5 غذای چربی سوز قوی: با قرار دادن این غذاها در رژیم غذایی خود، چربی بسوزانید!

توسطنگار ستوده

فروردین ۱, ۱۴۰۱ به روز رسانی : فروردین ۱, ۱۴۰۱
غذای چربی سوز قوی

سوزاندن چربی های سرسخت در نواحی خاصی مانند شکم و باسن در برخی موارد می تواند بسیار دشوار باشد. با این حال، یک رژیم غذایی سالم با غذاهای خاص می تواند سوزاندن این چربی ها را تسریع کند. در این مطلب 5 غذای اصلی چربی سوز مورد بررسی قرار گرفته است.برخی از مواد مغذی می توانند به سوزاندن و از بین بردن چربی ها کمک کنند. غذای چربی سوز قوی توانایی تمرکز چربی را داشته و تاثیر مثبتی دارند.

با وجود یک رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی منظم، خلاص شدن از شر برخی از چربی ها ممکن است آسان نباشد. به نظر می رسد مناطق خاصی از بدن، مانند ران ها یا باسن، مورد علاقه چربی ها هستند. با این حال، برخی از غذاهای چربی سوز می توانند کمک واقعی در برابر از بین بردن این نوع چربی باشند. مهمترین این مواد غذایی عبارتند از:

بیشتر بخوانید: تاثیر ترکیب ماست و بذر کتان در از بین بردن چربی شکم در زمان کوتاه

یک غذای چربی سوز قوی: بادمجان

غذای چربی سوز قوی

اگر به پختن بادمجان عادت دارید، مطمئناً متوجه شده اید که این سبزی مانند یک اسفنج واقعی عمل می کند و روغن را به خود جذب می کند. بادمجان همچنین چربی را نیز در بدن جذب می کند و در نتیجه باعث می شود که بعداً چربی به راحتی از بین برود.

این اثر چربی سوزی بادمجان به محتوای بالای فیبر غذایی آن، پکتین مرتبط است که آن را برای کاهش وزن عالی می کند. برای دریافت بهترین اثر، بادمجان را بخارپز یا پخته کنید.

بیشتر بخوانید: دلایل افزایش چربی شکم: ۱۲ بدترین عادت که باعث می شود، شکم بزرگی داشته باشید

نوشیدنی ای که چربی سوزی را تحریک می کند: چای سبز

غذای چربی سوز قوی

این موضوع اکنون از نظر علمی ثابت شده است: چای سبز یکی از موثرترین غذاهای چربی سوز است. چای سبز علاوه بر محتوای رکورد آنتی اکسیدان ها و مواد فعال ادرارآور، حاوی کاتچین است.

اپی گالوکاتچین گالات موجود در آن به تسریع متابولیسم و ​​افزایش چشمگیر چربی سوزی کمک می کند. بنابراین، کسانی که به طور منظم چای سبز می نوشند، اغلب راحت تر وزن کم می کنند.

بیشتر بخوانید: ۶ روش علمی برای از بین بردن چربی های شکم

کمک به هضم چربی: لیمو

غذای چربی سوز قوی

ماده اصلی لیمو اسید سیتریک است. اسید سیتریک فواید زیادی در بدن دارد. قدرت آنتی اکسیدانی آن به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با پیری سلولی کمک می کند.

اسید سیتریک همچنین فوایدی در کاهش وزن دارد. تولید صفرا و آنزیم های گوارشی را تحریک می کند و در نتیجه دستگاه گوارش را بیدار می کند و هضم، استفاده مجدد و دفع چربی ها از بدن را تسهیل می کند. خلاصه اینکه لیمو یک ماده غذایی چربی سوز است.

بیشتر بخوانید: ۶ بهترین ماده غذایی برای کاهش چربی شکمی احشایی بعد از ۵۰ سالگی

غذای چربی سوز قوی، جو دوسر

غذای چربی سوز قوی

جو دو مزیت اصلی برای کاهش وزن دارد. این 2 مزیت مستقیماً با فیبر غذایی بسیار بالای سبوس جو دوسر مرتبط است. اول از همه، سبوس جو دوسر اثر سیر کنندگی بسیار قوی دارد. این به شما امکان می دهد برای مدت طولانی تری سیر بمانید، از گرسنگی جلوگیری کرده و باعث می شود در وعده های غذایی اصلی کمتر بخورید.

ثانیاً فیبرهای محلول دارای اثر جذب نمک های صفراوی و کلسترول در بدن و کمک به دفع آنها با تحریک ترانزیت روده ای هستند.

بیشتر بخوانید: نوشیدنی های چربی سوز: ۵ نوشیدنی عالی برای صبحانه که به کاهش وزن تان کمک می کند

کمک به چربی سوزی بهتر: سیب

غذای چربی سوز قوی

سیب نیز مانند سبوس جو دوسر به لطف فیبر محلول و به خصوص پکتین موجود در آن، یک ماده غذایی موثر در چربی سوزی است. در دستگاه گوارش، پکتین به طور فعال در از بین بردن چربی اضافی از طریق مجرای روده شرکت می کند. مصرف فیبر محلول کافی حتی به تنظیم کلسترول خون و سطح قند خون کمک می کند. مصرف منظم سیب کمک بسیار خوبی در کاهش وزن و به ویژه در چربی سوزی است.

بیشتر بخوانید: چگونه به صورت طبیعی از دست چربی‌های شکم خلاص شویم: ۵ چای گیاهی و دمنوش

از هیچ غذایی انتظار معجزه نداشته باشید

یک غذای چربی سوز تنها به کاهش وزن و مقابله با چربی های سرسخت کمک می کند. با این حال، هیچ غذایی فواید معجزه آسایی ندارد. مصرف غذاهای چربی سوز باید در کنار یک رژیم غذایی متنوع و متعادل انجام شود. یعنی رژیم غذایی سرشار از گیاهان، فیبر غذایی، ریزمغذی ها، پروتئین بدون چربی و چربی های با کیفیت باید رعایت شود. غذاهای فوق الذکر در صورت کاهش وزن یک عصا هستند، هرگز راه حل مستقل نیستند.

از این نظر، یکی از بزرگترین باورهای غلط مصرف آناناس است. آناناس قطعا محبوب ترین غذای چربی سوز است. با این حال، باید احتیاط کرد. آناناس به دلیل محتوای بروملین معروف است، آنزیمی که باعث تحریک چربی سوزی می شود. با این حال، بروملین عمدتاً در ساقه آناناس یافت می شود که بخشی غیرقابل خوردن است. بنابراین برای کاهش وزن نباید کورکورانه به این میوه اعتماد کرد، همانطور که گاهی اوقات در برخی رژیم ها صدق می کند. با این حال، آناناس را می توان به عنوان میوه ای غنی از فیبر و ریزمغذی ها، که بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است، مصرف کرد.

بیشتر بخوانید: لاغری سریع شکم بدون ورزش: ۱۸ روش ساده برای کاهش چربی شکم

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *