10 مهمترین عوارض استفاده از کفش پاشنه بلند برای سلامت عمومی

توسطنگار ستوده

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱
عوارض استفاده از کفش پاشنه بلند

وجود کفش های پاشنه بلند بخشی از زندگی روزمره بسیاری از خانم ها است. آنها به صورت گهگاه یا روزانه این کفش ها را می پوشند. این کفش ها در اشکال، اندازه ها و قدهای مختلف تولید می شوند. کفش‌های پاشنه بلند می‌توانند برای سلامت جسمی خطرناک باشند و باید با احتیاط پوشیده شوند. در این مطلب خبرنامه به بررسی عوارض استفاده از کفش پاشنه بلند پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب کفش مناسب و متناسب با انواع پاها

کفش پاشنه بلند و سلامتی

پوشیدن مکرر کفش‌های پاشنه‌دار خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامتی از اختلالات وضعیت بدن گرفته تا درد مفاصل را افزایش می‌دهد. بسیاری از مطالعات علمی نشان می دهد که پوشیدن کفش پاشنه بلند می تواند خطر آسیب در زانو و درد را افزایش دهد. در حالی که تاثیر کفش های پاشنه بلند بر سلامت جسمانی افراد مختلف می تواند متفاوت باشد، استفاده از این کفش ها لزوما باعث ایجاد درد نمی شود. با این حال، می تواند یک مشکل سلامتی موجود را بدتر و تشدید کند. به عنوان مثال، فردی که در حالت ایستاده کمردرد دارد، اگر کفش پاشنه بلند بپوشد، ممکن است درد بیشتری را تجربه کند.

بیشتر بخوانید: تعبیر خواب کفش: ۲۰ معنا و مفهوم دیدن کفش در خواب

10 مهمترین عوارض استفاده از کفش پاشنه بلند برای سلامت عمومی

در حالی که هیچ ارتباط مستقیمی بین استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و نوع خاصی از آسیب وجود ندارد، تأثیرات خاصی بر تعادل یا وضعیت بدن داشته و باید در نظر گرفته شود. در اینجا به 10 خطر کفش پاشنه بلند اشاره می کنیم که باید مراقب آنها باشید.

وضعیت بدن را مختل می کند

عوارض استفاده از کفش پاشنه بلند

راه رفتن با کفش های پاشنه بلند مرکز ثقل بدن را به جلو می برد و راه رفتن شما را تغییر می دهد. همچنین تراز باسن و ستون فقرات را تغییر می دهد. هنگام پوشیدن این سبک کفش، پشت به طور کلی قوز دار است. این در دراز مدت باعث کمردرد می شود.

باعث اضافه بار در سمت جلوی پا می شود

به طور معمول، پا صاف است و وزن بدن روی سطح آن توزیع می شود. این حدود 40 درصد در جلوی پا و 60 درصد در پاشنه پا است. وقتی کفش های پاشنه بلند پوشیده می شود، این تعادل به هم می خورد و جلوی پا تحت فشار زیادی قرار می گیرد. و هر چه پاشنه بلندتر باشد، اضافه بار شدیدتر است. پاشنه 3 سانتی متری 22 درصد اضافه بار، پاشنه 5 سانتی متری 57 درصد اضافه بار و پاشنه 8 سانتی متری 76 درصد اضافه بار است.

از عوارض استفاده از کفش پاشنه بلند: کف پا آسیب می بیند

فشار بیش از حد در جلوی پا، باعث درد زیر کف پا می شود. جدای از این درد در مفاصل، بین انگشتان و در پا دیده می شود. به این حالت متاتارسالژی می گویند. آیا در حین راه رفتن با پاشنه پا، نوعی سوزش در زیر کف پاهای خود احساس کرده اید؟ بدتر از آن، بی حسی ممکن است در جلوی پا رخ دهد. این نشان می‌دهد که کفش‌های پاشنه‌دار برای پای شما مناسب نیستند.

پاها متورم می شوند

عوارض استفاده از کفش پاشنه بلند

هنگام پوشیدن کفش پاشنه دار، پاها به دلیل گردش خون ضعیف متورم می شوند. به ویژه، پاشنه های خیلی تنگ یا خیلی نوک تیز پا را فشرده کرده و باعث تورم بیشتر می شود. همیشه کفش هایی را انتخاب کنید که به خوبی با فرم پاهای شما سازگار باشد.

زانو زیاد خم می شود

هر چه پاشنه بلندتر باشد، مشکل راه رفتن بیشتر با خم کردن زانو جبران می شود. این خم شدن زانو باعث درد دائمی می شود. بدتر از آن، این تغییر در وضعیت زانو مانند یک دایره باطل در سایر مفاصل عمل می کند. طبق یک مطالعه، پوشیدن کفش پاشنه بلند فشار وارده بر زانوها را تا ۲۶ درصد افزایش می دهد.

مشکلات مفصلی رخ می دهد

باسن از جمله نواحی مستعد ابتلا به آرتروز در زنان است و راه رفتن با کفش های پاشنه بلند می تواند باعث ایجاد آن شود. وضعیت ایجاد شده هنگام پوشیدن پاشنه پا برای مفصل آسیب دیده طبیعی نیست. همچنین پاشنه ها به دلیل تغییر وضعیت به لگن آسیب می رسانند و خود را در وضعیت غیر طبیعی قرار می دهند. همه مفاصل از پا تا وسط بدن و حتی بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند.

از عوارض استفاده از کفش پاشنه بلند: عضلات و تاندون ها آسیب می بینند

بیایید ابتدا در مورد تاندون آشیل صحبت کنیم. وقتی جلوی پا پایین تر از پشت باشد، تاندون آشیل در موقعیت بالایی قرار دارد. این می تواند در دراز مدت باعث تاندونیت (التهاب تاندون) شود و بسیار دردناک است. این درد می تواند به عضلات ساق پا منقبض شود. به دلیل پاشنه پا، این عضله منقبض می شود، ضعیف می شود و خطر افتادن را افزایش می دهد.

پاها از فرم خارج می شود

عوارض استفاده از کفش پاشنه بلند

کفش های پاشنه بلند پوست پاشنه را تحریک می کنند. رشد استخوانی به نام تغییر شکل هاگلند روی تاندون ایجاد می شود. این برآمدگی علاوه بر اینکه از نظر زیبایی ناخوشایند است، می تواند دردناک نیز باشد. یکی دیگر از ناهنجاری های احتمالی هالوکس والگوس است. تغییر شکل انگشت شست پا است که به سمت انگشتان دیگر منحرف می شود. مفصل در طول سال ها تغییر شکل می دهد و برآمدگی بزرگتری را تشکیل می دهد. در حین راه رفتن می تواند دردناک شود و وضعیت بدن را تغییر دهد.

نوروم مورتون نیز ممکن است دیده شود. ضخیم شدن بافت اطراف عصب بین انگشتان سوم و چهارم است. می تواند باعث درد شدید مانند شوک الکتریکی شود. در نهایت، انگشتان پا می توانند ظاهری مانند پنجه به خود بگیرند. حتی اگر کفش ها برداشته شوند، برای همیشه فر می شوند و به حالت عادی خود بر نمی گردند.

از عوارض استفاده از کفش پاشنه بلند: پینه تشکیل می شود

پینه ها نقاط کوچکی هستند که در آن پوست ضخیم می شود و یک سد ایجاد می کند. آنها معمولاً در قسمت پایین، انگشتان پا یا کناره های پا ظاهر می شوند. آنها به دلیل موقعیت نامناسب پا در کفش ایجاد می شوند.

خطر افتادن افزایش می یابد

خطر افتادن با کفش های پاشنه بلند افزایش می یابد. آسیب هایی مانند پیچ ​​خوردگی مچ پا نیز ممکن است رخ دهد. رگ به رگ شدن، شکستگی و آسیب های دیگر در کفش های پاشنه بلند بیشتر دیده می شود.

نکاتی برای کاهش خطرات عوارض استفاده از کفش پاشنه بلند

هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند می توانید نکاتی را برای کاهش خطر آسیب و درد دنبال کنید.

مهم است که به بدن خود گوش دهید و نسبت به سیگنال های درد غیر معمول هوشیار باشید. اگر پوشیدن کفش پاشنه بلند به بدن شما آسیب می رساند یا درد هنگام ایستادن را افزایش می دهد، کفش های شما برای شرایط شما مناسب نیستند. بنابراین توصیه می شود به تدریج استفاده آن را کاهش دهید.

اگر تصمیم گرفته اید کفش پاشنه دار را کنار بگذارید و مدت زیادی است که از آن استفاده کرده اید، توصیه نمی شود بلافاصله راه رفتن را مستقیم شروع کنید. به تدریج سایز پاشنه پا و دفعات پوشیدن آنها را کاهش دهید. در حالی که پوشیدن کفش پاشنه بلند خطر آسیب را افزایش می دهد، توقف ناگهانی زمانی که به پوشیدن کفش پاشنه بلند عادت دارید نیز می تواند این خطر را افزایش دهد. بعد از اینکه بدن شما با این نوع کفش سازگار شد، باید راه رفتن و حرکت متفاوت را دوباره یاد بگیرد.

 

اگر می خواهید به پوشیدن کفش پاشنه دار ادامه دهید، مهم است که یک کفش با کیفیت انتخاب کنید و فقط گاهی اوقات آن را بپوشید. کفش هایی با پاشنه های پهن و کم (کمتر از 5 سانتی متر)، کفش های منعطف و بسته که از مچ پا حمایت می کنند، انتخاب کنید.

لینک مرتبط:

ترکیب پوست لیمو و روغن زیتون، در تسکین و کاهش درد مفاصل معجزه می کند

۶ بهترین دمنوش برای تسکین التهاب و درد مفاصل

۵ باور غلط رایج در مورد درد مفاصل و زانو+راهکار طبیعی برای تسکین درد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *