جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

داشتن پوست چرب می‌تواند منجر به جوش در گردن، سینه، پشت و صورت شود. این جوش ها به شدت آزار دهنده هستند. به همین دلیل بسیاری ها که با این مشکل مواجه هستند برای درمان آن گزینه های مختلفی را امتحان می کنند. اما بهترین گزینه استفاده از روش های خانگی است. در این مطلب از سری مطالب سبک زندگی به روش های خانگی برای درمان پوست چرب می پردازیم. با استفاده از رو ش های خانگی می توانید چربی پوست تان را کنترل کنید و از شر جوش ها خلاص شوید.

1. روال مراقبت از پوست چرب

اگر صورت خود را نشویید، سبوم اضافی می تواند کثیفی یا پوست مرده را در منافذ پوست شما نگه دارد. و این باعث بوجود آمدن جوش می شود. اگر صورت خود را بیش از حد (یا خیلی سخت) بشویید، پوست شما برای جبران خشکی صورت تان، چربی بیشتری تولید می کند. بنابراین، توصیه می شود صورت خود را به بهترین وجه ممکن بشویید تا باعث طراوات و شادابی پوست تان شود. بهترین راه برای انجام این کار مراجعه به متخصص پوست است. آنها می توانند برای شما برنامه ای ترتیب دهند تا نیاز های پوستی تان را برطرف سازید. در این میان روزی دو بار صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید و حتما از مرطوب کننده استفاده نمایید. استفاده از هرگونه صابون یا محصولی که پوست شما را خشک می کند اجتناب ورزید. همچنین می‌توانید تونرها و روغن‌ها (که بعداً به آنها خواهیم پرداخت) را امتحان کنید.

2. روش های خانگی برای درمان پوست چرب، پارچه های پاک کننده

اگرچه بهتر است بیش از دو بار در روز صورت خود را نشویید، گاهی اوقات برای تمیز کردن پوست واقعاً نیاز به تقویت پوست دارید. اگر هوا خیلی گرم است و عرق کرده اید، از یک پارچه پاک کننده برای از بین بردن چربی اضافی صورت تان استفاده نمایید. همچنین بعد از ورزش کردن نیز می توانید برای مراقبت بهینه از پوست تان روش های فوق را امتحان نمایید. عرق و چرب اضافی ناشی از ورزش می تواند سبب مسدود شدن منافذ پوست گردد. بنابراین به خاطر جلوگیری از رشد جوش های صورت و پاک نگهداشتن منافذ پوست به شما توصیه می گردد سریعا بعد از ورزش کردن صورت تان را با یک دستمال پاک کننده تمیز نمایید.

3. با چربی مبارزه کنید

درمان پوست چرب با چربی بیشتر ممکن است کاملاً غیر منطقی به نظر برسد. اما روغن های مناسب می توانند تفاوت زیادی را بوجود بیاورند. هنگامی که روغن های طبیعی پوست متعادل باشند، چربی کمتری تولید می کنند و در نتیجه می توانید روز های کمتری را به دور از چربی های اضافی صورت تان بگذرانید.برای حفظ تعادل پوست، بهتر است از روغن های غیر کومدون زا (این روغن ها منافذ پوست شما را مسدود نمی کنند) مانند روغن آرگان، روغن دانه تمشک سیاه یا روغن گل رز استفاده نمایید. شما می توانید با امتحان چند روغن مختلف روغن مورد علاقه تان را بیابید.

۴.روش های خانگی برای درمان پوست چرب، خاک رس

خاک رس قابلیت  عالی برای  روغن اضافی صورت دارد. مطالعه ای در زمینه موجود واضح ساخت که ماسک خاک رس و روغن جوجوبا تا حد زیادی آکنه را کاهش می دهد. خاک رس سبز فرانسوی همچنین سرشار از مواد معدنی بوده و به ویژه برای پوست های چرب تاثیرات شگفت انگیزی را به ارمغان می آورد. همچنین توصیه می شود به دنبال ماسکی تهیه شده از خاک رس طبیعی یا ماسک های خانگی باشید.

۵. زغال چوب

زغال منجر به بیرون کشیدن هر گونه کثیفی موجود در اطراف منافذ پوست می گردد. زغال چوب علیرغم قدرت پاک کنندگی فوق العاده ای که دارد، باعث نرمی و ملایم بودن پوست می شود. برای کسب بهترین نتیجه ممکن، توصیه می شود هر روز از محصول زغال چوب استفاده ننمایید. این کار ممکن است به خشکی پوست و بر هم خوردن تعادل چربی پوست صورت تان گردد. در عوض، هفته ی چند بار از آن برای از بین بردن چربی اضافی صورت تان استفاده نمایید.

۶.. بلغور جو دوسر

وقتی صبحانه درست می‌کنید، کمی از آن بلغور جو دوسر را برای صورتتان کنار بگذارید. بلغور جو دوسر یک ضد التهاب طبیعی است، بنابراین به آرامش و لطافت پوست کمک می کند. دانه مذکور قابلیت جذب روغن و لایه برداری پوست را به همراه دارد. بدون این که کوچکترین خطری متوجه خشکی پوست شما باشد. دستورالعمل های موجود جهت تهیه یک کاسه معمولی از بلغور جو دوسر را رعایت کنید. اجازه دهید جو دوسر خنک شود، سپس آن را روی صورت خود بمالید و از نشستن در ماسک صبحانه خود برای حدود 20 دقیقه لذت ببرید. سپس آن را با آب گرم بشویید و از یک مرطوب کننده ای استفاده کنید تا به خوبی ببندد.

۷.روش های خانگی برای درمان پوست چرب، آلوئه ورا

نه تنها برای آفتاب سوختگی، بلکه جهت تسکین انواع پوست ها گزینه موثری قلمداد می شود. آلوئه ورا به درمان جوش های صورت و به طور کلی به بهبود سریع پوست کمک می کند. بنابراین، اگر صورت شما از حالت خشکی رو به چربی های اضافی و تحریک شده کرده است، باید به شما بگویم این ماده معجزه آسا می تواند به آرام کردن آن گزینه مناسبی باشد. قبل از خواب، یک لایه آلوئه ورا روی پوست خود قرار داده آن را ماساژ دهید و بگذارید تا صبح در صورت تان بماند. صبح، طبق معمول بشویید. اثر خنک کننده برای یک روال شبانه خوب بوده و گزینه ای درمانی طبیعی و مقرون به صرفه نیز به حساب می آید.

۸. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین های B، آنتی اکسیدان ها و آنزیم هایی هستند که اثرات مطلوبی را برای پوست به همراه دارد. اگرچه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد که یک گوجه فرنگی را برش بزنید و آن را روی صورت خود بمالید، اما می تواند ایده خوبی برای افرادی که پوست چرب دارند باشد. آنزیم های موجود در گوجه فرنگی به آرامی سلول های مرده پوست را از بین برده و نیز ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در آن به کاهش التهاب و علائم پیری کمک می کنند. با این حال، مهم است بدانید مطالعات زیادی پیرامون تایید فواید استفاده موضعی گوجه فرنگی برای پوست وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که گوجه فرنگی حاوی اسید بوده و برای جلوگیری از تحریک پوست باید احتیاط لازم را رعایت نمود. برای درست کردن یک ماسک گوجه فرنگی، یک گوجه فرنگی تازه را داخل مقداری جو دو سر له کنید و اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه روی پوست شما بماند. سپس خوب بشویید و مرطوب کنید.

 

لینک های مرتبط

۸ ماسک خانگی برای جوانسازی پوست صورت که تاثیر عالی دارند

۱۰ ماسک سفت کننده پوست صورت که بسیار موثر هستند

۱۲ خوراکی فوق العاده برای داشتن پوست سالم و شاد در ۲۰۲۲

۱۲ رمز و راز داشتن چهره ای خیره کننده و زیبایی بدون آرایش

آلودگی هوا: ۸ بهترین مواد غذایی که باید برای جلوگیری از اثرات مرگ آور

۶ ترکیب غذایی محبوب که به سلامتی تان آسیب وارد می کنند

 

 

 

 

 

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان