جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
0
(0)

حتی با وجود اینکه ممکن است احساس سلامتی داشته باشید، ممکن است علائمی جزئی در شما وجود داشته باشد که می تواند در آینده نزدیک، مشکلات جدی برای شما فراهم کند. متاسفانه اغلب این علائم از سوی ما نادیده گرفته می شوند. در این مطلب از سری مطالب بخش سلامت خبرنامه، 9 علائم و نشانه خاموش بیماری ها که برای سلامتی باید جدی گرفته شوند، مورد بررسی قرار گرفته اند.

سلامتی چیست؟

سالم بودن مستلزم داشتن فعالیت بدنی، خوردن غذاهای مناسب و احساس خوب، نسبت به خود است. ورزش، تغذیه سالم، غربالگری بیماری و روش های مقابله می تواند سلامت فرد را بهبود بخشد.

سلامتی یک اثر مادام العمر است. این امر با پیروی از یک سبک زندگی سالم، از جمله تغذیه مناسب و متعادل، ورزش منظم و مدیریت استرس در زندگی روزمره به دست می آید.

بیشتر مردم ارزش سلامتی را دست کم می گیرند. تا زمانی که سلامتی را از دست ندهیم قدر آن را نمی دانیم. در یک تعریف کلی، سلامتی را می توان به عنوان عملکرد صحیح بدن و ذهن در یک حالت ایده آل تعریف کرد. سبک زندگی سالم، ضروری است زیرا به طور مستقیم بر کیفیت زندگی و امید به زندگی فرد تأثیر می گذارد. سلامتی تضمین کننده یک زندگی کامل در سطح جسمی، اجتماعی و روانی است.

حتی اگر سعی کنید زندگی سالمی داشته باشید، ممکن است نسبت به بدن خود احساس بدی داشته باشید. علائمی وجود دارد که نشان می دهد باید بیشتر از بدن خود مراقبت کنید. اگر متوجه 9 علامت خاموش، شدید؛ باید بیشتر مراقب خود باشید. این علائم نشان می دهد که به خوبی از خود مراقبت نمی کنید. زمان تغییر فرا رسیده است. این علائم عبارتند از:

بیشتر بخوانید: تغذیه ضد پیری: چگونه در پیری بدنی سالم و فوق العاده داشته باشیم!

از نشانه خاموش بیماری ها؛ فراموشی

اگر بعد از یک خواب راحت از خواب بیدار می شوید و متوجه می شوید که اخیراً بدون کیف پول یا کلید از خانه خارج شده اید، ممکن است مشکلی در بدن شما وجود داشته باشد. ممکن است این فراموشی با افزایش سن باشد، اما چنین موقعیت‌هایی می‌تواند نشانه‌ای از چیزهای جدی‌تر باشد، به خصوص اگر بسیار تکرار شود.

یکی از دلایل این بیماری که مه مغزی نیز نامیده می شود، عدم تعادل هورمونی است که منجر به مشکلات شناختی می شود. به خصوص در زنان فراموشی می تواند نشانه مشکلات تیروئید باشد. اگر فراموشی اغلب بخشی از برنامه روزانه شماست، با یک متخصص مشورت کنید. هورمون ها و عملکرد تیروئید خود را بررسی کنید تا ببینید آیا این دلیل فراموشی شماست یا خیر.

افکار آشفته همچنین ممکن است در مردان و زنان به دلیل مشکلات باکتری های روده رخ دهد. از آنجایی که فلور روده ما با مغز ما مرتبط است، تغذیه بهتر می تواند به شما وضوح و تمرکز بدهد. فلور روده سالم به شدت به عملکرد مغز کمک می کند.

بیشتر بخوانید: ۷ دلیل فراموشی که ارتباطی با زوال عقل ندارند

میل جنسی کم

اگر میل جنسی ندارید، ممکن است مشکل از هورمون های شما باشد. و اولین قدم در این شرایط صحبت با پزشک و تجزیه و تحلیل هورمون ها است. عدم تعادل هورمونی همچنین می تواند منجر به شرایط جدی تری مانند خستگی، افسردگی، افزایش وزن و حتی مشکلات قلبی شود، بنابراین مهم است که با این موضوع به موقع مقابله کنید.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی بی میلی جنسی زنان: ده گیاه که میل جنسی را در زنان افزایش می دهد

از نشانه خاموش بیماری ها؛ استرس

چه به شغل، خانواده، رابطه یا به طور کلی دنیا اهمیت دهید، استرس مداوم می تواند سلامتی شما را خراب کند. استرس سطح کورتیزول را افزایش می دهد و سطوح نامتعادل این هورمون می تواند باعث ایجاد احساس اضطراب و افسردگی در شما شود. آنها همچنین بر توانایی های شناختی تأثیر می گذارند.

علاوه بر این، سطوح بالای هورمون های استرس می تواند باعث افزایش بیش از حد وزن و در نتیجه عدم اعتماد به نفس، ناامیدی و کمبود انرژی شود. یکی از راه های کنترل کورتیزول از طریق رژیم غذایی سالم است و داشتن حمایت مناسب برای کاهش یا از بین بردن استرس بسیار مهم است. استرس کمتر مطمئناً منجر به بهبود سلامت کلی و کیفیت زندگی شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پنج درمان طبیعی که برای سلامت روان و درمان افسردگی مفید هستند

خواب مداوم

خواب با کیفیت عامل مهمی است که بر سلامت و کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد. اگر برای مدت طولانی با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید، با یک متخصص مشورت کنید تا متوجه شود که آیا برای یافتن علت بی خوابی به آزمایش های خاصی نیاز دارید یا خیر.

بیشتر بخوانید: کلم قمری داروی گیاهی بی خوابی برای کسانی که در حسرت خواب شبانه هستند!

از نشانه خاموش بیماری ها؛ گرفتگی عضلات پا

امروزه بسیاری از مردم بیشتر روز خود را با نشستن در مقابل تلویزیون و کامپیوتر و یا استفاده از گوشی همراه می گذرانند. طبیعی است که در این مدت گهگاهی انقباضات عضلانی یا گرفتگی ساق پا احساس کنید. اما تکرار آنها می تواند نشانه ای از عملکرد نادرست بدن باشد.

بروز مکرر گرفتگی عضلات ممکن است نشان دهنده سطوح پایین منیزیم باشد. پس از مدتی، کمبود منیزیم می تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی تری مانند آریتمی قلبی شود. اولین قدم برای حل این مشکل این است که مصرف غذاهای غنی از منیزیم مانند بادام، تخم کدو یا موز را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: درمان گرفتگی گردن: ۱۰ تکنیک که از شر خشکی و درد گردن خلاص شوید

سوزن سوزن شدن در بازوها و پاها

تجربه سوزن سوزن شدن گاه به گاه معمولاً نگران کننده نیست، اما اگر به طور مکرر رخ دهد، می تواند نشان دهنده مشکلاتی مانند کمبود ویتامین B12 باشد. اگر این مشکل را نادیده بگیرید، کمبود این ماده غذایی ضروری می تواند منجر به کم خونی و حتی بیماری های عصبی شود. برای جبران کمبود B12 از غذاهایی مانند تخم مرغ و لبنیات استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۷ نشانه که دچار کمبود ویتامین B12 هستید

از نشانه خاموش بیماری ها؛ پوست بسیار خشک

خشکی پوست یکی از مشکلات بسیار رایج در روزهای سرد است. مرطوب کننده های مناسب با نوع پوست خود را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهید و غذاهای غنی از چربی های سالم مانند آووکادو، فندق، زیتون را به منوی روزانه خود اضافه کنید. پوست خشک می تواند نشانه ای از کمبود اسیدهای چرب سالم در بدن باشد.

اگر با وجود اقدامات احتیاطی که انجام می دهید خشکی پوست شما ادامه داشت. و وضعیت بدتر شد، حتما باید با یک متخصص مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ بهترین داروی گیاهی برای جلوگیری از چین و چروک پوست

آکنه و دانه های چرکین

اگرچه آکنه یک مشکل مرتبط با داروها و هورمون ها است. اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که باعث گسترش آنها می شود. یکی از آنها استرس و دیگری مصرف زیاد غذاهای شیرین و نشاسته ای است که قند خون را بالا می برد و باعث التهاب می شود.

بیشتر بخوانید: از بین بردن آکنه با عسل: ۶ گام ساده برای درمان جوش و آکنه با عسل

خستگی بعد از ظهر

آیا بعد از یک صبح پر مشغله در محل کار، برای ناهار و یک استکان چای و قهوه لحظه شماری می کنید. تا در این فاصله کمی هم استراحت کنید؟ سپس مرتباً با خستگی بعد از ظهر دست و پنجه نرم می کنید؟ دلیل ممکن است در انتخاب غذا باشد. اگر مرتب ناهارهای خمیری یا نان مانند پیتزا و ساندویچ می خورید، جای تعجب نیست که خسته شده اید. این نوع غذاها باعث افزایش قند خون می شوند و قند خون پایین باعث خواب آلودگی و خستگی می شود.

برای جلوگیری از خستگی بعد از ظهر باید در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنید. برای حفظ سطح طبیعی قند خون، ناهار شما باید متعادل و سرشار از پروتئین، چربی و فیبر باشد.

بیشتر بخوانید: غذاهای مفید برای کاهش قند خون+ تغذیه صحیح بیماران دارای قندخون بالا

4 نکته برای سالم تر بودن

نشانه خاموش بیماری ها

حفظ یک سبک زندگی سالم می تواند به شما کمک کند تا از بیماری و آسیب جلوگیری کنید. و احساس بهتری داشته باشید. این مراحل به شما کمک خواهد کرد حتی اگر قبلاً بیمار هستید.

– از یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و محصولات لبنی پیروی کنید. اینها مملو از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به عملکرد صحیح بدن شما کمک می کنند.

– به طور منظم تمرین کنید. این به شما کمک می کند تناسب اندام داشته باشید. همچنین قلب و ریه های خود را تقویت کنید تا کارآمدتر کار کنند. ورزش همچنین به ترشح هورمون هایی کمک می کند که خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.

– هر شب به اندازه کافی بخوابید تا بدن شما زمانی برای ترمیم خود داشته باشد. میزان خواب مشخصی وجود ندارد که برای همه خوب باشد. اما بیشتر بزرگسالان برای آماده شدن برای کارهای روز بعد، به 7 تا 9 ساعت خواب در هر شب نیاز دارند.

– اگر در مورد چیزی استرس دارید، با کسی که به او اعتماد دارید صحبت کنید یا در یک مجله بنویسید. اگر استرس یا اضطراب مزمن دارید، برای کمک به این احساسات با یک متخصص سلامت روان مشورت کنید. استرس مزمن بر سیستم ایمنی شما تأثیر منفی می گذارد. و توانایی آن را برای مبارزه با بیماری کاهش می دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان