خواص درمانی گوجی بری خشک: گوجی بری، محافظ بینایی چشم در برابر تباهی لکه زرد

توسطفرشته فرهنگ

بهمن ۹, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۹, ۱۴۰۰
خواص درمانی گوجی بری خشک

گوجی بری میوه های ریز قرمز رنگ از خانواده تمشک ها است. مملو از آنتی اکسیدان‌ها، اسید آمینه‌ها و خواص دارویی دیگر از جمله فسفر، زینک و کلسیم. آن‌ها نه تنها برای اضافه کردن رنگ به بشقاب شما عالی هستند، بلکه خوشمزه و پر طعم نیز هستند. بخش سلامت خبرنامه امروز با شماست با خواص درمانی گوجی بری خشک برای بینایی.

خواص درمانی گوجی بری خشک در یک نگاه

خوردن مشتی گوجی بری خشک، پنج بار در هفته ممکن شروع دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن را به تاخیر یا از آن جلوگیری کند. در طی یک دوره 90 روزه، کسانی که گوجی بری مصرف کردند، رنگدانه های محافظ چشمشان افزایش یافته است. کارآزمایی دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که خوردن گوجی بری خشک به پیشگیری یا به تاخیر ایجاد تباهی لکه زرد، در افراد میانسال کمک می‌کند. AMD علت اصلی از دست دادن بینایی در افراد مسن است. و تخمین می شود که بیش از 11 میلیون نفر در ایالات متحده و 170 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

مطلب مرتبط: ۷ چیز که می توانند رنگ چشم را تغییر بدهند

گلن ییو، یکی از نویسندگان این مطالعه و دانشیار دپارتمان علوم چشم پزشکی و بینایی گفته: «AMD بر میدان دید مرکزی شما تأثیر می‌گذارد و می‌تواند بر توانایی خواندن یا تشخیص چهره تأثیر بگذارد». 13 شرکت کننده سالم 45 تا 65 ساله 28 گرم گوجی بری، پنج بار در هفته به مدت 90 روز مصرف کردند. پس از آن محققان دریافتند که تراکم رنگدانه‌های محافظ در چشمانشان افزایش داشته است. در مقابل، 14 شرکت‌کننده که یک مکمل تجاری برای سلامت چشم در مدت مشابه مصرف کردند، افزایشی نشان ندادند. رنگدانه‌ها در گروهی که گوجی بری، لوتئین و زآگزانتین مصرف می‌کردند، افزایش یافت. زیرا نور آبی مضر را فیلتر می‌کند و محافظت آنتی‌اکسیدانی ایجاد می‌کند. و هر دو به محافظت از چشم در طول پیری کمک می کنند. شیانگ لی، نویسنده اصلی، کاندیدای دکترا در برنامه زیست شناسی تغذیه می‌گوید: «لوتئین و زآگزانتین مانند کرم ضد آفتاب برای چشمان شما هستند.

هر چه لوتئین و زآگزانتین در شبکیه شما بیشتر باشد، محافظت بیشتری خواهید داشت. تحقیق نشان داد که حتی در چشم‌های سالم طبیعی، این رنگدانه‌های نوری را می‌توان با یک وعده کوچک روزانه گوجی بری افزایش داد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: تقویت سلامت چشم: بهترین مواد غذایی که سلامت چشم را تقویت می کنند

خواص درمانی گوجی بری خشک؛ استفاده گوجی بری برای سلامت چشم در چین

گوجی بری میوه دو گونه از بوته های است که در شمال غربی چین یافت می شوند. گوجی بری خشک یک مواد رایج در سوپ‌های چینی هستند. و به عنوان چای گیاهی نیز محبوب می‌باشد. آن‌ها شبیه کشمش هستند و به عنوان میان وعده مصرف می‌شوند. در طب چینی گفته می شود که گوجی بری دارای ویژگی های “درخشندگی چشم” است. لی در شمال چین بزرگ شد و کنجکاو شد که آیا “درخشندگی چشم” خاصیت فیزیولوژیکی دارد یا خیر. لی گفت: «انواع بسیاری از بیماری‌های چشمی وجود دارد، بنابراین مشخص نیست که «درخشش چشم» کدام بیماری را هدف قرار می‌دهد. او در مورد ترکیبات فعال در گوجی بری تحقیق کرد و دریافت که حاوی مقادیر زیادی لوتئین و زآگزانتین است. که به کاهش خطر بیماری های چشمی مرتبط با AMD معروف است. شکل زآگزانتین موجود در گوجی بری نیز به هضم راحت کمک می‌کند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: فواید گلاب برای چشم: ۹ خاصیت بی نظیر گلاب برای چشم‌ها + ۱۰ ترکیب درمانی موثر

به گفته لی، به این معنی که به راحتی در دستگاه گوارش جذب می‌شود تا بدن بتواند از آن استفاده کند. درمان فعلی مراحل میانی AMD از مکمل‌های غذایی خاص به نام AREDS استفاده می‌کند. که حاوی ویتامین‌های C، E، روی، مس و لوتئین و زآگزانتین است. هنوز هیچ درمان شناخته شده‌ای برای تأثیر بر مراحل اولیه AMD پیدا نشده است. به گفته ییو، علت AMD پیچیده و چند عاملی است. شامل ترکیبی از خطرات ژنتیکی، تغییرات مرتبط با سن و عوامل محیطی مانند سیگار، رژیم غذایی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. مراحل اولیه AMD علائمی ندارد. با این حال، پزشکان می‌توانند AMD و سایر مشکلات چشمی را در طول یک معاینه جامع چشمی منظم تشخیص دهند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: حفظ قوه بینایی: ۱۵ ماده غذایی برای حفظ سلامت چشم ها و قدرت بینایی

ییو گفت: «مطالعه ما نشان می‌دهد گوجی بری یک منبع غذایی طبیعی است. می‌تواند رنگدانه‌های ماکولا را در شرکت‌کنندگان سالم به غیر از مصرف مکمل‌های غذایی با دوز بالا بهبود بخشد.» “گام بعدی برای تحقیق بررسی گوجی بری در بیماران مبتلا به AMD در مراحل اولیه است.” اگرچه نتایج امیدوارکننده است، اما محققان خاطرنشان می‌کنند که به تحقیقات بیشتری نیاز است. دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) سومین علت اصلی نابینایی در سراسر جهان است. تراکم نوری رنگدانه ماکولا، یک نشانگر زیستی برای AMD، معیار غیرتهاجمی برای ارزیابی خطر است. رنگدانه‌های زانتوفیل ماکولا، لوتئین (L) و زآگزانتین (Z) در برابر نور آبی محافظت می‌کنند. و دفاع اکسیدانی ایجاد می‌کنند که می‌تواند توسط ماکولا نمایان شود. این مطالعه به بررسی اثرات مصرف گوجی بری غنی از زآگزانتین بر ماکولا و کاروتنوئیدهای پوست در افراد سالم پرداخت.

مطلب مرتبط: ۱۰ راه اثبات شده و موثر برای افزایش قدرت بینایی

گوجی بری که در آسیا رشد می‌کند و از این قاره می‌آید، به خاطر طعم شیرین، کمی ترش و رنگ قرمزش شناخته شده است. هزاران سال است که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع، آن‌ها علائم پیری را کاهش می دهند، سلامت چشم را حفظ می کنند و کبد، کلیه ها و ریه های شما را تقویت می کنند.

به لطف محبوبیت روزافزون، گوجی بری اغلب در مکمل‌ها و ترکیبات فوق‌العاده در کنار سایر میوه‌ها، گیاهان و عصاره‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این، این توت ها اغلب به صورت خشک یا پودر یافت می شوند و به انواع دستور العمل ها اضافه می شوند.

مطلب مرتبط: ۸ شیوه که چشم ها و قدرت بینایی مان را تقویت کنیم

چطور گوجی بری را وارد رژیم خود کنید؟

گوجی بری خشک به طور گسترده در دسترس است. آن ها را می‌توان به راحتی با سایر میوه‌های خشک در غلات، ماست، مخلوط دیگر مواد جا داد. همچنین می توانید آن‌ها را به غذاهای پخته شده مانند کوکی ها، کلوچه ها، براونی ها و نان ها اضافه کنید. برای نرم شدن و آبرسانی مجدد به آن ها، سعی کنید گوجی بری های خشک را برای چند دقیقه خیس کنید. گوجی بری هیدراته شده افزودنی عالی به سالسا، اسموتی ها، سوپ ها و سرخ کردنی ها است. در نهایت، پودرهای گوجی بری و مخلوط آب میوه را می توان در بسیاری از نوشیدنی ها، شیک ها و اسموتی ها مخلوط کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *