چگونه می توان از کره شیا برای پوست و مو استفاده کرد؟

توسطفرشته فرهنگ

اسفند ۲۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اسفند ۲۶, ۱۴۰۰
کره شیا برای پوست و مو

کره شیا یک محصول جانبی از آجیل شیا است که از درخت شی یا روغن قلم در غرب آفریقا برداشت می شود. کره شی یا شیا از طریق یک فرآیند دشوار برداشت، شستن و آماده‌سازی آجیل‌های روغنی تولید می‌شود که سپس روغن از آن استخراج می‌شود. درخت شی به دلیل خواص درمانی فراوانی که دارد به درخت کاریت (به معنی درخت زندگی) نیز معروف است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد که در افریقا هزاران سال است در غذا، مومیایی کردن پوست، صابون ها، شامپوها، داروهای سنتی، پخت و پز از کره شی استفاده می‌شود. استفاده از آن تا قرن 14 مستند شده است. اخیراً استفاده از کره شی در محصولات مراقبت از مو و پوست در سراسر آمریکای شمالی رایج شده است. بنابراین با وسواسی که شما به موهای خود دارید، کره شیا برای پوست و مو می‌تواند کمک بزرگی به شما کند.

مطلب مرتبط: معجون تقویت کننده رشد مو؛ تنها با دو ماده ساده، سلامت موهای تان را بهبود بدهید

فواید کره شیا چیست؟

کره شیا فواید بالقوه زیادی برای مو و پوست دارد، از جمله اثرات مرطوب‌کننده، ضد التهابی و ضد پیری.

مرطوب کننده

در یک مطالعه، کرم دستی که حاوی 5 درصد کره شی بوده، روی ساعد 10 نفر آزمایش شده است. شرکت کنندگان گفته‌اند که می توانند اثرات مرطوب کنندگی کرم را تا 8 ساعت پس از استفاده از آن احساس کنند. مطالعه دیگری نشان داد که استفاده از کره شی به پوست می تواند به درمان اگزما کمک کند. کره شیا همچنین به مرطوب کنندگی مو و پوست سر خیلی کمک می‌کند. افرادی که دارای بافت موهای مجعد و درشت هستند از استفاده کره شی به عنوان حفظ رطوبت در موهای خود و افزایش لطافت بهره می برند.

مطلب مرتبط: ۶ ماده خوراکی که مو و ناخن را تقویت می کنند

ضد التهاب

مطالعه دیگری نشان داد که کره شی به پوست شما کمک می کند کمتر به مواد محرک واکنش نشان دهد. محققان بر این باورند که دلیل آن این است که کره شیا حاوی ترکیب شیمیایی آمیرین است که دارای خواص ضد التهابی است.

کره شیا برای پوست و مو و خاصیت ضد پیری

همچنین کره شی به بازسازی سلولی کمک می کند، علائم پیری را به حداقل می رساند و کلاژن را تقویت می کند. بسیاری از این فواید به وجود آمیرین در کره شیا نیز نسبت داده می شود.

مطلب مرتبط: بهترین روتین مراقبت از مو+روتین مراقبت موی کرونتی کارداشیان

مراقبت از مو

کره شیا نیز پتانسیل زیادی در دنیای مراقبت از مو دارد. در حالی که کره شی به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته یا در مجلات علمی گزارش نشده است. اما این روغن برای مو بسیار مفید است.

از شکستگی مو جلوگیری می کند

طبق مطالعه ای نقش روغن دانه این میوه معجزه آسا برای ​​جلوگیری از شکستن مو عالی است. این میوه بومی غرب آفریقا، محتوای اسید چرب بالایی دارد که باعث می شود به شکل روغنی به موها نفوذ کند. و می تواند از شکستگی مو جلوگیری کند.

مطلب مرتبط: خداحافظی با موی سفید: خواص شگفت انگیز و موثر ترکیب روغن نارگیل و لیمو

کره شیا برای پوست و مو و خاصیت مرطوب کننده

کره شی پر از ویتامین های A و E همراه با اسیدهای چرب ضروری، دارای خواص نرم کنندگی و شفابخشی برای پوست است. برخی از این مواد مانند محتوای بالای اسیدهای چرب موجود در کره شیا نیز به افزایش رطوبت موهای شما کمک می کند. ممکن خشکی مو را کاهش دهد و از شکافتن انتهای آن جلوگیری کند. اسیدهای چرب همچنین به افزایش درخشندگی و کاهش وز شدن موهای شما کمک می کنند. و ممکن به محافظت از مو در برابر آسیب حرارتی ناشی از اتوهای صاف و سشوار کردن نیز موثر باشد.

مطلب مرتبط: روغن هویج برای رشد موهای نازک: با این راهکار عالی موهای پرپشتی داشته باشید

تحریک پوست سر را کاهش می دهد

خواص ضد التهابی کره شیا همچنین ممکن به کاهش قرمزی و تحریک پوست سر با ایجاد اثرات درمانی بدون مسدود کردن منافذ کمک کند. علاوه بر این، به عنوان یک محصول طبیعی، استفاده از آن برای انواع موها، حتی موهای آسیب دیده، خشک یا رنگ شده، بی‌خطر است. کره شی خام تنها راه حل موجود برای مراقبت از مو نیست. برخی از محصولات مراقبت از مو (به ویژه نرم کننده ها) نیز حاوی کره شی هستند. نقش نرم کننده ها در سلامت کلی مو شامل تقویت الیاف مو، روان کننده کوتیکول ها و کاهش موخوره است.

مطلب مرتبط: ۱۰ شیک ترین موهای مشکی با هایلایت که می‌توانید برای سال نو استفاده کنید

قبل از استفاده از شی باتر چه نکاتی را باید بدانید؟

قبل از شروع استفاده از کره شیا، باید در مورد بافت موی خود و نحوه استفاده از کره شیا بدانید. همچنین باید در مورد انواع مختلف عصاره‌های کره شی که در دسترس هستند، بدانید. کره شی را می توان هر چند وقت یکبار که صلاح می دانید استفاده کرد.

کیفیت محصول

کره شی خام و تصفیه نشده بالاترین کیفیت را دارد. اگر از نوع دیگری استفاده کنید، ممکن است مزایای زیادی نداشته باشد.

مطلب مرتبط: موهای درخشان و ابریشمی: با این ۶ مرحله موهای تان درخشان و ابریشمی می شود

چگونه بر بافت های مختلف مو تاثیر می گذارد

روغن ها و کره ها می توانند یک منبع قابل اعتماد بر روی موهای شما باقی بگذارند. اگر موهای نازکی دارید، ممکن اثر مطلوب نداشته باشد، زیرا باعث سنگینی موها می‌شود. همچنین اگر پوست چرب دارید، چربی اضافی روی موهای شما مناسب نیست، زیرا باعث چربی بیشتر روی صورت، شانه ها و پشت شما می‌شود. و منجر به ایجاد جوش روی این نواحی شود. از آنجایی که محصولات شی به دو شکل روغن و کره در دسترس هستند، قبل از خرید باید نیازهای فردی موهای خود را بدانید: در مورد موهای نازک یا چرب، کره شیا می تواند سنگین باشد و موها را صاف یا چرب تر کند. اگر بافت موهایتان شل تر است، روغن شی در قسمت های پایین موها ممکن مفیدتر باشد.

مطلب مرتبط: بهترین روتین پوستی برای شما چیست؟ راهنمای قدم به قدم برای داشتن پوست بی عیب و نقص!

بوی کره شیا

کره شی خالص دارای رایحه ای قوی و تا حدودی آجیلی است که ممکن است برخی افراد از آن لذت نبرند. افزودن اسانس ها می تواند بو را تغییر داده و فواید بیشتری به آن اضافه کند.

نحوه نگهداری آن

در دمای اتاق، کره شی باید در دست شما ذوب شود و به سرعت جذب پوست شود. حتما کره شیا را در دمای ثابت نگهداری کنید. قرار گرفتن در معرض دما مختلف می تواند باعث تغییر بافت آن شود. مطمئن شوید که کره شی خود را در اماکن تحت تأثیر گرما قرار ندهید. اگر خیلی گرم باشد، ذوب می شود و به حالت مایع باز می گردد. و اگر کره شی در مکانی با دمای خیلی پایین باشد، تبدیل به ماده جامد سخت می‌شود و استفاده از آن دشوار است. اگر متوجه شدید که روغن شی و کره شی هر دو خیلی سنگین هستند، محصولات زیادی وجود دارند که حاوی نسبت‌های کوچک‌تری از کره شی هستند.

مطلب مرتبط: ۲۳ بهترین مدل مو دخترانه که می‌توانید برای سال جدید انتخاب کنید

کره شی با برداشت آجیل درختی که بومی آفریقا است، تولید می شود. کاربردهای زیادی از جمله در آشپزی و مراقبت از پوست دارد، اما یکی از رایج ترین آن ها برای مو است. کره شی در درجه های مختلفی وجود دارد که ظاهر و رایحه متفاوتی دارند. بوی و وزن کره شیا برای همه مناسب نیست. مطمئن شوید که بافت مویی ندارید که مستعد چربی باشد. زیرا کره شی به طور بالقوه می تواند آن را بدتر کند. اگر کره شی خیلی سنگین است، روغن شی یک جایگزین عالی است. مراقب موهای خود باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *