اگر هر صبح، دمنوش آویشن با معده خالی بنوشید….

توسطنگار ستوده

اسفند ۲۰, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اسفند ۲۰, ۱۴۰۰
فواید دمنوش آویشن

آویشن در میان ادویه ها دارای عطر فراوانی است. مصرف جوشانده این ادویه، التیام بخش است. به خصوص اگر در صبح با معده خالی نوشیده شود، دارای خواص فراوان است. فواید دمنوش آویشن در این مطلب بررسی شده است. اگر هر روز صبح با معده خالی و به صورت مرتب آویشن بنوشید؛ نتایج خوبی در حوزه سلامت دریافت خواهید کرد.

آویشن

آویشن با توجه به ترکیب اصلی کارواکرول، می تواند به عنوان ادویه و همچنین به عنوان چای نوشیده شود. چای آویشن که فواید جدی برای سیستم ایمنی بدن به ویژه بیماری های تنفسی دارد، اثرات معجزه آسایی نیز بر روی سرفه، مشکلات التهابی، مشکلات پوستی و حتی سلامت اسپرم دارد. می توان گفت آویشن که برای کاهش وزن و سلامت دهان و دندان موثر است.

بیشتر بخوانید: معجون تقویت سیستم ایمنی: با این ترکیب ساده در فصل سرما ایمن بمانید!

چگونه دمنوش آویشن درست کنیم؟

دمنوش آویشن را می توان از آویشن خشک یا تازه تهیه کرد. می توانید با توجه به سلیقه خود تصمیم بگیرید. نوشیدن آن به ویژه در صبح و قبل از غذا به تسریع متابولیسم کمک می کند. برای تهیه دمنوش آویشن:

آب را بجوشانید و از روی حرارت بردارید.

آویشن را اضافه کنید و بگذارید 10-15 دقیقه دم بکشد.

سپس می توانید صاف کرده و بنوشید.

* آب آویشن را نباید بیش از 2 فنجان در روز مصرف کرد. (اگر باردار هستید یا بیماری مزمن دارید با پزشک خود مشورت کنید.)

بیشتر بخوانید: فواید ترکیب ماست و زردچوبه: اگر هر شب ماست و زردچوبه بخورید…

فواید دمنوش آویشن در صبح

از آنجایی که آب آویشن دارای مقادیر زیادی کلسیم است، مصرف آن برای کسانی که درد استخوان دارند توصیه می شود. لذا نوشیدن آویشن، ناشتا توصیه می شود.

مصرف چای آویشن روشی مفید برای تسکین شکست های عاشقانه خواهد بود.

چای آویشن که به زنانی که دوره های قاعدگی بسیار دردناکی دارند نیز کمک می کند.گرفتگی عضلات را کاهش می دهد و دوره قاعدگی را راحت تر می کند. برای این منظور در دوره قاعدگی، هر صبح نوشیدن آویشن الزامی است.

مصرف چای آویشن کسانی را که دچار سوء هاضمه و گرفتگی روده می شوند تسکین می دهد. همچنین ادویه ای مفید برای سرطان روده بزرگ شناخته شده است.

چای آویشن، که توسط کسانی که می خواهند وزن کم کنند، با تسریع متابولیسم، از چربی سوزی حمایت می کند. کافی است به صورت مرتب هر صبح مصرف شود.

شما می توانید با استفاده از چای آویشن به عنوان دهانشویه به جای نوشیدن، اقدامات احتیاطی در برابر بیماری های دندان و لثه انجام دهید. هر روز صبح دهان خود را با آب آویشن بشوئید.

بیشتر بخوانید: چگونگی دریافت کلسیم و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن از غذاهای مختلف

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 42

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *