جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
5
(1)

یک لبخند زیبا با دندان‌های سالم، روشن و سفید ممکن است. هیچ دری وجود ندارد که لبخندی شاد نتواند باز کند و هیچ قلبی نیست که نتوان آن را با لبخند آرام کرد. بله، این یک واقعیت است! لذا باید به دندان ها توجه کرد. در این مقاله 10 بهترین غذاهای مفید برای سلامت دندان را مورد بررسی قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

مراقبت از دندان چگونه باید انجام شود؟

اساس مراقبت از دندان، مسواک زدن دندان ها حداقل دو بار در روز است. “مسواک زدن حداقل دو بار در روز” که تقریباً به یک شعار تبدیل شده است، اکنون یک واقعیت غیرقابل شک است. با این حال، مسواک زدن دندان ها با مسواک های نرم و خمیر دندان های طبیعی به محافظت از سلامت دندان ما کمک می کند. استفاده از مسواک هایی که امکان تمیز کردن دهان و زبان را فراهم می کند، که اخیراً رواج یافته است، نه تنها از دندان ها بلکه از سلامت کلی دهان نیز محافظت می کند.

حداقل یک چیز مسلم است، هیچ کس، زن یا مرد، دوست ندارد کسی را با دندان های پوسیده، زرد و کثیف ببوسد. این یک واقعیت است که دندان های ما یکی از مهم ترین مکمل های ظاهر زیبایی ما هستند. اما بیشتر از همه برای سلامت دهان، باید معده، گلو، حنجره و در نهایت سلامت روده داشته باشیم. یعنی دندان های پوسیده و ناسالم پر از باکتری ها و میکروب های مضر است که سلامت کل دهان و غذایی که می خوریم و می نوشیم را تهدید می کند. به نظر می رسد که دهان و دندانهای سالم پشت همه مشکلات سلامتی هستند.

می توان با ایجاد یک رژیم غذایی طبیعی و سبک تر به جای غذاهای بیش از حد چرب، شیرین و اسیدی که به دندان ها آسیب می زند و با مسواک زدن منظم دندان ها، دهان و دندان های سالمی داشت. در این راستا، بیایید نگاهی به غذاهای مفید برای سلامت دندان بیندازیم.

بیشتر بخوانید: سلامت دندان: ۵ خوراکی مضر برای دندان که هر روز استفاده می‌کنید

غذاهای مفید برای سلامت دندان کدام هستند؟

کرفس

تمام غذاهایی که قبل از فرستادن به معده باید زیاد بجویم برای دندان‌هایمان مفید است. هر چه بیشتر غذا را بجویم، بزاق بیشتری ترشح می شود و خطر باکتری هایی مضر برای دندان را کاهش می دهد. علاوه بر این، غذاهای غنی از فیبر به لثه ها اثر ماساژ داده و خطر خرده های غذا بین دندان ها را کاهش می دهد. در این زمینه، کرفس برای دندان ها و لثه ها مفید است، زیرا به جویدن زیاد نیاز دارد و حاوی فیبر زیادی است.

غذاهای مفید برای سلامت دندان

بیشتر بخوانید: شخصیت شناسی از روی دندان: دندان های شما در مورد شخصیت تان چه می گویند؟

غذاهای مفید برای سلامت دندان؛ کیوی

کلسیم و ویتامین C برای سلامت دهان و دندان و همچنین برای سلامت کل بدن ما بسیار مهم هستند. مشخص است افرادی که از نظر ویتامین C تغذیه ضعیفی دارند. دندان های ضعیفی دارند و باکتری های بسیار مضری در دهان ایجاد می شود. در صورت عدم وجود ویتامین C، دندان ها ضعیف می شوند. باکتری های تشکیل شده می توانند باعث بیماری در لثه و پوسیدگی دندان ها شوند. مصرف مکرر کیوی که یک ذخیره کامل ویتامین C است. هم از نظر تقویت دندان ها و هم از نظر سلامت لثه ها مهم است.

غذاهای مفید برای سلامت دندان

پنیر

یک ماده مغذی است که فواید زیادی برای افراد در هر گروه سنی دارد. هنگامی که آن را از نظر سلامت دندان ارزیابی می کنیم، به حفظ تعادل pH دهان کمک می کند. اما برای جلوگیری از تشکیل باکتری در دهان که باعث پوسیدگی دندان می شود، مصرف پنیر و خوردن یک تکه پنیر توصیه می شود.به خصوص اگر بعد از خوردن مواد قندی امکان مسواک زدن وجود نداشته باشد. هم عناصر مفید موجود در محتوای پنیر و هم توانایی آن در پاکسازی دهان از باکتری های مضر، پنیر را به غذایی دوستدار دندان تبدیل می کند.پنیر

از غذاهای مفید برای سلامت دندان؛ ماست

یک ذخیره کلسیم است و به معنای واقعی کلمه، دوست دندان است. افرادی که به طور منظم هر روز یک کاسه ماست مصرف می‌کنند، در ریشه دندان‌هایشان التهاب ایجاد نمی‌شود. باکتری‌ها در لثه‌هایشان ظاهر نمی‌شوند و دندان‌هایشان قوی‌تر و بادوام‌تر می‌شود. این یک واقعیت است که مصرف ماست قطعا از سلامت دهان و دندان حمایت می کند و به ویژه از از دست دادن دندان جلوگیری می کند.

ماست

چای سبز

چای سبز سالم ترین نوشیدنی گرمی است که برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند. سموم را از بدن خارج می کند. به کسانی که می خواهند آرامش، طراوت و استراحت ذهنی و جسمی داشته باشند توصیه می شود. چای سبز که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، عناصر مفید و آنتی اکسیدان است. این مواد برای سلامت دندان ها و لثه ها بسیار مهم است. ماده ای به نام کاتچین موجود در چای سبز از تشکیل باکتری در دهان جلوگیری می کند . این ماده از بین رفتن باکتری های موجود را تضمین می کند. در واقع، نتایج تحقیقاتی وجود دارد که چای سبز از تشکیل سلول های سرطانی در دهان جلوگیری می کند. افرادی که روزانه یک لیوان چای سبز مصرف می کنند، خطر پوسیدگی دندان، بیماری لثه و در نتیجه بوی بد دهان را کاهش می دهند.

چای سبز

جعفری

هنگامی که یک بیماری ناسالم در دهان و لثه رخ می دهد، بوی بد دهان فرد آزاردهنده می شود. بوی بد دهان هم خود شخص است و هم محیط اطرافش را آزار می دهد. این یک مشکل بزرگ و حتی یک مانع جدی برای اجتماعی شدن است. در این راستا لازم است اقدامات طبیعی و سالم برای رفع بوی بد دهان انجام شود. بوی بد دهان یا به دلیل مشکلات گوارشی، اختلال در عملکرد اندام های ما مانند معده، روده و …ایجاد می شود.

در این زمینه، تشخیص عاملی که باعث بوی بد دهان می شود و سپس به سراغ راه رفع و درمان آن رفت، مفید است. اگر بوی بد دهان ناشی از مشکلات دهان و دندان باشد، راه حل ارزان و ساده ای وجود دارد. می توان با مصرف روزانه جعفری از این مشکل پیشگیری کرد. جعفری تمام داخل دهان و بین دندان ها را تمیز می کند. باکتری های دهان را از بین می برد و بوی خوش خود را به مری، گلو و دهان هدیه می کند. به این ترتیب با کمی جعفری از شر بوی بد دهان که یک مشکل بهداشتی و زیبایی است خلاص شوید.

جعفری

بیشتر بخوانید: ۱۵ برترین خواص دمنوش جعفری برای پوست،‌ مو و سلامتی

غذاهای مفید برای سلامت دندان؛ توت فرنگی

توت فرنگی دوستدار دندان و لثه؛ سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و عناصر مفید است. به همین دلیل توت فرنگی از نظر پاکسازی داخل دهان، از بین بردن باکتری های ایجاد کننده پوسیدگی و بو و جلوگیری از تشکیل جرم دندانی وظایف بزرگی دارد. زیرا توت فرنگی حاوی اسیدهای مفید است. با این حال، از آنجایی که توت فرنگی حاوی مقدار زیادی شیرین کننده طبیعی و قند طبیعی است. مصرف بیش از حد آن می تواند مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند. از این نظر، 5 توت فرنگی در روز ایده آل خواهد بود.

توت فرنگی

ماهی

ماهی فسفردار نوشدارویی است و منبع شفای بیماری هاست. فسفر؛ برای سلامت استخوان ها، دندان ها، ناخن ها، مو و پوست بسیار مهم است. دندان های افرادی که به طور منظم ماهی مصرف می کنند قوی تر است و از دست دادن دندان بسیار کمتر است. از این نظر علاوه بر تمام فواید دیگر ماهی، مصرف ماهی ۲-۱ بار در هفته برای داشتن دندان های سالم ضروری است.

ماهی

دارچین

از آنجایی که دارچین یک ماده مغذی آنتی اکسیدانی است، برای سلامت دهان و دندان مهم است. دارچین یک ماده مغذی بسیار ارزشمند است. به ویژه از نظر از بین بردن باکتری های عامل پوسیدگی دندان و جلوگیری از تشکیل باکتری های جدید. برای این منظور، ریختن نصف چوب دارچین در چای سبز و نوشیدن آب، از بوی بد دهان جلوگیری می کند و هم باکتری های عامل پوسیدگی دندان را از بین می برد.

دارچین

بیشتر بخوانید: ۷مضرات مصرف بیش از اندازه دارچین+میزان مصرف مجاز روزانه

از غذاهای مفید برای سلامت دندان؛ آجیل

آجیل سرشار از اسیدهای چرب مفید، ویتامین ها و مواد معدنی است. در این راستا مصرف منظم آجیل باعث افزایش ترشح بزاق، تقویت مینای دندان و مقاومت بیشتر دندان ها در برابر پوسیدگی می شود.

آجیل

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان