چگونه در عکس جذاب و فتوژنیک به نظر برسید + ۱۵ ترفند ساده ژست گرفتن

توسطفاطمه عزیزی

اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱ ,
چگونگی ژست گرفتن در عکس
فهرست محتوا پنهان

با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، زمان عکس گرفتن هم فرا می رسد. چون پیوستن با خانواده و دوستانی که مدت هاست ندیده اید طبیعتاً شما را وادار به انجام این کار می کند. از طرفی منجر به ثبت لحظات  به یاد ماندنی می شود. اما متأسفانه خیلی ها اصلا خاطرخواه این کار نیستند یعنی هیچ علاقه ای بروز نمی دهند. البته نه این که دوست نداشته باشند فقط از ژست های خود در عکس ها راضی نیستند. به علاوه موضوع حساس تر سوژه شدن شان در بعضی عکس ها است که حتی باعث شده است که آرزو کنند ای کاش وجود نمی داشت. یعنی چگونگی ژست گرفتن در عکس همیشه یک مساله مهم است.

با این حال، اگر فکر می کنید که زمان آن فرا رسیده است تا برای خاطرات ناخوشایند خود در رابطه با عکاسی نقطه ی پایان بگذارید. از ثبت لحظه لحظه زنده گی خود لذت ببرید بدون این که نگران چیزی باشید با ما همراه باشید. در این مطلب از سری مطالب سبک زنده گی خبرنامه در مورد چگونگی ژست گرفتن در عکس برای بهتر دیده شدن پرداخته ایم. با چند ترفند ساده در عکس ها مطمئنا جذاب و متفاوت جلوه می کنید.

15 ترفند اساسی برای بهتر دیده شدن در عکس ها

عکس ها در حال حاضر فوری هستند. ما با تلفن‌هایمان عکس می‌گیریم و به سرعت بررسی می‌کنیم که آیا عکس‌ها به اندازه‌ای خوب هستند که آنلاین به اشتراک گذاشته شوند. اگر شما کسی هستید که به حذف عکس‌های خود ادامه می‌دهید، زمان آن رسیده که مهارت‌های عکاسی خود را بهبود ببخشید و در عکس‌ها بهتر دیده شوید. خوشبختانه، با این نکات و ایده ها، اکنون می توانید در تمام عکس ها شگفت انگیز به نظر برسید. ما تعدادی از بهترین ایده‌ها را برای شما آورده‌ایم که چگونه در عکاس ها زیبا به نظر برسید.

۱.چگونگی ژست گرفتن در عکس، نور پشت دوربین

نور عالی می تواند یک عکس عالی به شما بدهد! ترفند این است که خود را در مقابل نور قرار دهید و نور در پس زمینه شما یا همان پشت دوربین باشد. وقتی با نور جلوی دوربین عکس می گیرید، عکس تاریک به نظر می رسد. با این حال، نور روشن روی صورت و پشت لنز باعث می شود روشن تر به نظر برسید و از عیوب جزئی جلوگیری کنید. بنابراین، اگر بیرون هستید، دوربین را طوری قرار دهید که خورشید پشت آن باشد. همچنین اگر در داخل خانه عکاسی می کنید، مطمئن شوید که پنجره ها و وسایل روشنایی پشت دوربین قرار دارند.

۲.زوایای خود را بشناسید

دانستن زوایای خود اولین قدم برای گرفتن عکس های زیبا است. شاید یک نمایه کناری بیشتر به شما می آید، یا اگر متقارن هستید، یک عکس از جلو می تواند بهترین ظاهر را داشته باشد. بنابراین، با گرفتن چند سلفی عکس پروفایل ایده آل خود را قبل از عکاسی یاد بگیرید. با اعتماد به نفس و متانت با توجه به این راهکار ها، به گرفتن عکس بعدی خود بپردازید.

۳.فیلتر طبیعی

با گسترش برنامه های ویرایش تصویر، فیلترها محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. با این حال، برخی از فیلترها ممکن است کیفیت تصویر شما را کاهش دهند. به خرید فیلتری تمرکز نمایید که کنتراست و نور را بدون تغییر رنگ ها تغییر دهد. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که کدام فیلترها برای رنگ پوست شما مناسب است و به واسطه آن پوست شما ایده آل به نظر می رسد.

۴.از ایستادن زیر نور خودداری کنید

آیا تا به حال عکسی از کسی دیده اید که در شب در زیر چراغ خیابان ایستاده و فقط بخشی از لباسش نمایان است؟ این به دلیل سایه ها است. در حالی که نور ممکن روشن باشد، اما در قسمت‌های خاصی از بدن شما سایه‌هایی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود آن‌ها بیش از حد تیره معلوم شود که تصویر قابل مشاهده نباشند. یک بار دیگر برای یادآوری، نور بهینه زمانی رخ می دهد که منبع مستقیماً جلوتر از شما و پشت دوربین باشد.

۵.چگونگی ژست گرفتن در عکس، از گرید کمک بگیرید

عکاسان در مورد پایبندی به قانون یک سوم قاطع هستند. این یک تکنیک اساسی برای بهبود تعادل و ترکیب عکس های شما است. چون اکثر گوشی های هوشمند مجهز با گزینه استفاده از شبکه بر روی دوربین می باشند، می توانید به صورت ذهنی صفحه نمایش را به 9 کادر مساوی تقسیم کنید تا یک شبکه خیالی ایجاد کنید. هدف این است که یکی از سایت های جلسه را دریابید. این مکان سوژه عموما برای چشم خوشایندتر از قرار گرفتن مستقیم در مرکز کادر است.

۶.کلیک های متعدد انجام دهید

به همان تعداد عکس از یک ژست بگیرید تا در هنگام تصمیم گیری برای حفظ و اشتراک گذاری، به خودتان گزینه هایی بدهید. از اینکه چگونه حالت صورت شما در طول یک ژست به دفعات تغییر می کند شگفت زده خواهید شد.

چگونگی ژست گرفتن در عکس

۷.از راه دور سلفی بگیرید

سلفی‌ها می‌توانند گهگاه مؤثر باشند، اما تصاویر گرفته شده از فاصله دور بهتر به نظر می‌رسند. از تایمر دوربین خود استفاده کنید و آن را روی سه پایه یا سطح هموار نگه دارید تا هر بار عکسی عالی گرفته شود. این روش تفاوت چشمگیری ایجاد خواهد کرد.

۸.چگونگی ژست گرفتن در عکس، صاف بنشینید

برای اینکه در عکس‌هایتان قد بلند به نظر برسید، نیازی به قد طبیعی ندارید، این به روشی است که خودتان ژست می‌گیرید. صاف نشستن با گردن بلند و صاف و سر صاف و جلو به شما کمک می کند لاغرتر به نظر برسید.

۹.ابروهای خود را پر کنید

آیا تا به حال دقت کرده اید که چگونه ابروهایتان در نور شدید محو می شوند؟ گاهی اوقات، نور می تواند آنقدر شدید باشد که موهای صورت شما را بشوید. قبل از عکاسی، ابروهای خود را با مداد ابرو پر کنید تا قوس ها تیره تر و پرتر نشان داده شوند.

۱۰.پاک کردن پس زمینه

در حالی که یک پس‌زمینه بهم ریخته می‌تواند منجر به یک عکس برنده جایزه شود، اغلب توجه بیننده را از شما منحرف می‌کند. اگر در حال عکاسی از بیرون هستید، یک ساختمان یا دیوار ساده را برای ژست گرفتن انتخاب کنید. همچنین، اگر در داخل خانه عکاسی می کنید، مطمئن شوید که پس زمینه تمیز و مرتب است. داشتن همه چیز در پشت سر خود می تواند به طور قابل توجهی نتیجه یک عکس را تغییر دهد.

۱۱.چگونگی ژست گرفتن در عکس، بررسیFlyaway

Flyaway ها قدرت ایجاد یا شکستن یک عکس را دارند. حتی اگر موقعیت و نور ایده آلی داشته باشید، چند تار موی سرگردان ممکن است کل عکس را خراب کند. قبل از عکاسی، مقدار کمی اسپری نگهدارنده را برای لمس سریع در کیف خود نگه دارید.

12. از بالا عکس بگیرید

عکس از بالا چشمان شما را بزرگ می کند و شکل متقارن تری به صورت شما می بخشد. در عکسی که از بالا گرفته شده است، چانه، گردن و پایین صورت شما بیشتر مبهم است و توجه را روی قسمت های میانی و بالایی صورت شما متمرکز می کند. علاوه بر این، این نوع عکس بیشتر مژه ها و ابروهای شما را نشان می دهد.

۱۳.تا آخر منتظر نمانید

اگر برای شام یا مهمانی بیرون رفته اید، بلافاصله پس از ورود شروع به عکس گرفتن نمایید. به احتمال زیاد در این مرحله با آرایش، لباس و مدل موی عالی بهترین ظاهر خود را دارید. همانطور که شب پیش می‌رود، احتمالاً دندان‌های آغشته به نوشیدنی مانند جوس، لباس‌های چروکیده، آثار عرق و موهای نامرتب خواهید داشت که در نتیجه عکس‌های نه چندان چشمگیر می‌گیرید.

 14.چگونگی ژست گرفتن در عکس، یک دوربین خوب بخرید

اکثر عکس های افراد مشهور و اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی مورد علاقه شما با دوربین های DSLR گرفته شده است. با این حال، یک دوربین DSLR مناسب می تواند بین 400 تا 1000 دلار قیمت داشته باشد. اگر می خواهید تصاویری با وضوح حرفه ای ثبت خاطرات تان کنید، ممکن است هزینه آن ارزش سرمایه گذاری داشته باشد.

چگونگی ژست گرفتن در عکس

 15. قاب گوشی لایتنینگ

با یک کاور گوشی لایتنینگ، می توانید هر جا که می روید، نور خوبی را با خود ببرید. با انجام این روش شما دیگر نگران نور عکاسی خود نخواهی بود.

ژست گرفتن برای بهترین و جذاب ترین عکس ها

می‌توانید از تکنیک‌های اولیه برای بهتر جلوه دادن همه عکس‌های تان استفاده کنید. امروزه مردم به راحتی دیگران را بر اساس ظاهرشان قضاوت می کنند. پس چرا مال خود را به بهترین شکل ممکن نسازید؟

1. بازوهای خود را بالا بیاورید

وقتی برای عکس می ایستیم، طبیعتاً بازوهایمان را صاف در دو طرف نگه می داریم. با این حال، این می تواند شما را بی دست و پا و ناآرام نشان دهد و بازوهای شما بزرگتر از آنچه هستند به نظر برسد. برای رفع این نگرانی‌ها، سعی کنید با دست روی باسن ژست بگیرید.

۲.چگونگی ژست گرفتن در عکس، تنظیم شانه ها

وقتی در یک عکس رودررو ژست می گیرید، بزرگتر به نظر می رسید. شانه های خود را به سمت داخل بچرخانید تا نمایه باریک تری ایجاد کنید. در این حالت لاغرتر به نظر می رسید و عکس در کل جذاب تر خواهد بود.

 3. از دستان خود استفاده کنید

ممکن است تصمیم گیری در مورد این که با دست ها/بازوهای خود در عکس ها چه کاری انجام دهید سخت باشد، زیرا می توانند بی دست و پا بودن شما را تشدید کنند. برای کاهش ناراحتی در دست خود، یک تکیه گاه مانند یک فنجان قهوه یا یک کیف پول در دست بگیرید. همچنین می توانید از دست خود برای نوازش صورت یا موهای خود استفاده کنید یا به طور معمولی دکمه های کت و شلوار خود را ببندید. اگرچه این حرکت چالش برانگیزتر است، اما با تمرین، می تواند فوق العاده به نظر برسد.

4. مدل موی خود را در تصویر بیاورید

بله، موهای شما نقش بسزایی در ژست شما دارد! فرقی نمی کند که رنگ مو، طول یا مدل خود را به رخ بکشید، موهای خود را در کانون تصویر قرار دهید.

5. چگونگی ژست گرفتن در عکس، شانه ها را به عقب بچرخانید

اگر می‌خواهید در عکس‌ها آرام به نظر برسید، یکی از مؤثرترین راه‌ها این است که نفس عمیق بکشید، استراحت کنید و شانه‌های خود را به عقب برگردانید. این به ظاهر شما کمک می کند و به شما اعتماد به نفس بیشتری هدیه می دهد.

چگونه در تصاویر بهتر لبخند بزنیم؟

در عکس ها، لبخند دلپذیر همیشه به زیباتر شدن چهره شما کمک می کند. متأسفانه، افراد زیادی از روش مناسب پوزخند زدن برای دوربین آگاه نیستند. برای بهترین لبخند خود از روش های زیر استفاده کنید:

1. هرگز اجازه ندهید دندان های بالا و پایین با یکدیگر تماس بگیرند

این نکته ای است که بسیاری از مردم آن را نادیده می گیرند، اما بدون شک دنیایی از تفاوت در ظاهر لبخند شما میتواند ایجاد کند. هنگامی که لبخند می زنید، اگر ردیف های بالایی و پایینی دندان های شما به هم چسبیده یا حتی فقط لمس شوند، باعث می شود عضلات گردن شما منقبض شده و گهگاه به طور ناخوشایندی از پوست شما بیرون بزنند. بین دو ردیف دندان‌های خود فاصله‌ای مناسب را رعایت نمایید تا ظاهری طبیعی‌تر و نرم‌تر به لبخندتان بدهید.

2. یک پوزخند واقعی

یک لبخند راحت و واقعی همیشه بر یک “پوزخند جوکر” تحمیلی ارجح است. در حالی که ترکیب دندان‌های شما باشکوه هستند، اما چشمک زدن یک پرتو بسیار زیاد که همه آن‌ها را نشان می‌دهد اجباری و ناخوشایند به نظر می‌رسند. لبخندهای بسیار پهن با تعداد بیش از حد دندان اغلب تأثیر مطلوبی ایجاد نخواهد کرد. خودتان باشید تا از این پوزخند جوکر فرار کنید. سعی نکنید لبخند خود را بزرگتر از اندازه طبیعی کنید!

3. قبل از لبخند زدن، دندان های خود را خیس کنید

این روش ساده درخشش و درخشندگی لبخند شما را افزایش می دهد. درست قبل از لبخند زدن، زبان خود را روی دندان هایتان بمالید، یا همانطور که برخی از آرایشگران توصیه می کنند، کمی وازلین روی دندان هایتان بمالید. این باعث می‌شود پوزخند شما روشن‌تر، صاف‌تر و براق‌تر به نظر برسد و کمی «پاپ» بیشتر شود.

 4. دوربین را بالاتر از سطح چشم نگه دارید

ژست گرفتن با دوربین زیر سطح چشم، چاپلوس ترین حالت نیست. این نه تنها خطر ابتلا به چانه مخوف دوگانه را افزایش می دهد، بلکه ویژگی های شگفت انگیز صورت شما را نیز زیر سوال می برد. نگه داشتن دوربین در سطح چشم از زوایای ناخوشایند جلوگیری می کند و باعث می شود پوزخند شما روشن تر، شادتر و طبیعی تر به نظر برسد. ضمنا، اگر در عکس از عینک استفاده می‌کنید، کج کردن لنز دوربین به سمت پایین از تابش نور از لنز جلوگیری می‌کند. بنابراین، سر خود را بالا و دوربین خود را بالاتر نگه دارید! بخاطریکه شما نمی خواهید چیزی از لبخند خیره کننده شما کم شود. 5. به خود یادآوری کنید که آرام باشید و خودتان باشید

این بدون شک مهم ترین توصیه ای است که ما به شما ارائه می دهیم. قبل از گرفتن عکس نفس عمیق بکشید و استراحت کنید! به اجبار کاری انجام ندهید، بخندید و به استراحت کردن بپردازید، راحت و صادق باشید، وای که لبخند شما زیباترین خواهد بود. برخی از عکاسان حتی توصیه می کنند وانمود کنید که به کسی که دوست دارید لبخند می زنید. از هر روشی که استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که آرام باشید، از آن لذت ببرید، و برای طبیعی ترین و دوست داشتنی ترین لبخند ممکن خودتان باشید.

چگونگی ژست گرفتن در عکس

چگونه در سلفی جذاب ترین ظاهر شویم؟

با توجه به اینکه رسانه‌های اجتماعی چگونه زندگی کردن شما را تحت سلطه خود درآورده‌اند. بخاطر همین سلفی‌ها در روال روزانه‌تان گنجانیده شده‌است، که به نظر می‌رسد بعضی ها برای عالی جلوه کردن به دنبال لوازم آرایشی هستند. اما این کار فقط یک قسمتی از راه حل است همه آن که نیست چون برای گرفتن سلفی جذاب اگر متأسفانه زاویه شما خاموش باشد.

یعنی در حالت درست قرار نگرفته باشید احتمال کمتری دارد که عکس دلخواه شما باشد یعنی برش نمی گیرد چون برای به اشتراک گذاشتن بعضی اوقات لازمی پیش می آید تا برش بزنید. پس برای جلوگیری از این امر، این دستورالعمل های ساده را برای بهترین سلفی که تا به حال گرفته اید دنبال کنید.

1. نگاه بالا به سمت دوربین داشته باشید

در حین انجام این کار، کمی ابروهای خود را بالا بیاورید تا با یک لبخند صادقانه چشمان تان بزرگ به نظر برسد و به عکس شما ظاهری واقعاً شاد ببخشید.

2.چگونگی ژست گرفتن در عکس، گردن را صاف نگهدارید

این به ظاهر گردن بلندتر و خط فک مشخص تر کمک می کند. علاوه بر این، می توانید شانه های خود را پایین بیاورید تا آرام تر به نظر برسید.

3. تلفن را کنار نگه دارید

برای داشتن یک عکس زیبا، گوشی خود را به جای اینکه مستقیماً در مقابل خود قرار دهید، کمی در کناری قرار دهید.

4. با شل کردن دهان و دمیدن هوا از طریق لب های خود بازدم کنید

چه در سلفی خود دهان خود را کمی باز یا کاملاً بسته نگه دارید، دمیدن هوا در لب های خود قبل از گرفتن عکس از فشار ظاهری دهان شما جلوگیری می کند. علاوه بر این، ظاهر گرفته شما را بهبود می بخشد.

5. چگونگی ژست گرفتن در عکس، خودتان را آماده کنید

به آرامی در موقعیت آماده عکس سلفی خود، بچرخید تا زمانی که بهترین نور برایتان مشخص گردد این ترفند می تواند یک مکمل عالی از سلفی های ناب را در آلبوم خاطرات تان به ارمغان آورد.

سخن آخر

شما می خواهید در تصاویر زیبا به نظر برسید. اما نه تنها در تصاویر بلکه در ظاهر نیز زیبا به نظر رسیدن نیز حق مسلم شماست. با صاف کردن موهای تان، بررسی حالت لباس های تان، اگر آرایش می‌کنید، اصلاح آرایش تان و چک کردن سریع در آینه قبل از روبرو شدن با دوربین همیشه یک ایده هوشمندانه به حساب می آید. زیرا اگر موهای شما نامرتب به نظر برسد، ژست گرفتن معجزه  نمی کند. با این ایده ها و تمرینات اندک، باید بتوانید تصاویر شگفت انگیزی در اذهان و گالری عکس های تان ایجاد کنید. خواه شخص دیگری روی عکس‌های شما کلیک می‌کند یا اگر می‌خواهید آن سلفی عالی را برای عکس پروفایل صفحات اجتماعی خود داشته باشید، این نکات متضمن جذاب ترین ظاهر در عکس ها است.  

لینک های مرتبط

تست شخصیت: با توجه به موقعیت افراد در عکس، اول به چه کسی کمک

۵ خواص شگفت انگیز خیار برای درمان بیماری ها + پوست و زیبایی

کدام مدل دامن مناسب اندام شما است؟  

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *