جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

در بارداری، هم برای سلامتی خود و هم برای رشد جنین در رحم، به برخی از اجزاء بیشتر از قبل نیاز خواهید داشت. دو مورد از آنها امگا 3 و اسید فولیک! این دو جزء در کدام یک از مواد مغذی هستند؟ چگونه در دوران بارداری به شما کمک می کنند؟ فواید امگا 3 و اسید فولیک در دوران بارداری، برای کودک شما چیست؟. مهمتر از همه، چگونه می توانید بدن خود را با اجزای امگا 3 و اسید فولیک در حالی که بدن شما در حال تغییر است، سازگار کنید؟ پاسخ همه این سوالات در مقاله ما موجود است!

فواید امگا 3 و اسید فولیک در دوران بارداری؛ جایگاه امگا 3 در تغذیه دوران بارداری چیست؟

از آنجایی که در ماه های اول بارداری با مشکلاتی مانند حالت تهوع مواجه خواهید شد، ممکن است رژیم غذایی شما کمی دچار تغییر شود. در این دوران سه مسئله مهم است:

سازگاری با بارداری

وزنی که کم کردی

خستگی ناشی از فرآیند باردازی.

با توجه به افزایش نیازهای غذایی شما در دوران بارداری، پس از پشت سر گذاشتن سه ماهه اول بارداری، باید بسیار مراقب رژیم غذایی خود باشید. در دوره 3 تا 9 ماهگی، کودک شما نیز به تغذیه خوب شما نیاز دارد. زیرا بین این ماه ها، رشد مغز و بینایی کودک شما در خط مقدم خواهد بود. بنابراین، می توانید شروع به بهره مندی از مؤلفه امگا 3 کنید که در این فرآیند توسعه مهم است. دریافت امگا 3 توسط مادر به بینایی جنین و رشد طبیعی مغز کمک می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین حالت خواب در دوران بارداری چگونه باید باشد؟

امگا 3 چیست؟

امگا 3 که عموماً روغن ماهی نامیده می شود، نامی است که به اسیدهای چرب غیراشباع موجود در روغن ماهی داده شده است. 2 نوع مختلف وجود دارد، گیاهی و حیوانی، اما مهمترین آنها بدون شک DHA مبتنی بر حیوان است.

امگا 3 از زمان رحم تا بزرگسالی جایگاه مهمی در زندگی انسان دارد. تغذیه توسط مادر به رشد طبیعی چشم و مغز کودک در حال رشد در رحم کمک می کند. به این ترتیب، بهره مندی کودک از این اسیدهای چرب در حین رشد در رحم بسیار اهمیت دارد.

برای تأثیر مفید در زنان باردار، 200 میلی گرم DHA باید علاوه بر مصرف روزانه اسیدهای چرب امگا 3 (به عنوان مثال، 250 میلی گرم DHA و EPA) برای بزرگسالان مصرف شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مهمترین خطرات دوران بارداری که ممکن است هر زنی با آنها روبرو شود

چگونه می توانید از امگا 3 در دوران بارداری بهره مند شوید؟

امگا 3 یک اسید چرب است که در بسیاری از غذاها یافت می شود. البته اولین منبع مقداری ماهی خواهد بود. اما نمی توان در دوران بارداری انواع ماهی را مصرف کرد و به طور مکرر این کار را انجام داد. به همین دلیل باید نسبت به مصرف ماهی حساس بود، از ماهی های پایین حاوی جیوه دوری کرد و به ماهی های سطحی چرب روی آورد.

گیاهان برگ سبز تیره مانند اسفناج، خرفه و شاتوت از جمله منابع امگا 3 هستند. این گیاهان باید در لیست تغذیه شما در دوران بارداری باشند.

غذاهای روغنی مانند گردو و دانه های کتان نیز منابع خوبی از امگا 3 هستند. اینها نیز غذاهایی هستند که می توانید با خیال راحت در دوران بارداری مصرف کنید.

اما با توجه به تغییر و افزایش نیازهای تغذیه ای در دوران بارداری که در بالا به آن اشاره کردیم، ممکن است مشورت با پزشک در دوران بارداری و استفاده از مکمل های مخصوص این دوران در کنار تغذیه طبیعی مفید باشد.

بیشتر بخوانید: افزایش احتمال بارداری با ۷ راهکار موثر که کارشناسان نیز تایید می‌کنند

فواید امگا 3 و اسید فولیک در دوران بارداری؛ اسید فولیک و اهمیت آنان برای مادران

از تاثیر اسید فولیک بر رشد جنین در دوران بارداری مطلع هستید. مصرف مکمل اسید فولیک باعث افزایش سطح فولات در مادر باردار می شود. سطح پایین فولات همچنین یک عامل خطر برای نقص لوله عصبی در رشد جنین است. برای تأثیر مفید در دوران بارداری، باید روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک به عنوان مکمل حداقل 1 ماه قبل و 3 ماه پس از بارداری مصرف شود. نقص لوله عصبی عوامل خطر متعددی دارد و تغییر یکی از این عوامل خطر می تواند تأثیر مفیدی داشته باشد. برای انجام این اعمال، باید توسط آنزیم های خاصی در بدن فعال شود.

اسید فولیک به محض ورود به بدن بدون نیاز به فعال شدن توسط آنزیم های مختلف فعالیت خود را شروع می کند. این بدان معنی است که مستقل از فعالیت آنزیم پیش می رود. همانطور که اشاره کردیم، امگا 3 و اسید فولبک برای پیشرفت بارداری او و سلامت جنین مهم هستند. بارداری یک سفر طولانی و بسیار خاص است. پس باید برای سفر آمادگی فراوان داشت.

بیشتر بخوانید: خواص انبه برای زنان باردار: ۹ فایده تایید شده انبه در دوران بارداری

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان