند.

½ فنجان روغن نارگیل تهیه کنید. اگر روغن نارگیل در دسترس نیست، می‌توانید از روغن زیتون یا روغن بادام به جای آن استفاده کنید. اما از استفاده از روغن بادام‌زمینی، روغن گیاهی یا روغن کانولا به شدت خودداری کنید. 2 قاشق غذاخوری شکر را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حالا 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را به این مخلوط اضافه کنید. لیمو خاصیت پاک کنندگی این اسکراب را افزایش می دهد. آن را روی تمام صورت تازه شسته شده خود بمالید. و پس از چند دقیقه کوتاه، صورت خود را با آب سرد بشویید.

مطلب مرتبط: روش های خانگی ساده و فوق العاده کاربردی برای روشن کردن پوست + رفع تیرگی

  1. اسکراب پوره بادام 

اگرچه امکان دارد پوره بادام را در هر فروشگاهی پیدا کنید، اما می توانید آن را به راحتی در خانه خود نیز درست کنید. فقط بادام‌های خام را در غذاساز بریزید و آن را تا اندازه ایی بپزید که کاملا به بادام پوره و آسیاب شده تبدیل شود. حالا در 1 فنجان بادام پوره شده، ½ فنجان روغن بادام یا روغن زیتون اضافه کنید. چند قطره اسانس نیز به آن اضافه کنید. لیمو، اسطوخودوس، گل رز و سایر مواد یا روغن های ضروری نیز به خاصیت این اسکراب می‌افزاید. حالا این ترکیب را روی تمام صورت خود بمالید. و در آخر با آب سرد شده و خشک کنید.

مطلب مرتبط: فواید آب برنج برای پوست:نحوه استفاده از آب برنج برای داشتن صورتی درخشان

اسکراب بخش مهمی از هر روتین مراقبت از پوست است. با این حال، اگر پوست خشکی دارید، نقش اسکراب ها پررنگ تر هم می‌شود. امروزه انواع مختلفی از اسکراب صورت در بازار موجود است. با این حال، بیشتر آن ها حاوی مواد شیمیایی هستند که به مرور زمان به پوست شما آسیب می رساند. اسکراب هایی که در خانه با مواد طبیعی تهیه می شوند، ایمن و ارزان هستند و می توانید مواد را متناسب با نیاز پوست خود تنظیم کنید. بنابراین، دستورالعمل های بالا را دنبال کنید تا بهترین اسکراب خانگی برای پوست خشک خود را بسازید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.9 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *