جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
0
(0)

دستور تهیه یکی از خوشمزه ترین پیش غذاها را در اختیار شما قرار می دهیم. شما می توانید با تربچه قرمز، یکی از سبزیجات فراوان در ماه های زمستان، این پیش غذا یا سالاد را درست کنید. تربچه به لطف ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن، از سرماخوردگی جلوگیری می کند، به ویژه که سرشار از ویتامین C است. تربچه با طعم بی نظیر و بافت ترد خود طعم لذیذی به پیش غذاها و سالادها می بخشد. امروز با خبرنامه باشید و طرز تهیه سالاد تربچه.

البته ناگفته نماند که جزء لاینفک این پیش غذا، سس ترش است. این سس که با شربت فلفل قرمز شیرین، سماق و انار هماهنگی کاملی دارد، وقتی با تربچه ریز خرد شده ترکیب می‌شود، طعمی بی نظیر ایجاد می‌کند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که در تهیه پیش غذا به دنبال تفاوت هستید، بیائید شما را به آشپزخانه ببریم!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد چغندر با پنیر: یک سالاد خوشمزه و رژیمی برای کاهش وزن

مواد لازم برای طرز تهیه سالاد تربچه

  • یک دسته تربچه فندقی
  • 1/2 دسته جعفری
  • یک عدد لیمو
  • 1 قاشق سوپخوری شربت انار
  • 3 قاشق سوپخوری روغن زیتون
  • یک قاشق چایخوری فلفل قرمز خشک شیرین
  • 1 قاشق چایخوری فلفل تند
  • یک قاشق چایخوری سماق
  • نمک به مقدار لازم

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد تازه یک سالاد خوشرنگ و خوشمزه برای همه فصول

طرز تهیه

تربچه ها را به صورت حلقه های نازک خرد کنید.

جعفری را پس از شستن و خشک کردن، ریز خرد کرده و همراه با تربچه در ظرفی بریزید.

برای سس، لیمو، روغن زیتون، شربت انار و ادویه ها را مخلوط کنید.

سس را به سبزیجات اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

آن را در بشقاب سرو قرار دهید و با عزیزانتان به اشتراک بگذارید!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد سزار با سس ماست، یک سالاد رژیمی برای کاهش وزن

تربچه به لطف مقادیر بالای ویتامین های E، A، C، K، B6، مواد معدنی و فیبر موجود در آن، تقریباً یک بانک و ذخیره مواد مغذی است. لذا باید این سبزی ریشه ای را در رژیم غذایی خود قرار دهید. سه نوع تربچه وجود دارد: قرمز، سیاه و سفید. تربچه قرمز فاقد چربی است و به دلیل کالری بسیار کم در رژیم های غذایی ضروری است. ترب سیاه به عنوان یک شربت طبیعی سرفه شناخته می شود. ترب سفید در دهان مردم به ترب ژاپنی معروف است و برای دردهای مفاصل و روماتیسمی بسیار موثر است.

تربچه یک گیاه دارویی با فواید و انواع مختلف است. لذا برای سفره ها و ذائقه ها ضروری است، برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند نیز عالی است. تربچه با سرطان مبارزه می کند. سیستم ایمنی را تقویت می کند و از پیری جلوگیری می کند. تربچه به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند و دوستدار قلب است.

فواید تربچه

  • تربچه که سرشار از فیبر است برای پاکسازی کبد و معده شناخته شده است. به غیر از آن، اثرات را می توان به شرح زیر فهرست کرد:
  • از پیری جلوگیری می کند.
  • اکسیژن رسانی به خون را افزایش می دهد.
  • این یک انبار ویتامین C است.
  • فشار خون را تنظیم می کند.
  • باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
  • ارزش غذایی بالایی دارد؛ حاوی آنتی اکسیدان ها، فیبر، روی، پتاسیم، منیزیم، مس کلسیم، آهن، منگنز، ویتامین های E، A، C، B6 و K است.
  • دوستدار متابولیسم است.
  • به دلیل ید بالایی که دارد از بیماری های تیروئید مانند گواتر محافظت می کند.
  • در برابر سرطان محافظت می کند.

بیشتر بخوانید: منابع غذایی سرشار از آنتی اکسیدان: چرا آنتی اکسیدان ها برای سلامتی مهم هستند

انواع تربچه چیست؟

سه نوع تربچه وجود دارد: قرمز، سیاه و سفید.

فواید ترب سفید

ترب سفید که در بین مردم به نام ترب ژاپنی معروف است. خاصیت تسکین درد دارد و به ویژه به تسکین دردهای ناشی از روماتیسم کمک می کند. ترب سفید به لطف اثر تنظیم کننده فشار خون، اثر عصبی و استرس زا دارد و مشکلاتی مانند خستگی و استرس را کاهش می دهد. جدای از این موارد، بیایید نگاهی به فواید تربچه سفید بیندازیم:

بیشتربخوانید: مسکن طبیعی استرس: فواید شگفت انگیز به لیمو که از آن بی خبریم!

از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند:

با توجه به اینکه ترب سفید حاوی آنتی اکسیدان های زیادی در ترب ژاپنی است، از ایجاد سلول های بدی که می تواند در بسیاری از انواع سرطان به ویژه سرطان معده ایجاد شود، جلوگیری می کند.

برای پوکی استخوان مفید است:

هنگامی که به طور منظم تربچه سفید “ترب ژاپنی” مصرف شود تا حد زیادی نیاز به کلسیم برای استخوان ها را تکمیل می کند. همچنین گفته می شود که برای درمان تحلیل استخوانی که ممکن است در دوران یائسگی رخ دهد، کمک کند.

برای روماتیسم مفاصل و سلامت قلب مفید است:

مطالعات علمی نشان داده است که ترب سفید، التهاب را کاهش می دهد. برای سلامت قلب و روماتیسم مفاصل مفید است و در درمان نقرس و زخم ها منبع شفابخش است.

بیشتر بخوانید: بنا به گفته پزشکان، این دو رژیم غذایی برای سلامت قلب بهترین هستند

کمک به حفظ سلامت کبد:

تربچه سفید حاوی ماده گوگردی است که برای سلامت کبد مفید است.اگر بیماری های کبدی دارید می توانید قبل از غذا یک لیوان آب ترب سفید مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی مفید برای کبد: ۹ بهترین خوراکی به سلامت کبد کمک می‌کنند

کلیه ها را پاکسازی می کند:

تربچه سفید حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی است که برای سلامت کلیه ها ضروری است. در عین حال، این ماده مغذی ادرار آور تضمین می کند که سموم به سرعت از بدن خارج می شوند.با تمیز کردن سریع کلیه ها به پاکسازی بدن از سموم مضر کمک می کند.

بیشتر بخوانید: دمنوش برای پاکسازی کلیه: با این دو ترکیب ساده کلیه ها را سم زدایی کنید!

فواید تربچه قرمز

گرمای اضافی بدن را می گیرد. سرشار از فیبر است و به دلیل داشتن ویتامین غنی در گلودرد موثر است. همچنین به پاکسازی بدن کمک می کند. یک واقعیت جالب در مورد تربچه قرمز این است که فقط 16 کالری دارد و چربی ندارد! بیایید به سایر فواید تربچه قرمز نگاهی بیندازیم:

تربچه، سرشار از ویتامین C، هم از سرماخوردگی محافظت می کند. هم تولید کلاژن را تضمین می کند که غضروف را تشکیل می دهد.

تربچه قرمز حاوی ویتامین های E، A، C، B6، K است. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر، روی، پتاسیم، منیزیم، مس، کلسیم، آهن و منگنز است.

تربچه؛ از پوست در برابر خشکی، آکنه و قرمزی ناشی از آکنه محافظت می کند. علاوه بر این، آب تربچه برای جلوگیری از شوره سر و ریزش مو نیز شناخته شده است.

تربچه قرمز به دلیل اینکه سرشار از ترکیبات گوگردی است دوستدار کبد و صفرا است.

در معده و روده حل می شود و احساس سیری را تقویت می کند.

سرشار از ترکیبات گوگردی است، دوست کبد و صفرا است و خاصیت محافظتی در برابر سرطان دارد.

اثر متعادل کننده کلسترول دارد.

از آنجا که غنی از اسید فولیک است، باعث ترمیم DNA و RNA سلول های ما می شود. از پیری جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: کنترل سطح کلسترول: ۴ بهترین راه برای حفظ سلامت عروق

فواید ترب سیاه

ترب سیاه که در کاهش آسیب های کبدی موثر است. علاوه بر این، اثراتی مانند کمک به افراد مبتلا به مشکلات کلسترول، متعادل کردن کلسترول، محافظت و عملکرد منظم دستگاه گوارش برای کسانی که در سیستم گوارشی مشکل دارند، دارد.

در درمان بیماری هایی مانند برونشیت و سرفه بسیار موثر است. می توان از آن در تهیه شربت طبیعی سرفه استفاده کرد. برای این کار با حکاکی داخل تربچه در شب عسل به قسمت کنده شده اضافه می کنند. برای بهره بردن از تمتمخاصیت تربچه، این سبزی ریشه ای باید له شود و تا صبح بماند. وقتی صبح ها مخلوطی از آب تربچه و عسل می نوشید، سرفه را از بین می برد.

بیشتر بخوانید: از بین بردن آکنه با عسل: ۶ گام ساده برای درمان جوش و آکنه با عسل

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان