جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 10 دقیقه
0
(0)

طرز تهیه 4 دستور العمل اسکراب شکر با الهام از ولنتاین را بیاموزید. می‌توانید این اسکراب های بدن را برای خودتان درست کنید یا هم می‌توانید در روز ولنتاین، پوست نرم و ابریشمی را به عزیزتان هدیه دهید. بسیاری از اسکراب‌های بدن که از فروشگاه‌های معروف خریداری می‌شوند حاوی مواد شیمیایی هستند. که می‌تواند پوست شما را تحریک، خشک و روغن‌های طبیعی آن را از بین ببرد. آن‌ها همچنین ممکن است حاوی هزاران دانه ریز کوچک باشند که برای محیط زیست و حیات وحش محلی مضر می‌باشد. پس به خودتان لطف کنید و برای محیط زیست تلاش کنید. به جای آن شروع به ساختن اسکراب بدن خود کنید! در این مطلب خبرنامه،بهترین هدیه برای ولنتاین یعنی طرز تهیه 4 اسکراب شکری به شما معرفی می‌شود، که پوستی ابریشمی و نرم را برای شما به ارمغان می‌آورند. این اسکراب‌ها برای هدیه دادن روز ولنتاین عالی هستند!

بهترین هدیه برای ولنتاین

چرا اصلا باید از اسکراب شکر استفاده کنیم؟

استفاده از یک اسکراب شکر خوب نه تنها پوست کدر زمستانی را روشن می‌کند، بلکه پوستی صاف و بی عیب را ایجاد می‌کند. خواص لایه بردار شکر به رفع خشکی و پوسته پوسته شدن پوست کمک می‌کند و از گردش خون زیر پوست کمک می‌کند. پوست خود را ابریشمی و صاف کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۷ راهکار طبیعی برای درمان سریع جوش های سرسیاه

مواد مورد نیاز برای تهیه اسکراب شکر:

شکر: برای اکثر اسکراب های بدن، شکر خام – دانه ریز یا قهوه‌ای – عالی است.

روغن حامل: روغن حامل یک روغن طبیعی است که برای رقیق کردن روغن‌های ضروری استفاده می‌شود تا استفاده از اسکراب روی پوست ایمن‌تر باشد. بیشتر روغن های حامل بدون بو یا معطر هستند و با خواص درمانی اسانس تداخلی ندارند. بهترین انواع روغن حامل برای استفاده در اسکراب‌های خانگی شکر عبارتند از: روغن نارگیل، روغن جوجوبا، روغن بادام شیرین، روغن آرگان و روغن زیتون.

برای این 4 اسکراب ولنتاینی از روغن نارگیل استفاده شده است. این روغن ممکن است یکی از ارزان‌ترین و آسان‌ترین روغن‌ها باشد، اما مرطوب‌کننده بالایی دارد و برای پوست شما درخشش را به ارمغان می‌آورد.

روغن‌های ضروری: روغن‌های ضروری رایحه‌های طبیعی زیبایی دارد. و بسته به نوع روغنی که استفاده می‌شود، دارای مزایای درمانی مختلفی هستند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۰ بهترین درمان خانگی برای رفع ترک و خشکی لب

روغن ویتامین E: روغن ویتامین E یک مکمل عالی برای هر اسکراب بدن است. نه تنها پوست را تغذیه و جوان می‌کند، بلکه یک آنتی اکسیدان است که کمک می‌کند تا روغن حامل فاسد نشود.

مواد گیاهی: برخی از دستور العمل‌های اسکراب شکر از مواد گیاهی مانند گلبرگ‌های رز، جوانه‌های اسطوخودوس، تفاله قهوه یا پوست لیمو استفاده می‌کنند. این‌ها می‌توانند به لایه برداری کمک کنند و به عنوان رنگ طبیعی استفاده شوند.

رنگ‌ها: اگرچه اسکراب‌های شکر با رنگ طبیعی کاملاً خوب هستند. اما در صورت تمایل می‌توانید رنگ اضافی مانند پودر میکا یا رنگ‌های مخصوص آرایشی و بهداشتی برای تنوع و زیبایی ظاهری آن اضافه کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: جلوگیری از افتادگی پوست: ۹ راهکار که پوست شل بعد از کاهش وزن را سفت کنیم

طرز تهیه اسکراب شکر؛ بهترین هدیه برای ولنتاین

تهیه این اسکرب‌های شکر برای ولنتاین آسان است و فقط 5 تا 10 دقیقه از وقت شما را می گیرد. فرآیند 4 مرحله‌ای برای تهیه هر اسکراب شکری که می‌خواهید درست کنید مشابه است. برای اطلاع از مقادیر دقیق مواد استفاده شده، دستور العمل زیر بررسی کنید.

اولین مرحله:  روغن حامل، روغن های ضروری و ویتامین E را در یک شیشه یا کاسه کوچک با هم مخلوط کنید.

دومین مرحله: در یک کاسه جداگانه شکر، رنگ و سایر مواد خشک را با هم مخلوط کنید.

سومین مرحله : مخلوط روغن را داخل مخلوط شکر بریزید و هم بزنید.

چهارمین مرحله : اسکراب شکر را در ظرف های شیشه‌ای یا هر ظرف دربسته دیگری منتقل کنید و از آن استفاده کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۵ رسپی خانگی با قهوه که زیبایی طبیعی تان را به شما برمی گرداند

حالا برویم سراغ اسکراب‌های الهام گرفته شده ولنتاین:

اسکراب رز شکر:

این اسکراب بدن فوق العاده با رایحه گل رز، یک لایه بردار عالی برای پوست است. که پوست شما را نرم و ابریشمی می‌کند. رایحه گل با بوی شیرین نیز آن را به یک هدیه خانگی عالی برای روز ولنتاین تبدیل می کند. اسانس گل رز به خاطر رایحه آرام بخش، نشاط آور و خواص درمانی فراوانش مشهور است. روغن رز به بازسازی سلولی و بافتی کمک می کند. و به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش خطوط ریز صورت کمک می‌کند. خواص آرام بخش و ضد التهابی آن نیز می‌تواند پوست خشک و خارش را تسکین دهد. رایحه زیبای روغن گل رز همچنین به ایجاد حس خوب و افزایش احساس سرزندگی کمک می کند. برای تهیه اسکراب شکر با عطر گل رز به مواد زیر نیاز دارید و طبق فرآیند 4 مرحله‌ای درست کنید. این دستور برای پر کردن یک شیشه 200 میلی لیتری کفایت می کند.

  • 1 فنجان شکر دانه ریز
  • 3/1 فنجان روغن نارگیل
  • 2/1 قاشق چایخوری روغن ویتامین E
  • 10 قطره گل رز

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۴ کار شگفت انگیزی که می توانید با لیمو انجام بدهید

اسکراب شکر اسطوخودوس؛ بهترین هدیه برای ولنتاین

این اسکراب شکر اسطوخودوس عالی است. و برای به خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست و همچنین ایجاد احساس آرامش فوق العاده است. اسطوخودوس یک اسانس همه کاره و محبوب است. رایحه آن به ویژه برای کسانی که نیاز به آرامش دارند مفید است. و به کاهش سطح استرس و ایجاد یک خواب عالی در شب کمک می کند. خواص جوان کننده و تسکین دهنده آن نیز روغن اسطوخودوس را به یک درمان موثر پوست تبدیل می کند. می‌تواند به کاهش آکنه، اگزما، روزاسه و پسوریازیس و همچنین به کاهش ترس کمک کند. برای تهیه اسکراب شکر معطر اسطوخودوس به مواد زیر نیاز دارید. این دستور برای پر کردن یک شیشه 200 میلی لیتری کفایت می کند.

  • 1 فنجان شکر دانه ریز
  • 3/1 فنجان روغن نارگیل
  • 2/1 قاشق چایخوری روغن ویتامین E
  • 10 قطره اسانس اسطوخودوس
  • رنگ یاسی (اختیاری)
  • 1 قاشق غذاخوری جوانه اسطوخودوس (اختیاری)

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۹ درمان خانگی ترک پاشنه پا در منزل+شیوه تهیه مواد گیاهی موثر برای ترک پا

اسکراب شکر قهوه ای یلانگ یلانگ:

اسکراب شکر یلانگ یلانگ ممکن اولین اسانسی نباشد که هنگام تهیه اسکراب شکر به ذهنتان خطور می کند. اما رایحه‌ای عالی برای ولنتاین است. یلانگ یلانگ با رایحه عجیب و غریب خود رایحه‌ای نشاط آور دارد که می‌تواند احساس اضطراب را نیز کاهش دهد. این روغن یک داروی مقوی جنسی محبوب نیز است. در واقع، در بعضی جاها پراکنده کردن گلبرگ‌های یلانگ یلانگ روی تخت تازه عروس ها مرسوم است. اسانس یلانگ یلانگ دارای برخی از خواص مغذی پوست است. می‌تواند به تعادل ترشح سبوم کمک کند، تولید آن را کاهش دهد و آن را به یک پاک کننده پوست ایده آل تبدیل می‌کند. اثر محرک آن می‌تواند ساختار و ظاهر پوست را بهبود بخشد و آن را به یک انتخاب خوب برای پوست‌ افراد مسن‌ تبدیل می‌کند. برای تهیه اسکراب شکر معطر یلانگ یلانگ به مواد زیر نیاز دارید تا شیشه 200 میلی لیتری را پر کنید:

  • 2/1 فنجان شکر گرانول
  • 2/1 شکر قهوه ای
  • 3/1 فنجان روغن نارگیل
  • 2/1 قاشق چایخوری روغن ویتامین E
  • 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل واقعی

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۱۲ رمز و راز داشتن چهره ای خیره کننده و زیبایی بدون آرایش

اسکراب شکر توت فرنگی و وانیل؛بهترین هدیه برای ولنتاین

برای اسکراب شکر توت فرنگی و وانیل از روغن معطر توت فرنگی به جای اسانس استفاده می‌شود. زیرا در واقع به عنوان اسانس موجود نیست. درست مانند سایر میوه‌های توت، آن ها فاقد اسانس هستند که بتوان آن را استخراج کرد. اگر از استفاده از روغن های معطر راضی نیستید، فقط روغن توت فرنگی را جایگزین کنید. یا فقط از وانیل استفاده کنید، بوی شگفت انگیزی خواهد داشت! اسانس وانیل به عنوان طعم دهنده برای دسرها و شیرینی‌ها شناخته شده است. با این حال خواص تسکین دهنده و نرم کنندگی آن نیز می تواند به ترمیم پوست خشک یا آسیب دیده کمک کند. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت از پوست در برابر آلاینده های محیطی و سموم کمک کند. برای تهیه اسکراب شکر معطر توت فرنگی و وانیل به مواد زیر نیاز دارید:

  • 1 فنجان شکر دانه ریز
  • 3/1 فنجان روغن نارگیل
  • 2/1 قاشق چایخوری روغن ویتامین E
  • 10 قطره روغن توت فرنگی
  • 5 قطره اسانس وانیل
  • رنگ صورتی
  • 1 قاشق غذاخوری قلب پاشیده می شود

پیشنهاد می‌شود بخوانید: این معجون ضدپیری، رسپی یک پوست سالم است!

نحوه استفاده از اسکراب شکر

می‌توانید از این اسکراب های بدن خانگی به روش های مختلفی استفاده کنید. از آنها در حمام، یا به عنوان اسکراب دست یا پا استفاده کنید. آنها حتی اسکراب های بسیار خوبی برای لب هستند. با این حال، استفاده از اسکراب‌های شکر خانگی را برای صورت توصیه نمی‌کنیم. زیرا شکر بسیار زبر است و ممکن است پوست شما را تحریک کند. می‌توانید به هر شکلی که می خواهید از آنها استفاده کنید. با آب گرم شروع کنید، سپس اسکراب شکر را با حرکات دایره‌ای آهسته روی پوست ماساژ دهید. سپس دوباره با آب گرم بشویید و خشک کنید تا پوست نرم و ابریشمی زیبایی داشته باشید. مراقب باشید – این اسکراب های بدن خانگی می توانند سطح حمام را بسیار لغزنده کنند! تشک حمام یا دوش به شما کمک خواهد کرد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: مراقبت از پوست در زمستان: با رعایت این نکات، پوستی سالم و شاداب داشته باشید

نکات قابل توجه در استفاده از بهترین هدیه برای ولنتاین (اسکراپ شکر)

روی پوست پوسته پوسته شده استفاده نکنید.

همیشه از قاشق برای پاک کردن اسکراب شکر از شیشه استفاده کنید. این کار از ورود آب به مخلوط و خراب شدن اسکراب شکر جلوگیری می‌کند.

از اسکراب شکر زیاد استفاده نکنید زیرا لایه برداری بیش از حد می‌تواند به پوست آسیب برساند یا باعث تحریک آن شود. با این حال، استفاده از این اسکراب های شکر 2 تا 3 بار در هفته بی خطر است.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: رفع تیرگی بدن: ۶ راه طبیعی برای از بین بردن سیاهی زانو، آرنج و زیر بغل

نحوه نگهداری اسکراب شکر

اسکراب شکر خانگی باید در ظروف دربسته و در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری شود. برای جلوگیری از خشک شدن، سفت شدن یا خیس شدن اسکراب شکر، مطمئن شوید که درب آن همیشه محکم بسته است.

این اسکراب شکر الهام گرفته از ولنتاین در صورت نگهداری صحیح باید بین 6 تا 12 ماه دوام داشته باشد. بیشتر مواد مورد استفاده در این دستور العمل ها ماندگاری طولانی دارند. ولی باز هم به روغن استفاده شده به آن توجه کنید، زیرا این مواد می‌توانند ماندگاری بسیار کوتاه تری داشته باشند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: طرز تهیه کرم مرطوب کننده خانگی: با این کرم‌ها شادابی را به پوست خود هدیه دهید

اسکراب شکر بهترین هدیه برای ولنتاین

این اسکراب‌های شکر خانگی هدایایی عالی برای روز ولنتاین است. کافی است چند شیشه زیبا و تزئین شده را پر کنید و با یک یادداشت به طرف مقابلتان هدیه کنید.

لطفاً توجه داشته باشید – هنگام هدیه دادن محصولات زیبایی خانگی مانند این اسکراب های شکری، همیشه از هرگونه حساسیت غذایی یا پوستی جانب مقابلتان آگاهی داشته باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان