جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
10 بازدید

رفع تیرگی زیر بغل با موثر ترین روش های خانگی

آنچه که در این مطلب میخوانید
رفع تیرگی زیر بغل با موثرین ترین روش های خانگی
خواندن 7 دقیقه
0
(0)

داشتن پوست سالم، شفاف و بدون لک و تیرگی آرزوی همه است. زیرا پوست شفاف و بدون لک و تیرگی تاثیر مهمی در زیبایی ظاهری افراد دارد. متاسفانه برخی از قسمت های بدن همانند ناحیه زیر بغل دچار سیاهی و تیرگی می شود. این ناحیه حاوی تعداد زیادی فولیکول مو و غدد چربی است. از این رو دچار سیاهی و تیرگی می شود.  زنان بیشتر نگران نواحی تیره پوست خود هستند، به ویژه سیاهی که در زیر بغل ایجاد می شود. همه ما دوست داریم از بو و عرق جلوگیری کنیم. به همین خاطر تمایل شدید ما برای حذف موهای زائد ممکن است آسیب هایی به رنگدانه های پوست بزند و این باعث تیرگی پوست شود رفع تیرگی زیر بغل با موثرین ترین روش های خانگی یکی از بهترین روش ها برای این عارضه است.

بنابراین در این مطلب از سری مطالب سبک زندگی به رفع تیرگی زیر بغل با موثرین ترین روش های خانگی می پردازیم. ممکن است شما روش های مختلفی را امتحان کرده باشید. اما روش های خانگی موثر تر و بی خطر است. با این روش ها می توانید سیاهی زیر بغل تان را رفع کنید.

 

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست آقایان: ۵ ماده طبیعی و موثر برای داشتن پوستی درخشان و زیبا                                                                                     

رفع تیرگی زیر بغل با موثرین ترین روش های خانگی، چه چیزی باعث تیرگی پوست زیر بغل می شود؟

مطالعات نشان می دهد که تیرگی زیر بغل با افزایش تحریک تولید رنگدانه طبیعی پوست به نام ملانین صورت می گیرد. همچنین از بین بردن موهای زائد نیز یکی از دلایل بوجود امدن تیرگی در زیر بغل است.

برخی از عوامل دیگری که ممکن است باعث تیرگی زیر بغل شوند عبارتند از:

  • تراشیدن یا استفاده از پاک کننده ها و صابون ها که ممکن است باعث تحریک پوست شود
  • استفاده از ضد تعریق ها (مواد کاهش دهنده عرق) و دئودورانت ها هم در بعضی از انواع پوست باعث تحریک شده که در نتیجه سبب بروز تیره گی می شود.

به علاوه شرایط آکانتوز نیگریکانس نیز باعث خشکی و تیرگی برخی نواحی بدن می شود. این وضعیت همراه با لکه های تیره و خشک در قسمت گردن، کشاله ران(ناحیه بین شکم و بالای ران) و زیر بغل ایجاد می شود.

 بیشتر بخوانید: ۱۰ بیشتر بخوانید:  درمان های خانگی برای کاهش قرمزی صورت

رفع تیرگی زیر بغل با موثرین ترین روش های خانگی، علائم تیرگی زیر بغل

  • ایجاد شدن تیره گی پوست در زیر بغل
  • لکه های تیره پوست در این قسمت نیز می توانند به آرامی و بدون هیچ علامتی در شرایطی به نام آکانتوز نیگریکانس ظاهر شوند.

 

اصلاحی که منجر به التهابی شدن پوست گردد که منتج به علائم زیر در این قسمت می شود:

  • سرخی
  • درد
  • خشکی

که اغلب در نوع خاصی از پوست، منجر به هایپرپیگمانتاسیون (تیره شدن پوست) می شود.

 

رفع تیرگی زیر بغل با موثر ترین روش های خانگی

از داروهای سنتی یا روش های خانگی برای درمان تعدادی از اختلالات پوستی استفاده میگردد به ویژه درمان پرپیگمانتاسیون پوست که شامل موارد زیر می شود.

 

بیشتر بخوانید: ۱۰ درمان های خانگی برای کاهش قرمزی صورت

۱.رفع تیرگی زیر بغل با موثرین ترین روش های خانگی، زعفران

زعفران به طلای سرخ نیز معروف است. بنابر گفته متخصصان، زعفران می تواند رنگ پوست را روشن کند. ترکیب زعفران با شیر یا خامه روش موثری است برای رفع سیاسی زیر بغل. شما می توانید از این مخلوط روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و در هفته چند بار این درمان را تکرار کنید.

۲.دانه انگور

روغن هسته انگور دارای آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E است. که متشکل از بتا کاروتن (یکی از اجزای ویتامین ها و چندین نوع اسید چرب) می باشد. گفته می شود ترکیبات آن برای درمان تیرگی زیر بغل مفید است. همچنین برخی از راه های که به داشتن پوست درخشان کمک می‌کند، کنترل انزایمی است که مسئول سنتز رنگدانه است. اگر این انزایم به درستی کنترل نشود، منجر به تیرگی پوست می شود.

۳. رفع تیرگی زیر بغل با موثرین ترین روش های خانگی، قهوه و چای سبز

میزان تیرگی پوست را می توان با مصرف قهوه و چای سبز مهار کرد. بنابراین نوشیدن قهوه و چای سبز ممکن است منجر به از بین رفتن هایپرپیگمانتاسیون در زیر بغل شود.

بیشتر بخوانید:  پاک کننده آرایش خانگی: چگونه پاک کننده آرایشی خودتان را بسازید

۴. آلوئه ورا

در نتیجه تحقیقات صورت گرفته، آلوئه ورا آنزیم مسئول سنتز رنگدانه را کنترل می کند که باعث تیره شدن پوست می گردد. ژل آلوئه ورا را می توان به آرامی در ناحیه زیر بغل مالیده و ماساژ داد تا در روشن شدن پوست کمک کند.

۵.رفع تیرگی زیر بغل با موثرین ترین روش های خانگی، عصاره شیرین بیان

یکی از راه حل های دیگر برای جلوگیری از تیره گی و باز داشتن رنگ دانه ها، شیرین بیان است. شیرین بیان برای رفع تیرگی ها بسیار موثر است.  .

۶. گیاهان

برخی از گیاهان می توانند برای کنترل تیرگی پوست مفید باشند. آن ها عبارتند از چوب قلب، توت سفید، پوست مرکبات، انار، سبوس ذرت و گیاه استیک.

بیشتربخوانید: خداحافظی با موی سفید: خواص شگفت انگیز و موثر ترکیب روغن نارگیل و لیمو

چه زمانی به دنبال کمک پزشکی باشیم؟

هنگامی که آکانتوز نیگریکانس یا تیرگی پوست جدی می شود باید به پزشک مراجعه کرد. زیرا گاهی اوقات این وضعیت می تواند نشان دهنده موارد جدی تر مانند سرطان باشد. در صورت بروز این علائم مراجعه واجب است و باید به دنبال مشاوره پزشکی باشید. • لکه های تیره تازه روی پوست•همچنین تغییراتی در پوست که از آن مطمئن نیستید و غیر طبیعی به نظر می رسد.

 بیشتر بخوانید: تغذیه ضد پیری: چگونه در پیری بدنی سالم و فوق العاده داشته باشیم!

رفع تیرگی زیر بغل با موثرین ترین روش های خانگی، سوالات متداول

آیا مراقبت شخصی معمولی باعث تیرگی زیر بغل می شود؟

بله، مراقبت شخصی شامل استفاده از محصولات شیمیایی مانند ضد تعریق ها و دئودورانت ها برای کاهش عرق و بوی بد بدن است. همچنین شامل از بین بردن موهای زیر بغل می شود. این موارد ممکن است منجر به تحریک پوست و تیره شدن زیر بغل شود.

آیا داروهای خانگی برای درمان تیرگی زیر بغل بی خطر هستند؟

بله، محصولاتی که به عنوان درمان های خانگی استفاده می شوند از مواد طبیعی ساخته شده اند. بنابراین، استفاده از گیاهان به عنوان جایگزین بهتری برای درمان های شیمیایی برای بهبود شرایط پوستی مانند تیرگی زیر بغل شناخته می شود.

درمان های خانگی موثر برای روشن کردن پوست تیره زیر بغل چیست؟

برخی از داروهای خانگی که برای درمان تیرگی زیر بغل موثر هستند عبارتند از: زعفران، هسته انگور، گیاه استیک، انار، آلوئه ورا، قهوه، چای سبز و غیره.

بیشتر بخوانید: با فهمیدن خواص شگفت انگیز پوست موز، دیگر آن را دور نمی اندازید!

آیا برای تیرگی زیر بغل باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورت مشاهده لکه های تیره ناگهانی و تغییرات غیرقابل توضیح در پوست باید به دنبال مشاوره پزشکی باشید. این تغییرات ممکن است نشانه ای از وضعیتی به نام آکانتوز نیگریکانس باشد. یا حتی می تواند نشانه چیز جدی تری مثل سرطان باشد. با مراجعه به پزشک و با انجام معاینات عمومی تشخیص می دهند که آیا آکانتوز نیگریکانس است یا خیر.

بیشتر بخوانید: ۸ درمان خانگی بسیار موثر برای از بین بردن جوش های سر سیاه

رفع تیرگی زیر بغل با موثرین ترین روش های خانگی، آکانتوز نیگریکانس چیست؟

آکانتوز نیگریکانس نام لکه های خشک و تیره پوست است که معمولاً در زیر بغل، گردن یا کشاله ران ظاهر می شوند. این می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد، بنابراین نیاز به مشاوره پزشکی دارد.

سخن آخر

پوست زیر بغل بسیار حساس است و حاوی غدد تولید کننده چربی و فولیکول های مو است. بهداشت آن ممکن است باعث تحریک، قرمزی و هایپرپیگمانتاسیون شده که باعث تیره شدن این ناحیه می شود. زیر بغل تیره ممکن است به دلیل تأثیری که بر ظاهر افراد دارد، نگران کننده باشد. چندین روش خانگی مانند استفاده از زعفران، قهوه، چای سبز و غیره می توانند به بهبود پرپیگمانتاسیون پوست زیر بغل کمک کنند. اما برای شرایط مانند آکانتوز نیگریکانس باید به پزشک مراجعه کنید.   

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان