جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
5
(2)

بهترین مدل‌ها نه تنها صورت کاملا کانتوری دارند، بلکه چشم‌هایشان نیز کانتور شده است. اما چه کسانی که تازه سایه چشم استفاده می‌کنند و چه آنهایی که همیشه سایه چشم روی پلک دارند. باید در مورد نحوه درست کانتور چشم بدانند. یادگیری نحوه کانتور کردن درست چشم تغییر زیادی بر آرایش و جذابیت چهره شما به وجود می‌آورد. در این مطلب راهنمای کانتور بر اساس فرم چشم آورده شده است و به شما یاد می‌دهد چگونه انواع شکل چشم ها را کانتور کنید.

مواظب باشید قبل از انحام این مراحل، روی پلک های خود پرایمر بزنید تا سایه شما دوام بیشتری روی چشم‌تان داشته باشد. برای کانتور چشم، توجه به این نکات ضروری است:

مطلب مرتبط: ۱۲ بهترین نکات آرایش صورت که شما را در سال ببر متفاوت نشان خواهد داد!

1. کانتور بر اساس فرم چشم؛ انتخاب سایه چشم تیره تر از رنگ پوست

چیزی که در این جا به دنبال آن هستیم، کانتورینگ برای ایجاد عمق و ایجاد خطی پشت پلک است. بنابراین هر چه سایه اول با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد، بهتر است. با استفاده از یک برس کرکی، این سایه را به کل پلک خود از پلک تا ابرو بمالید. شما می‌توانید از پالت سایه که در دسترس دارید استفاده کنید. و همچنین از هر برس که دم دست خود دارید. ولی یادتان بماند این رنگ پایه کانتور چشم  شما است. پس به رنگ آن نسبت به پوست خود دقت کنید.

2. استفاده از خط چشم مایع

خط چشم مایع به شما کمک می‌کند خطوط ظریف و برجسته بهتری بکشید. مواظب باشید خط چشم شما پشت پلک پخش نشود یا لکه ایجاد نکند. انتخاب یک خط چشم خوب بستگی به شما دارد. بعضی افراد با خط چشم مایع ماژیکی و بعضی دیگر با خط چشم ژله ای راحت تر هستند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: چگونه رنگ مو برای پوست زیتونی و چشمان قهوه ای انتخاب کنیم؟

3. انتخاب رنگ تیره تر از رنگ پشت پلک

پس از سایه که یک درجه تیره تر از رنگ طبیعی پلک شما بود. رنگی با یک و نیم درجه تیره تر از آن انتخاب کنید. از این رنگ برای فرم دادن به چشم خود استفاده کنید. هدف این است که به سایه ای کمی تیره تر از رنگ طبیعی پوست خود برسید تا بتوانید نور را با ایجاد ظاهری شفاف تر برای چین و چروک چشم، تغییر دهید. یک برس چین دار را پشت پلک، روی مردمک چشم خود قرار دهید. سپس چشم خود را باز بگذارید آن را به سمت گوشه بیرونی چشم خود بکشید. و دوباره به وسط برگردید، این کار را تا زمانی که پوشش کافی برای تضاد با رنگ پلک ایجاد شود، ادامه دهید. در این مرحله نیز انتخاب رنگ و مدل سایه و برس به اختیار شما است.

4. انتخاب ریمل مناسب

شما هم به دنبال ریملی هستید که مژه‌هایتان را بلند نشان دهد. و در عین حال حجمی باورنکردنی ایجاد کند. بله درست است. چیزی که در ریمل نیاز دارید، باید ضد آب باشد و ظاهری ظریف به مژه ها بدهد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: فواید گلاب برای چشم: ۹ خاصیت بی نظیر گلاب برای چشم‌ها + ۱۰ ترکیب درمانی موثر

انواع کانتور از لحاظ شکل چشم

کانتور بر اساس فرم چشم گرد

کانتور بر اساس فرم چشم گرد 

طبق تحقیقات روانشناسی، چشم های گرد (اغلب با چشم های “بزرگ” اشتباه گرفته می شوند) نسبت به سایر اشکال چشم قابل اعتمادتر هستند. نشانه بارز چشم های گرد این است که سفیدی چشم ها – که صلبیه نامیده می شود. در تمام اطراف قسمت رنگی چشم که به عنبیه معروف است، قابل مشاهده است.

نکات آرایشی:

اگر به دنبال راهی برای برجسته کردن فرم چشم های گرد هستید، در اینجا چند نکته آرایشی برای دستیابی به ظاهری که می خواهید آورده شده است:

سایه چشم را از وسط چشم به سمت بیرون تا انتهای ابرو روی پلک بزنید. این به طول و بعد چشم می افزاید. از سایه های روشن تر در نزدیکی مجرای اشک در گوشه داخلی چشم استفاده کنید. و همانطور که به سمت گوشه بیرونی چشم حرکت می کنید از رنگ های تیره استفاده کنید. خط چشم و سایه چشم را روی خط پایین مژه نگه دارید. از سایه های ملایم تر استفاده کنید و فقط در امتداد یک سوم بیرونی چشم آن را بزنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۲ رمز و راز داشتن چهره ای خیره کننده و زیبایی بدون آرایش

کانتور بر اساس فرم چشم رو به پایین

کانتور بر اساس فرم چشم رو به پایین

برای افرادی که فرم چشم‌های رو به پایین دارند، گوشه‌های بیرونی چشم‌ها پایین‌تر از گوشه داخلی چشم‌ها خواهد بود.

نکات آرایشی:

خط چشم گربه ای به بلند کردن گوشه های بیرونی چشم و متعادل کردن طبیعی چشم‌ها کمک می کند. می توانید با خط چشم مایع یا استفاده از سایه چشم برای ایجاد خط چشم گربه ای دودی به این هدف برسید. برای چشم‌های رو به پایین می‌توانید از یک جفت مژه مصنوعی که به گوشه بیرونی آن اضافه می‌شود، استفاده کنید. این کار باعث می‌شود چشمان شما رو به بالا دیده شود.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: کانتور مناسب پوست صورت: تمام آنچه که باید در انتخاب کانتور توجه کنید!

چشمان رو به بالا

چشمان رو به بالا

در طرف مقابل طیف شکل چشم رو به پایین، چشم‌های رو به بالا دارای یک لیفت طبیعی در گوشه‌های بیرونی هستند. چشم‌های رو به بالا که به شکل چشم گربه‌ای نیز شناخته می‌شود، ظاهری عجیب و غریب به شما می‌دهد. با کشیدن خط چشم از کنار مژه های پلک بالایی، فرم چشم خود را برجسته کنید.

نکات آرایشی:

هنگام استفاده از سایه چشم، از رنگ های تیره تر در گوشه بیرونی چشم استفاده کنید. این کار چشم ها را باز می کند و باعث می شود که آن ها را به حالت پاپ در بیاورند. با آرایشی مات اجازه دهید چشمان شما ستاره صورت‌تان باشد. در این صورت از یک رژ لب مات یا رژگونه طبیعی و هایلایت مات استفاده کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۰ علت حلقه زیر چشم و راه های درمان آن

کانتور بر اساس فرم چشم مونولید یا بدون چین

کانتور بر اساس فرم چشم مونولید یا بدون چین

داشتن چشم های مونولید به معنای عدم وجود چین در پلک است. در حالی که پلک دوگانه به معنای وجود چین است. چشم های یکپارچه یا مونولید معمولاً به شکل چشم آسیایی مرتبط می‌شود. با این حال، باید گفت همه مردم آسیا چشم‌های مونولید ندارند. آناتومی پلک در میان جمعیت های مختلف آسیایی متفاوت است که همگی زیبا هستند.

نکات آرایشی:

قبل از زدن ریمل برای بلند کردن مژه ها از فر مژه استفاده کنید. برای جلوگیری از لک شدن ریمل در طول روز، مقداری پودر شفاف کننده زیر چشم ها بمالید. رنگ های سایه چشم را به جای افقی به صورت عمودی روی پلک بزنید. در این تکنیک به جای استفاده از رنگ‌های روشن در نزدیکی گوشه داخلی و ادامه آن به سمت بیرون، از استخوان ابرو شروع می‌شود. و به سمت پایین به سمت خط مژه ادامه پیدا می‌کند.

روشن ترین رنگ را روی تمام پلک بمالید، سپس با حرکت به سمت پایین پلک، به تدریج رنگ های تیره تر را استفاده کنید و تیره ترین رنگ را در امتداد خط مژه قرار دهید. با استفاده از یک خط چشم نازک، حالت چشم گربه ای را ایجاد کنید. خط چشم را در حدود یک سوم از گوشه داخلی چشم شروع کنید. سپس آن را به سمت بیرون به سمت انتهای ابرو ادامه دهید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۷ چیز که می توانند رنگ چشم را تغییر بدهند

کانتور بر اساس فرم چشم بادامی

کانتور بر اساس فرم چشم بادامی

افرادی که چشم‌های بادامی شکل دارند، چین‌هایی روی پلک دارند و عنبیه پلک بالا و پایین را لمس می‌کند. چشم های بادامی شکل کشیده تر است. و از نظر عرض بلندتر از ارتفاع به نظر می رسند.

نکات آرایشی:

برای این‌که چشم های بادامی شکل خود را زیبا کنید، این توصیه های آرایشی را امتحان کنید:

سایه چشم مورد استفاده را روی پلک بالایی در امتداد خط مژه پایین بکشید تا چشمی دودی یا اسموکی ایجاد کنید. از رنگ روشن تر در قسمت داخلی پلک و رنگ تیره تر در قسمت چین و نیمه بیرونی پلک استفاده کنید. با خط چشم روی پلک پایین به همین سادگی شکل بادامی چشمتان را برجسته کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۸ ماده غذایی معمولی که توانایی های آرایشی پنهانی دارند

چشم پف دار

کسانی که چشم‌های پف دار دارند، استخوان ابروی قوی با چین‌های عمیق دارند که دیدن پلک را دشوار می‌کند.

نکات آرایشی:

ابروها را بلند بکشید زیرا آن‌ها یکی از ویژگی های قوی چشم های پف دار هستند. از استفاده رنگ‌های تیره بر روی پشت پلک چشم خودداری کنید تا از کوچکتر نشان دادن چشم جلوگیری کنید. از خط چشم سفید استفاده کنید تا چشم‌ها را بزرگ‌تر و درخشان‌تر نشان دهید. امیدوارم این نکات آرایشی چشم برای زیبایی هر چه بیشتر چشم شما مفید باشد. حتما امتحان کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان