جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
14 بازدید

علت زود خراب شدن موز در منزل: چرا موز اینقدر زود سیاه می شود؟

علت زود خراب شدن موز در منزل
خواندن 3 دقیقه
3
(2)

میوه را تازه از مغازه میوه فروشی خریده اید. تصمیم دارید تا دو سه روز آینده در خانه میوه داشته باشید، لذا میوه زیادی خریده‌اید. اما یک دقیقه صبر کنید! همیشه خودم با یک مشکل روبرو بوده ام. اگر مهمان داشته باشید، میوه ای که دو سه روز مانده قابل شناسایی است. از طرف دیگر همان روز مهمانی هم نمی شود بخاطر حجم کار دنبال میوه رفت! چاره کار چیست؟ میوه هایی که می خرید مثل روز اول تازه به نظر نمی رسند. به علاوه رنگشان کدر می شود! چطور میوه های تازه در مدت کوتاه سیاه می شوند؟ علاوه چه دلیلی دارد که پس از ورود به خانه ما ناگهان رنگشانن از دست می رود. خبرنامه امرو ز با شماست و مطلبی تحت عنوان علت زود خراب شدن موز در منزل. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

علت زود خراب شدن موز در منزل

بیشتر بخوانید: موز، میوه ضد افسردگی: ۶ بهترین خاصیت موز برای سلامت عمومی

چرا موز: علت زود خراب شدن موز در منزل ؟

متأسفانه بسیاری از میوه ها و سبزیجات به همان شکلی که در قفسه های میوه فروشی هستند، باقی نمی مانند. این میوه ها بلافاصله پس از دو روز خرید سیاه می شوند. به خصوص موز یکی از میوه هایی است که سریع ترین خرابی و تیره شدن را دارد. دلیل تیره شدن بسیاری از میوه ها تغییر آنزیم ترکیباتی به نام فنل است که در آنها وجود دارد. اما این تنها دلیل نیست. در حالی که موز از کشورهای دور به دست ما می رسد، این آنزیم ها ممکن است تغییر کنند. اما واقعیت اینگونه نیست و آن آنزیم ها  تغییر نمی کنند، زیرا سفر موز آنطور که فکر می کردیم نیست.

علت زود خراب شدن موز در منزل

بیشتر بخوانید: با فهمیدن خواص شگفت انگیز پوست موز، دیگر آن را دور نمی اندازید!

سفر موز

موزهایی که از اکوادور به کشور ما می آیند نه پس از یک دوره طولانی حداقل 20-25 روزه، بلکه در مدت زمان کوتاهی مانند 1 هفته وارد کشور ما می شوند. دلیل تیره نشدن آن در این فرآیند این است که زمانی که هنوز سبز هستند از شاخه کنده می شود. یعنی هنوز نرسیده اند. از این روش عموماً برای حمل میوه ها به مکان های دور استفاده می شود. عامل دیگر این است که موز در طول سفر در کشتی نور خورشید را دریافت نمی کند. اما همین که موز در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرد شروع به تغییر می کند.

بیشتر بخوانید: 5 بهترین گیاهان دارویی برای بهبود عملکرد مغز و افزایش تمرکز و حافظه!

چگونه از سیاه شدن موز جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از لک شدن سریع موز، نباید آن را در یخچال قرار دهید.

از موزی که خریداری می کنید در برابر نور خورشید محافظت کنید.

ساقه ها را با فویل یا پلاستیک چسبناک بپیچید. با این روش از ورود هوا به موز جلوگیری خواهید کرد.

علت زود خراب شدن موز در منزل

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان