جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

با نمک حمام بیماری‌ها را از خود دور کنید

نمک حمام
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

به همه مواد معدنی موجود در آب به صورت حلال، نمک حمام می‌گویند. در فرمولاسیون این نوع نمک مواد معدنی فراوانی همچون نمک طعام ( کلرید سدیم )، بوراکس، سولفات منیزیم، جوش شیرین ( بی‌کربنات سدیم ) و…. یافت می‌شود. چشمه‌های آب گرم به عنوان منبع تولید مواد معدنی شناخته شده‌اند. این نمک از نظر ظاهر به نمک خوراکی شبیه است. اما این دو از نظر طعم با یکدیگر متفاوت هستند. کارخانه‌هایی که در تولید این نمک‌ها فعالیت دارند، ممکن است به این محصول روغن، اسانس، رنگ و… اضافه کنند. همین امر سبب می‌شود هنگام استفاده، نمک حالت جوشان به خود گیرد و کاملا کف کند.

خواص نمک حمام

تحقیقات نشان می‌دهد این نمک دارای خواص زیادی در درمان بیماری‌ها است. به دلیل فواید این محصول روز به روز استفاده از آن در حال افزایش می‌باشد. از مهمترین خواص نمک حمام برای بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمک حمام

  • بهبود سطح قند خون: این نمک از منابع عالی سولفات و منیزیم محسوب می‌شود که هر دو نقش موثری در تولید انسولین بدن دارند. استفاده از این نمک سبب تولید انسولین می‌گردد. همین امر سبب کنترل سطح قند خون نیز می‌شود. در نتیجه خطر ابتلا به بیماری دیابت کاهش می‌یابد. این محصول مانع از ابتلا زنان و مردان به دیابت نوع دو می‌شود.
  • کمک به خواب بهتر و درمان بی‌خوابی: منیزیم موجود در این نمک خاصیت تسکین‌دهنده دارد. همه افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند، بهتر است استفاده از این نمک را در برنامه خود قرار دهند. این محصول نقش مثبتی در عملکرد و کارایی انتقال دهنده‌های عصبی دارد. در نهایت کمک به تولید سروتونین سبب تنظیم خواب شما می‌شود.
  • لایه‌بردار قوی پوست: افرادی که علاقمند به داشتن پوستی زیبا هستند، می‌توانند از این نمک استفاده کنند. منیزیم موجود در این نمک مانند لایه‌بردار قوی عمل می‌‌کند. این محصول به راحتی سبب از بین رفتن سلول‌های مرده می‌شود. به طوری‌که با افزایش خون‌رسانی لایه‌برداری پوست با سرعت صورت می‌گیرد.
  • سم‌زدایی بدن: امروزه به دلایل مختلفی همچون آلودگی هوا، مواد غذایی نامناسب و… سموم زیادی وارد بدن می‌شوند. به همین دلیل سم‌زدایی بدن بسیار حائز اهمیت می‌باشد. استفاده از نمک حمام در سم‌زایی بدن بی‌نظیر است. سم‌زدایی با این محصول سبب هضم بهتر غذا نیز می‌شود و انرژی بدن کاملا افزایش می‌یابد.

نمک حمام

  • تسکین درد مفاصل و عضلات
  • شاداب کننده و جوان کننده پوست
  • خوشبو کننده
  • رفع کبودی و تیرگی پوست
  • تسکین سر درد و کاهش استرس
  • کمک به بهبود و درمان بیماری‌هایی همچون پسوریازیس، اگزما و… از دیگر فواید استفاده از این نمک می‌باشد.

کاربردهای نمک حمام

  • استفاده در حمام: مهمترین و آسان‌ترین کاربرد این نمک استفاده آن در حمام می‌باشد. شما می‌توانید با در نظر گفتن وزن خود، نسبت به استفاده این محصول هنگام استحمام اقدام کنید. در موارد مختلف میزان استفاده از این نمک نصف فنجان الی دو فنجان محاسبه می‌شود. لازم است هنگام ریختن نمک به آب وان، آب ولرم باشد. بهتر است مدت زمان ماندن در وان بین بیست تا چهل دقیقه باشد. چنان‌چه سابقه آلرژی دارید قبل از استفاده حتما با پزشک متخصص صحبت کنید.

بهتر است بانوان شیرده و باردار از این نمک استفاده نکنند. افراد عادی نیز مجاز به مصرف زیاد این نمک نیستند. در صورتی‌که در مصرف زیاده‌روی شود، ممکن است فرد دچار علایمی همچون ناراحتی معده، نفخ، سرگیجه، سردرد، تهوع  و… شود. با در نظر گرفتن کاربردهای نمک حمام شما می‌توانید در زمان مناسب آن را مورد استفاده قرار دهید.

نمک حمام

  • تهیه ماسک‌های زیبایی و پوست: مخلوط کردن این نمک با روغن زیتون سبب از بین بردن سلول‌های مرده، چربی‌های اضافه پوست و… می‌شود. آلودگی‌هایی که باعث بسته شدن منافذ پوست شده‌اند به وسیله این محصول از پوست خارج می‌شوند.
  • مصرف خوراکی: مصرف این نمک به عنوان داروی ملین یا مکمل منیزیم بسیار قابل توجه است. در نظر داشته باشید مصرف نمک باید با مقدار زیادی آب صورت گیرد تا از بروز عوارض منفی جلوگیری شود. آن‌چه در مصرف نمک از اهمیت زیادی برخوردار است، تفاوت منیزیم موجود در بدن هر فرد می‌باشد. نوع واکنش هر فرد تعیین کننده میزان استفاده نمک حمام می‌باشد. با یک آزمایش می‌توانید از میزان منیزیم بدن خود مطلع شوید.

انواع نمک‌ های مفید

انواع نمک ‌های مفید داری کاربرد و خاصیت‌های مختلفی هستند.

  • نمک تصفیه شده:. رایج‌ترین و ارزان‌ترین نمکی که به صورت تصفیه به بازار ارائه می‌شود نمک سفره یا نمک تصفیه شده است. میزان یُد در این نمک بسیار کم است. استفاده بی‌رویه از این نمک سبب بروز بیماری‌هایی همچون کم‌توانی ذهنی، کم‌کاری تیروئید و… می‌شود. اما با قرار دادن تخم مرغ، غذاهای دریایی، لبنیات و… در برنامه غذایی کمبود ید در نمک جبران می‌شود.

نمک حمام

  • نمک دریایی: بخش بیشتری از ترکیبات نمک دریایی کلرید سدیم است. تولید این نمک به وسیله تبخیر آب دریا صورت می‌گیرد و شبیه نمک تصفیه شده است. با توجه به نوع تصفیه و مکانی که این نمک تولید می‌شود، از سایر مواد معدنی همچون روی، آهن، پتاسیم برخوردار می‌باشد. زمانی مواد معدنی و میزان ناخالصی نمک دریا بیشتر است که رنگ آن تیره‌تر است.
  • نمک سلتی: میزان سدیم نمک تصفیه شده نسبت به نمک سلتی کمی بیشتر است. این نمک دارای مواد معدنی می‌باشد. به دلیل مقدار آبی که در آن وجود دارد؛ نمک سلتی همیشه مرطوب و رنگ آن خاکستری است.

نمک‌های دریایی مالدون، نمک دریایی سلتیک، نمک هیمالیا، نمک کوشر، نمک معدنی، نمک آبی و… از دیگر انواع نمک‌های مفید می‌باشند. این نمک‌ها از نظر مواد معدنی دارای تفاوت‌هایی هستند. به طور مثال نمک هیمالیا دارای میزان زیادی مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم، کلسیم است. اما نمک دریا دارای مواد معدنی ضروری و مناسب‌تری است که مانع از کمبود آب در بدن می‌شود.

تولید انواع نمک

شرکت‌های زیادی در تولید  انواع نمک‌ها فعالیت دارند. آن‌چه در موفقیت و پیشبُرد اهداف یک شرکت موثر است، کیفیت و مرغوبیت محصولات آن شرکت می‌باشد. شرکت دانش بنیان شیمی کانه ایرانیان به عنوان یک شرکت معتبر، با سابقه و…. در تولید نمک‌های مفید فعال می‌باشد. محصولات این شرکت دارای استاندارد جهانی می‌باشد. شرکت شیمی کانه ایرانیان با پرسنل ماهر و متخصص در تولید محصولات بسیار موفق بوده‌اند. کارخانجات مختلف برای تهیه نمک‌های مورد نیاز خود می‌توانند به وب‌سایت https://irchemineral.com/ مراجعه کنند.

نمک حمام

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان