جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 10 دقیقه
5
(1)

اگر در حال سازماندهی یک آشپزخانه کوچک هستید، مطمئن باشید که اندازه مهم نیست، نحوه سازماندهی آن مهم است. هنگام سازماندهی یک آشپزخانه کوچک، راه حل های موثر با صرفه جویی فضا، بدون توجه به اندازه آن، وجود دارد. مهم نیست چقدر فضا دارید بلکه باید از خلاقیت خود استفاده کنید. از کشوهای عریض و قفسه‌های بیرون‌کشی که جایگزین فضای داخلی کمدهای استاندارد می‌شوند. تا تمیز کردن کمدها و تبدیل شدن به انباری برای اجناس کنسرو شده. قفسه‌های باز برای بطری‌های شیشه و ادویه جات همه جا می‌شوند. حتی در کوچک‌ترین آشپزخانه‌ها می‌توان با تفکری هوشمندانه به خوبی همه این ها را سازماندهی کرد.

قانون شماره یک در سازماندهی یک آشپزخانه به هر اندازه که باشد. این است که فضای ذخیره سازی را برای وسایلی که نیاز ندارید، هدر ندهید. با در نظر گرفتن این موضوع، معمولا هنگام سازماندهی یک آشپزخانه کوچک، ابتدا شروع تمیزکاری کنید. از شر مواردی که استفاده نمی‌کنید، نیازی ندارید یا نمی‌خواهید بخورید، خلاص شوید. هنگام پایان این کار، شروع کنید به فکر کردن در مورد این‌که چگونه می‌خواهید چیزهای باقی مانده را ذخیره و سازماندهی کنید.

مطلب مرتبط: ترفندهای خانه‌داری: ۷ ترفند برای تمیز کردن حمام در کوتاه ترین زمان ممکن

سازماندهی یک آشپزخانه کوچک

در زیر، توصیه‌های تخصصی در مورد سازماندهی یک آشپزخانه کوچک را از سازمان‌دهندگان حرفه‌ای، طراحان و کارشناسان آشپزخانه جمع‌آوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم شکل، عملکرد و فاکتورهای حس خوب را در آشپزخانه کوچک خود به حداکثر برسانید.

ایجاد مناطق انعطاف پذیر

هنگام بررسی ایده‌های چیدمان آشپزخانه، ممکن نام منطقه بندی را شنیده باشید. به عنوان مثال، کابینت‌های اطراف منطقه تمیز کردن برای سینک و ماشین ظرفشویی شامل محصولات تمیز کننده، حوله‌های آشپزخانه و سطل زباله هستند. در حالی که کابینت‌ها و کشوهای اطراف اجاق گاز باید حاوی قابلمه و تابه، ظروف پخت و پز، ادویه‌جات و غیره باشند. این یک روش بسیار کارآمد برای سازماندهی یک آشپزخانه کوچک است. با این حال، زمانی که ایده‌های فضا و ذخیره‌سازی آشپزخانه کوچک در اولویت هستند، باید کمی خلاقیت به خرج دهید. اما کابورن، طراح آشپزخانه. در هاروی جونز، می‌گوید: در آشپزخانه‌های کوچک که مناطق نزدیک به هم هستند، یا حتی در برخی موارد از هم عبور می‌کنند، به کاهش بیشتر فعالیت‌ها کمک می‌کند. منطقه تهیه چای/قهوه، منطقه چاشنی، منطقه پخت و غیره. اقلام ضروری را با هم در ظروف یا سبدها دسته‌بندی کنید، سپس در صورت نیاز آن‌ها را در آشپزخانه جابجا کنید.

مطلب مرتبط: تمیز کردن وسایل خانه با سرکه: این وسایل را هرگز با سرکه تمیز نکنید!

اقلامی که گاهی استفاده می‌کنید را جای دیگری ذخیره کنید

هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد که بگوید تمام انبارهای آشپزخانه باید در منطقه پخت و پز باشد. بنابراین بیرون از آشپزخانه کوچک به مواردی که هر روز استفاده نمی‌کنید فکر کنید. الکساندرا، یکی از بنیانگذاران و طراح داخلی می‌گوید: «من یک بوفه در اتاق ناهارخوری دارم، درست در کنار آشپزخانه کوچکم، جایی که ظرف غذای بزرگم را در آن نگهداری می‌کنم». “چون هر روز از آن استفاده نمی‌شود، جابجایی آن یعنی فضای ذخیره سازی زیادی آزاد می‌شود.” همین امر در مورد وسایل اضافی، ظروف، منگنه‌های انباری و ملحفه‌های رومیزی نیز صدق می‌کند. آن‌ها را در سبد قرار دهید تا به خوبی کنار هم قرار گیرند. از طرف دیگر، می‌توانید آن‌ها را در بالای کابینت‌های بلند آشپزخانه ذخیره کنید.

مطلب مرتبط: ترندهای رنگ ۲۰۲۲ که می توانید هنگام تزئین خانه خود از آنها استفاده کنید

برای سازماندهی یک آشپزخانه کوچک؛ کانترها را شفاف نگه دارید

هنگام سازماندهی کانترهای آشپزخانه در یک آشپزخانه کوچک، مینیمالیسم کلیدی است. کم کردن شلوغی، فضای آشپزی را آزاد می‌کند و آشپزخانه‌ای مرتب می‌سازد که نگهداری آن آسان است. فقط وسایلی را که روزانه استفاده می‌کنید، دم دست بگذارید. بقیه را دور نگه دارید. یک کابینت رو باز، روی کانتر نصب کنید تا قهوه‌ساز، توستر و غیره شما در آن قرار بگیرد. وقتی بسته می‌شود ظاهری نامرتب ایجاد می‌کند. گروه بندی اقلام مشابه با هم در سینی‌ها یا در شیشه‌ها به عنوان یک آیتم روی میز فضای بیشتری آزاد می‌کند. به عنوان مثال، گروه‌های خود را مطابق با گردش کار، چاشنی‌ها در کنار اجاق گاز قرار دهید. زمانی که تصمیم می‌گیرید اقلام را جاساز کنید، کاربرد زمانی آن کلیدی است، اما مهم است که آن‌ها هم به نظر ظاهر زیبا باشند. سرمایه‌گذاری روی نمایش اقلام کاربردی روزمره نه تنها برای عملکرد آن بلکه برای زیبا آن نیز با اهمیت است.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۰ بهترین رنگ های انرژی بخش به خانه که محیط زندگی شما را تغییر می دهند

عمودی فکر کنید

در آشپزخانه‌های کوچک، نگهداری اقلام به صورت عمودی و نه افقی باعث صرفه جویی در فضا می‌شود. دسترسی به آن‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند، به‌علاوه احتمال بیشتری وجود دارد که اقلام بزرگ‌تر نیز جاساز شود. خوب است برای سینی‌های فر و تخته‌های خرد کن طرح جاساز عمودی استفاده کنید. برای سازماندهی بر اساس اندازه یا استفاده، حداقل سه تقسیم را در نظر بگیرید که چهار شکاف ایجاد می‌کند. آن‌ها به ویژه برای سینی‌های بزرگ مورد استفاده در اجاق‌های بزرگ مفید هستند. اما توصیه می‌شود که یک سینی داشته باشید زیرا ذخیره سازی عمودی بسیار چند منظوره است. شما می‎توانید هنگام سازماندهی کشوها و سازماندهی کابینت‌های آشپزخانه، همان جلوه را با جداکننده‌های عمودی ایجاد کنید. همچنین می‌تواند یک ترفند مفید برای ذخیره درب ماهیتابه باشد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: کسب درآمد از خانه: ۱۰ بهترین راه کسب درآمد بدون این که خانه خود را ترک کنید

برای سازماندهی یک آشپزخانه کوچک؛ از کشو به جای کابینت استفاده کنید

اگر کابینت‌های شما پر است، به فکر استفاده از کشو برای اقلامی باشید که به طور سنتی در کابینت‌ها نگهداری می‌شوند. قابلمه، ماهی تابه، لوازم خانگی، ظروف، ادویه‌ها، به طور کلی آشپزخانه‌ای با عملکرد بهتر را ایجاد می کند. کشوهای آشپزخانه هنگام برنامه ریزی ایده‌های ذخیره سازی، به ویژه در یک آشپزخانه کوچک ضروری هستند. زیرا اغلب حداکثر استفاده از فضا را ارائه می‌دهند. آن‌ها را می‌توان مطابق با مشخصات دقیق شما تنظیم کرد. به جای جستجو پشت وسایل دیگر در کمدهای بزرگ، امکان دسترسی آسان به لوازم ضروری آشپزخانه را فراهم می‌کند. تقسیم‌کننده‌های کشو استاندارد برای سازماندهی کشوهای آشپزخانه که فضا را به حداکثر می‌رسانند، ضروری هستند. وسایل را مرتب و به راحتی در دسترس نگه دارید. درج‌های طاقچه‌ای برای نگه‌داشتن تخته‌های خرد کن، شیشه‌های ادویه، بلوک‌های چاقو، پر کردن غلاف قهوه و موارد دیگر به طور فزاینده‌ای محبوب هستند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: تجربیات جالب و شگفت انگیز جوی هدن از زندگی در خانه‌ ۲۳ متری

قفسه بندی باز را انتخاب کنید

کابینت‌های دیواری، به‌ویژه در آشپزخانه‌های کوچک، می‌توانند جذاب به نظر برسند. اما حذف آن‌ها برای ایجاد حسی مطبوع، مشکلی برای ذخیره‌سازی ایجاد می‌کند. اینجاست که ایده‌های قفسه‌بندی آشپزخانه اوپن به وجود می‌آید. هنگامی که به خوبی سازماندهی شود، میزان ذخیره سازی آشپزخانه را به حداکثر می‌رساند. برای این که قفسه‌ها مرتب و منظم به نظر برسند، آن‌ها را با دسته‌بندی اقلام در دسته‌هایی از اعداد فرد، در حالت ایده‌آل سه مورد، سازماندهی کنید. و ارتفاع و اندازه‌های مختلف را در هر خوشه اضافه کنید. مرتب کردن قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها، نظم دادن به ادویه‌ها و سایر موارد ضروری، مانند مواد خشک، در نزدیکی اجاق گاز باعث می‌شود که آن‌ها در دسترس باشند. با آن‌ها همانطور رفتار کنید که یک انباری را سازماندهی می کنید، بر اساس اندازه و استفاده مرتب کنید تا حسی مرتب و منظم داشته باشد.

مطلب مرتبط: سم زدایی فلزات سنگین از بدن: دستور درمان سم زدایی ۱ هفته ای

برای سازماندهی یک آشپزخانه کوچک؛ کابینت های گوشه را کارگذاری کنید

هنگام سازماندهی یک آشپزخانه کوچک، هر فضا چه فضاهای گوشه‌ایی، باید فضای قابل استفاده باشد. اگر ایده‌های کابینت آشپزخانه هوشمند را داشته باشید، می‌تواند به فضایی کارآمد برای نگهداری وسایل حجیم‌تر مانند قابلمه، تابه و لوازم خانگی تبدیل شوند. قفسه‌هایی که هنگام باز کردن درب در امتداد و بیرون واحد می‌لغزند، از تمام فضای موجود به روشی کاربرپسند استفاده می‌کنند. و استرس ناشی از بلند کردن اجسام سنگین را از زوایای نامناسب از بین می‌برند. و قطعات بزرگ‌تری مانند قابلمه‌ها و ماهی‌تابه‌ها را به زیبایی نمایش می‌دهند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: اگر هر روز سرکه سیب بخورید، این ۷ اتفاق در بدن تان رخ می دهد

غذا را چک کنید

آشپزخانه‌های کوچک نیاز به یک سیستم ذخیره‌سازی مواد غذایی منظم، و فضای کارآمد دارند. تا اطمینان حاصل شود که کارهای پخت و پز به خوبی انجام می‌شود. خلاص شدن از شر بسته بندی مواد غذایی حجیم از روی اقلام، نقطه خوبی برای شروع است. درست مانند سازماندهی یک انباری، تمام غذاهای خشک، آجیل، غلات، آرد، شکر، حبوبات و غیره را در ظروف شفاف و برچسب دار منتقل کنید.

این کار پیدا کردن آنچه را که نیاز دارید بسیار آسان‌تر می‌کند و می‌توانید ببینید چه زمانی موارد ضروری در حال اتمام است. موجودی مواد غذایی را نگه دارید تا فقط اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنید، به این ترتیب محصولات را بیش از حد خریداری نکنید و کمدهای خود را بیش از حد پر نکنید. به ترتیب ارتفاع بچینید و از روش FIFO استفاده کنید: “اول در اولین خروج”، بنابراین اقلام با نزدیکترین تاریخ انقضا همیشه در جلو باقی می‌مانند. دیگر به جستجوی چیزهایی که نیاز دارید، زمان زیادی صرف نمی‌شود. بعلاوه، ایده واضح تری از مواد غذایی موجود و زمان مصرف آن‌ها خواهید داشت.

مطلب مرتبط: طراحی اتاق خواب مدرن: ۱۰ بهترین نکات کلیدی در دکوراسیون اتاق خواب

از فضای کار قابل حمل – و ذخیره سازی استقبال کنید

کشوها و کابینت‌های آشپزخانه که بیش از حد پر شده‌اند، برای یک آشپزخانه کوچک، مناسب نیست. اگر فضای ذخیره سازی ندارید، وسوسه نشوید که همه چیز را در اطراف خود جمع کنید. به جای آن مبلمان انعطاف پذیر قابل حمل را در نظر بگیرید. مبلمان قابل حمل یک راه مفید برای لذت بردن از فضای اضافی روی میز یا فضای ذخیره‌سازی در صورت نیاز است. برای مثال، چرخ دستی قصابی را می‌توان برای مواقع شلوغ، مانند سرگرمی، آورد، سپس در صورت نیاز به فضای بیشتری از دور خارج کرد. یک چرخ دستی با اندازه مناسب می‌تواند به جای آشپزخانه به طور دائم در کنار میز ناهارخوری باشد. غلات و چاشنی‌ها را در ظروف شیک در قفسه بالایی نگهداری کنید تا به راحتی دسترسی داشته باشید. سپس قوطی‌ها و غذاهای خشک شده را که هر روز به آن‌ها نیاز ندارید را در سبدهای زیر پنهان کنید.

مطلب مرتبط: ۱۳ ترفند هوشمندانه طراحی داخلی که خانه تان را زیبا و منحصر به فرد می کند

برای سازماندهی یک آشپزخانه کوچک؛ یک یا دو در را باز کنید

وقتی صحبت از سازماندهی یک آشپزخانه کوچک به میان می آید، استفاده از درها می تواند برای مرتب نگه داشتن مواد ضروری مناسب باشد. یک قفسه آویز، ذخیره سازی تک ردیفی را برای روغن ها، چاشنی ها و سایر مواد روزمره فراهم می‌کند. این یک راه عالی برای سازماندهی گیاهان و ادویه ها نیز هست. قفسه‌هایی با ارتفاع‌های مختلف به شما امکان می‌دهند که آن‌ها را به‌طور کارآمدی بچینید. اقلام سنگین‌تر و کم‌استفاده‌تر ذخیره‌شده در پایین، اقلام پراستفاده‌تر نزدیک‌تر به بالا، ایده‌آل و رو به روی چشم تان قرار می‌گیرد.

مطلب مرتبط: ۵ راهکار که خانه ای پر از آرامش بسازیم

چگونه می توانم آشپزخانه خود را با یک فضای کوچک پیشخوان سازماندهی کنم؟

برای سازماندهی آشپزخانه با فضای پیشخوان کوچک، به هم ریختگی را کاهش دهید. این باعث می‌شود فضای کاری قابل استفاده‌تر داشته باشید. و بعد از آن تمیز کردن راحت‌تر شود. فقط وسایلی را که هر روز استفاده می کنید کنار بگذارید – بقیه را جای دیگری منتقل کنید. اقلام مشابه کوچک‌تر را روی سینی‌ها یا ظروف کنار هم قرار دهید تا «یکی» دیده شوند و سعی کنید آن‌ها را فقط به موارد ضروری و جذاب روزمره محدود کنید. هر چیز ناخوشایند مانند اسفنج‌ها، صابون‌ها، ظروف… باید یا دور از دید قرار داده شود یا در انباری قرار داده شود. برای اطمینان از منظم ماندن فضای پیشخوان، پنج دقیقه هر روز را به مرتب کردن آن اختصاص دهید.  ظروف کثیف را در ماشین ظرفشویی بگذارید، کناره های آن را پاک کنید و باقی چیزها را نیز در جایی که هستند برگردانید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۴ ترفند آشپزی و آشپزخانه که کمک تان می کند سالم تر غذا بخورید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان