خواص پوست پیاز برای سلامتی: اگر به صورت روزانه آب پوست پیاز بنوشید….

توسطنگار ستوده

فروردین ۱۰, ۱۴۰۱ به روز رسانی : فروردین ۲۹, ۱۴۰۱
خواص پوست پیاز برای سلامتی

پیاز از جمله سبزیجاتی است که نقشی گسترده و سازنده در طعم بخشی غذاها دارد. احتمالاً کمتر وعده غذایی می توان پیدا کرد که در آن پیاز وجود نداشته باشد.همه از خواص و فواید پیاز برای طعم بخشی غذا و فواید این سبزی ریشه ای باخبر هستیم. اما چقدر در مورد پوسته ها چطور اطلاعات داریم؟ در پوست پیاز معجزات باورنکردنی وجود دارد که شاید از آن بی خبر باشیم. در پوست پیاز، فواید فراوانی داشته است. بخش سلامت خبرنامه با همکاری بخش پخت و پز خبرنامه به بررسی خواص پوست پیاز برای سلامتی پرداخته است. با خبرنامه همراه باشید.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی آب پیاز: اگر یک هفته آب پیاز بنوشید، در بدن تان چه اتفاقی می افتد

نگاهی کلی به پیاز

جزء لاینفک آشپزخانه، غذای اصلی غذا، پیازی که اشک در می آورد دارای خواص بی نظیر است. از مغز تا پوست این سبزی برای بدن مفید است و با فوایدش چشمان همه را خیره می کند. همانطور که اشاره شد یک وعده غذایی بدون پیاز در غذاهای ما تقریبا غیرممکن است. هم عطر و طعم غذا را تغییر می دهد و هم برای سلامتی مفید است. اما شاید بیشتر ماها ندانیم که پیاز به اندازه خودش مفید است؟

بیشتر بخوانید: پیاز مناسب پخت و پز: کدام یک از انواع پیاز برای آشپزی مناسب هستند؟

چه به صورت خام و چه پخته مصرف کنیم، ابتدا پیاز را از پوست آن جدا می کنیم. پوست پیازی که در سطل زباله می‌ریزیم در واقع آنقدر قوی است که با ویتامین‌های موجود در آن، بسیاری از بیماری‌ها را درمان کند. مغز پیاز یک آنتی بیوتیک فوق العاده طبیعی است. از بیماری های قلبی گرفته تا بیماری های عفونی را درمان می کند.

امروز تلاش خواهیم کرد که بفهمیم که چه فوایدی در جوشاندن پوست پیاز و نوشیدن آن موجود است؟

بیشتر بخوانید: نگهداری پیاز در زمستان: چگونه پیاز را در فصل زمستان تازه و سالم نگه داریم

خواص پوست پیاز برای سلامتی

ترکیبات میکروب کش موجود در پوست پیاز در پاکسازی عفونت های گلو مفید هستند. جوشاندن و نوشیدن پوست پیاز مشکلات دستگاه تنفسی را بهبود می بخشد. پوست پیاز همچنین به دلیل خواص آنتی بیوتیکی و آنتی اکسیدانی در مراقبت از دندان و لثه بسیار موثر است. می توانید مراقبت از دهان خود را با نوشیدن آب پوست پیاز یا غرغره کردن کامل کنید.

آب پوست پیاز نیز یک تسکین دهنده درد است. با پوست پیاز می توانید از تورم دست و پا جلوگیری کنید. پوست پیاز که سرشار از آنتی اکسیدان است، با خاصیت ترمیم کننده سلولی، باعث التیام فوری زخم ها و آکنه می شود. با پوست پیاز می توانید قند خون را کنترل کنید. برای کسانی که بدنبال کاهش وزن هستند، مفید است. این نوشیدنی سبب سیری شما شده و به این ترتیب غذای کمتری مصرف می کنید. از طرفی با توانایی خود در ایجاد احساس سیری و تسریع در چربی سوزی نیز جلب توجه می کند. پوست پیاز بر هورمون های زنانه نیز اثر تنظیمی دارد.

بیشتر بخوانید: مضرات مصرف بیش از اندازه پیاز+میزان متعادل مصرف روزانه

بیشتر بخوانید: خواص پیاز: ۵۵ فایده پیاز برای سلامتی و درمان + مضرات پیاز

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *