نحوه شناخت عسل طبیعی و واقعی با 7 تست ساده که می توانید در خانه انجام دهید

توسطنگار ستوده

فروردین ۸, ۱۴۰۱ به روز رسانی : فروردین ۲۹, ۱۴۰۱
نحوه شناخت عسل طبیعی و واقعی

عسل یکی از نعمت های طبیعت به انسان است. خواص بی شماری برای این محصول یاد شده است. از گذشته های دور تا به امروز از عسل برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شده است. در گذشته رشد کم جمعیت باعث شده بود که هر محصولی به صورت ارگانیک و طبیعی در اختیار ما قرار بگیرد. اما افزایش جمعیت و نیاز روزافزون بشر به این ماده غذایی و موادر مشابه سبب شده است که محصولات غیرارکانیک و بعضاً تقلبی افزایش یابد. یکی از این مواد غذایی عسل است. هزاران محصول در قفسه های فروشگاهها موجود است و بر روی برچسب آن طبیعی گنجاده شده است. اما نحوه شناخت عسل طبیعی و واقعی چگونه است؟

این مطلب به بررسی نحوه شناخت عسل طبیعی و واقعی خواهد پرداخت. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ۵ بهترین فواید درمانی ترکیب محلب و عسل برای کاهش دردهای استخوانی 

درباره عسل

در واقع هیچ ماده مضری در عسل که حاوی ویتامین ها، آنزیم ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و بسیاری دیگر از عناصر حیاتی لازم برای بدن است، موجود نیست. معروف است که زنبورها شهد بیش از چهار هزار گل را برای تولید یک گرم عسل جمع آوری می کنند.

با این حال، امروزه برخی از تولیدکنندگان عسل تقلب می کنند و شربت گلوکز را به عنوان ماده اولیه به عسل اضافه می کنند. در حالی این ماده را به سفره های ما اضافه می کنند که بسیاری از ما، با بیماری هایی همچون قند خون و … درگیر هستیم. به این ترتیب عسل که یکی از معجزه‌آساترین غذاهایی است که طبیعت به ما عرضه می‌کند، دیگر برای ما مفید نیست، برعکس باعث می‌شود مواد مضر در بدن ما ذخیره شوند.

بنابراین سوالی که در ذهن همه وجود دارد این است: چگونه می توانم عسل واقعی و تقلبی را از هم تشخیص دهم؟ چگونه بفهمم عسلی که خریدم واقعی است و عسل واقعی می خورم؟ در اینجا برآنیم تا به این سوال پاسخ دهیم. زیرا با چند آزمایش کوچک به راحتی می توانید متوجه شوید عسلی که خریداری می کنید واقعی است یا تقلبی.

بیشتر بخوانید: خواص ترکیب زنجبیل، عسل و لیمو: از کاهش وزن تا افزایش قوای جنسی

نحوه شناخت عسل طبیعی و واقعی

متأسفانه تعداد عسل هایی که با استفاده از شربت گلوکز، شربت ذرت فروکتوز یا شیرین کننده های مصنوعی در صنایع غذایی برای فروش عرضه می شوند، بیش از آن چیزی است که فکر می کنیم. اگرچه مطمئن ترین تشخیص عسل واقعی از تقلبی با تجزیه و تحلیل دقیق توسط متخصصان آزمایشگاه امکان پذیر است، اما در واقع می توانید این موضوع را در خانه با چند آزمایش کوچک هم درک کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ اثر شگفت انگیز ترکیب عسل و دارچین که معجزه می کند

آزمایشات خانگی برای نحوه شناخت عسل طبیعی و واقعی

تست جریان: اگر عسل را بریزید و کش بیاید و بر روی عسل قبلی انباشته شود. این عسل می تواند تا اندازه ی طبیعی و واقعی باشد، اما اگر جاری باشد تقلبی است.

نحوه شناخت عسل طبیعی و واقعی

با تست آب: یک قاشق چایخوری عسل را به یک لیوان آب اضافه کنید. اگر عسل در آب ماند واقعی است و اگر خیلی زود حل شود، تقلبی است.

 

نحوه شناخت عسل طبیعی و واقعی

تست هوای سرد: اگر عسل در هوای سرد یخ بزند واقعی است و اگر یخ نزند تقلبی است.

نحوه شناخت عسل طبیعی و واقعی

با تست شیرینی پزی: عسل واقعی شیرین می شود، وقتی مدت طولانی در یخچال نگهداری شود، کره ای می شود. اگر این اتفاق نیفتد، عسل تقلبی است.

بیشتر بخوانید: از بین بردن آکنه با عسل: ۶ گام ساده برای درمان جوش و آکنه با عسل

نحوه شناخت عسل طبیعی و واقعی

تست سوزاندن: اگر کبریتی که با عسل لمس می کنید. هنگام روشن کردن آن روشن شود، عسل خالص و واقعی است، در غیر این صورت تقلبی است.

بیشتر بخوانید: درمان سرفه با عسل و تربچه سیاه که باید آن را امتحان کنید

نحوه شناخت عسل طبیعی و واقعی

با تست دستمال کاغذی: اگر کاغذ، عسلی را که روی دستمال می‌ریزید جذب کند، عسل تقلبی است.

بیشتر بخوانید: ….ترکیب زنجبیل و عسل و لیمو را اگر هر روز به صورت مرتب مصرف کنید

نحوه شناخت عسل طبیعی و واقعی

تست چشایی: اگر عسلی که می خورید گلوی شما را می سوزاند. اگر طعم آن برای 15 تا 20 ثانیه در کام شما باقی بماند، عسل واقعی است.

بیشتر بخوانید: فواید ترکیب انار و عسل: معجزه طبیعت برای سلامت جسم و روح

نحوه شناخت عسل طبیعی و واقعی

بیشتر بخوانید:  فواید ترکیب انار و عسل: معجزه طبیعت برای سلامت جسم و روح

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *