جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

۷ روش خانگی فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز

آنچه که در این مطلب میخوانید
روش های فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز
خواندن 8 دقیقه
5
(1)

موهای سالم و نرم از براق بودن، بلندی و پر پشت بودن آن مشخص است. چنین موهایی به دلیل این که خیلی نرم است، به راحتی شانه می شود و هنگامی که باز است درهم پیچ نمی خورند. اما موهای خشک و وز شده، صاف و مرتب نیستند. زیرا تک تک تارهای مو به طور متغیری موج دار هستند و درهم پیچ خورده اند. به علاوه موهای وز ضعیف، کدر، خشن با انتهای دوشاخه است. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، باید از موهای خود مراقبت کنید. بنابراین در این مطلب از سری مطالب سبک زندگی به روش های فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز پرداخته می شود. با این روش های خانگی ساده و موثر از شر موهای خشک و وز خلاص شوید و موهای ابریشمی را تجربه کنید.

 

چه چیزی باعث وز شدن مو می شود؟

علت اصلی وز شدن موها، ساییدگی است. علل دیگر ممکن است موارد زیر باشد.

شستن بیش از حد موها

استفاده از الکل و صابون های تند

اب و هوای خشک

خشک کردن با حرارت های برقی

• سوء تغذیه

• بی اشتهایی

• ناهنجاری های هورمونی

• استفاده از اتوفر یا سایر ابزار حرارتی برای حالت دادن

• مالش دادن موها با حوله برای خشک شدن

• استفاده از اکستنشن مو یا بافتن

• رنگ کردن، یا استفاده زیاد از نرم کننده مو

روش های فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز، علائم وز شدن موها

• تارهای مو با یکدیگر هماهنگ نیستند

.• شانه زدن مو ها با انگشت دشوار است

• موهای زبر

به علاوه با مشاهده این علائم نه تنها مو های تان وز شده بلکه در معرض ضعیف شدن نیز قرار دارد.

• موهای کدر

• انتهای دوشاخه

• موهای درهم

• گاهی اوقات تراکم مو در پوست سر کمتر است

روش های فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز

درمان های پیشنهادی برای موهای وز شده

• از شامپو کمتر استفاده کنید، یک یا دو بار در هفته.• از استفاده از محصولات حالت دهنده خشن و سشوار خودداری کنید.• از شامپوهای ملایم بدون سولفات استفاده کنید.• از نرم کننده ها طبیعی استفاده کنید.

۷ روش خانگی فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز

۱.روش های فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز، درمان با روغن داغ

درمان با روغن داغ به بازیابی رطوبت مو کمک می کند. شما می توانید از روغن هایی مانند روغن گلرنگ، زیتون یا کانولا استفاده کنید. روغن را تا دمای مناسب، اما نه خیلی داغ، گرم کنید. روغن را روی پوست سر خود ماساژ دهید. علاوه بر این، می‌توانید از کلاه دوش استفاده کنید یا موهای خود را به مدت یک ساعت در یک حوله گرم ضخیم بپیچید تا مرطوب‌کننده‌ مؤثر باشد. بعدا موهای خود را بشویید تا روغن آن پاک شود.

۲.سس مایونز

سس مایونز به عنوان یک حالت دهنده عمل می کند. مقداری سس مایونز روی موهای تان بمالید و حدود یک ساعت روی آن را با کلاه دوش بپوشانید.

۳.روش های فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز، سرکه سیب

سرکه سیب درخشندگی ایجاد می کند و تجمع چربی ناشی از محصولات حالت دهنده و شامپوها را از بین می برد. آبکشی خانگی مو: می توانید با مخلوط کردن سرکه سیب در آب، محلول سرکه سیب درست کنید. پس از استفاده از آن روی موهای تان، آن را بشویید. در صورت شنا، موجودیت مواد شیمیایی و اجسام در آب دریا و استخر ممکن است باعث شکننده شدن موهای شما شود. بنابراین، قبل از شنا، موهای خود را با این آبکشی خانگی ساده محافظت کنید.

۴.آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری است. آووکادو همچنین به بازیابی درخشندگی موهای شما کمک می کند. می توانید با استفاده از آووکادوی رسیده و له شده با یک تخم مرغ خمیر تهیه کنید. بعد از آن این خمیر را روی موهای مرطوب بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند.سپس موهای خود را بشویید. استفاده از این ماسک، موی شما را زیبا، درخشان و قوی نگه می دارد.

۵.سفیده تخم مرغ، سرکه سیب و روغن زیتون

ترکیب سفیده تخم مرغ، سرکه سیب و روغن زیتون ممکن است برای موهای آسیب دیده مفید باشد. گذشته از این در دوباره روییدن آنها نقشی مهمی دارد. پس می توانید این مخلوط را روی موهای خود بمالید، کلاه دوش بپوشید و بگذارید مدتی بماند. سپس می توانید مخلوط را آبکشی کرده و موهای خود را کاملا بشویید.

۶. روش های فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز، چای

دمنوش ها به موها درخشندگی می بخشند، هنگامی که برای شستشوی مو استفاده می شوند. بعد از اتمام روش معمول (شامپو)، می توانید چای تازه آماده و شیرین نشده را به عنوان آخرین شستشو به کار بگیرید. به علاوه گفته می شود چای بابونه یا چای سیاه بنوشید تا از فواید مورد نظر برخوردار شوید.

۷.روش های فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز، روغن نارگیل

یکی دیگر از بهترین پیشنهاد ها برای موهای آسیب دیده، استفاده از روغن نارگیل است. این روغن مو ها را پرپشت و ضخیم می کند. می توانید با مخلوط آب و روغن آن را به موهای تان بمالید. مطمئنا نتیجه رضایت بخشی برای شما خواهد داشت. همچنین برخی از روغن های گیاهی دیگر مانند جوجوبا، بادام شیرین و روغن زیتون جایگزین های بسیار خوبی هستند. یک کلاه دوش بپوشید یا موهای خود را در یک حوله گرم ضخیم بپیچید (تقریباً به مدت نیم ساعت) تا درست حالت بگیرد. بعداً موهای خود را با شامپو بشویید تا روغن آن از بین برود.

چه زمانی به دنبال کمک پزشکی باشید؟

• در صورتی که در مو های شما هر گونه علائم غیر طبیعی مشاهده شود.• مراقبت و درمان های خانگی مؤثر نباشد.• موهای تان در حال شکستن یا ریزش باشد.

روش های فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز

سوالات متداول

۱. روش های فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز، آیا وز شدن موها نشانه ضعف مو است؟

موهای وز می‌تواند نشانه‌ای از ضعیف بودن موها باشد. زیرا موهای ضعیف وز، کدر، ناصاف، دارای انتهای شکاف، گره خورده، به سختی شانه زدن با انگشت هستند و گاهی اوقات تراکم کمی روی پوست سر دارند.

۲. آیا برای موهای وز شده باید با پزشک مشورت کرد؟

با مراقبت مناسب از موهای وز و استفاده از درمان های طبیعی می توانید موهای وز را در خانه مداوا کنید. اما اگر این روش ها نیز تاثیر گذار نباشد می توانید  با یک متخصص پوست (یک پزشک واجد شرایط برای درمان اختلالات پوست و مو) مشورت کنید.

۳.آیا شامپو باعث خشکی مو می شود؟

بله، برخی از شامپوها حاوی سولفات هستند که می تواند باعث خشکی مو شود.

۴.آیا درمان های خانگی برای موهای وز شده وجود دارد؟

بله، شما می توانید موهای وز را با درمان های خانگی مختلف، از جمله روغن های گیاهی گرم، آووکادو، سرکه سیب، سفیده تخم مرغ، چای، سس مایونز کنترل کنید.

۵.آیا روغن نارگیل برای مو مفید است؟

بله، روغن نارگیل برای مو مفید است. برای موهای آسیب دیده و به طور قابل توجهی روی موهای ضخیم و پرپشت معجزه می کند. می توانید روغن را پس از خیس کردن با آب روی موهایتان بمالید.

۶.روش های فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز،  آیا سرکه سیب برای مو مفید است؟

بله، سرکه سیب برای سلامت پوست و مو مفید است. درخشندگی را افزایش می دهد و چربی های تجمع یافته روی پوست را ازبین می برد. که به دلیل استفاده از محصولات حالت دهنده و شامپو بوجود آمده است. با مخلوط کردن سرکه سیب با آب آن را روی مو های خود بمالید سپس آبکشی نمایید.

۷.آیا آووکادو برای مو مفید است؟

بله، آووکادو برای مو مفید است. زیرا دارای مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری می باشد،. در نتیجه  می تواند برای بازگرداندن درخشندگی موهای تان معجزه آسا باشد.

سخن آخر

موهای وز شده صاف و مرتب نیستند، زیرا تک تک تارهای مو به طور متغیری موج دار هستند و عمدتاً با هم هماهنگ نیستند. چنین موهایی کسل کننده، خشن با انتهای دوشاخه، درهم پیچیده، دشواری در هنگام شانه زدن با انگشت و تراکم ضعیف روی پوست سر است. دلایل مختلفی می تواند باعث وز شدن موها شود. شما می توانید موهای وز خود را با درمان های خانگی مانند ماساژ موهای خود با روغن های گیاهی گرم مانند روغن نارگیل و روغن زیتون، سس مایونز، یا استفاده از آووکادو، چای، سفیده تخم مرغ و سرکه سیب کنترل کنید. این درمان های خانگی ممکن است به شما در رفع خشکی موها و داشتن موهای درخشان و سالم کمک کند.

روش های فوق العاده موثر برای موهای خشک و وز

لینک های مرتبط

 درمان خانگی: ۸ راهکار طبیعی که موهای خشک و آسیب دیده را در خانه درمان  

۱۰ بهترین دستورالعمل تهیه ماسک برای موهای خشک و آسیب دیده

 خداحافظی با موی سفید: خواص شگفت انگیز و موثر ترکیب روغن نارگیل و لیمو

روغن هویج برای رشد موهای نازک: با این راهکار عالی موهای پرپشتی داشته باشید

فایده قهوه برای کلیه، یافته های یک مطالعه جدید

موهای درخشان و ابریشمی: با این ۶ مرحله موهای تان درخشان و ابریشمی

۱۰ شیک ترین موهای مشکی با هایلایت که می‌توانید برای سال نو استفاده کنید 

با این ۳ فرمول ساده شامپوی خشک خانگی بسازید

 

 

 

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان