جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3
(1)

.یکی از عجیب ترین سوالات زوج های متاهل این است که هر چند وقت یکبار باید رابطه جنسی داشته باشند. تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی زوجین در هفته چند بار است؟ این سوال از دو منظر باید بررسی شود. آیا زن و شوهر می خواهند بچه دار شوند؟ اگر چنین است، پاسخ سوال متفاوت است.اگر زوجین نمی خواهند بچه دار شوند، چند وقت یکبار باید رابطه جنسی داشته باشند؟

بخش سلامت خبرنامه همواره تلاش دارد، مقالات علمی -ترجمه شده از جدیدترین یافته های روانشناسی، پزشکی و…- را در حوزه سلامت، زندگی زناشویی، درمان های گیاهی و … را برای خوانندگان خود تهیه کند. متاسفانه سخن گفتن دریاره بسیاری از موضوعات، به خصوص مسائل سلامت جنسی در جامعه ما، نوعی مسئله غیرطبیعی تلقی می شود. بسیاری آشنایی چندانی از سلامت جنسی نداشته و این موضوع می تواند بر سلامت جامعه نیز تاثیر منفی بگذارد. لذا خبرنامه با کمک متخصصین حوزه بهداشت و سلامت، تلاش دارد، اطلاعات درست و کافی در حوزه های مختلف را در اختیار خوانندگان خود قرار دهد.

تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی

در صورت عدم تمایل به بچه دار شدن

اگر زوجین تمایلی به بچه دار شدن ندارند، می توانند هر چند وقت یکبار که بخواهند رابطه جنسی داشته باشند. مشروط بر اینکه از روش های پیشگیری مناسب استفاده کنند. این وضعیت کاملا به حریم خصوصی زوجین سپرده شده است. داشتن رابطه جنسی بسیار مکرر می تواند منجر به بیماری به نام سیستیت ماه عسل در زنان شود. در این حالت ممکن است خانم نیاز به رفتن مکرر به توالت داشته باشد . حین توالت هم احساس سوزش می کند. در این صورت باید با متخصص زنان و زایمان مشورت شود و از داروی سرخود استفاده نشود. نوشیدن آب زیاد یکی از بهترین درمان ها برای عفونت ادراری است. برای اینکه زوج هایی که رابطه جنسی مکرر دارند از مشکلات سیستیت جلوگیری کنند، در ابتدا محافظت با کاندوم توصیه می شود.

در نهایت می تان گفت برای زوج هایی که تمایلی به بچه دار شدن ندارند، چه از نظر پزشکی و چه از نظر علمی، داشتن تعداد معین و مشخص رابطه جنسی توصیه نشده است. زوج ها می توانند هر چقدر که بخواهند رابطه جنسی داشته باشند. البته باید زوجین شرایط طبیعی و جسمی خود را مورد توجه قرار دهند. همانطور که اشاره شد، رابطه جنسی بیش از حد می تواند عوارض زیادی هم داشته باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید: عوارض رابطه جنسی بیش از اندازه برای زنان

زوج هایی که می خواهند بچه دار شوند چند بار باید رابطه جنسی داشته باشند؟

در مورد اینکه زوج هایی که می خواهند بچه دار شوند. هر چند وقت یک بار باید رابطه جنسی داشته باشند، ایده خاصی وجود دارد. توصیه می شود زوج هایی که می خواهند بچه دار شوند به خصوص در دوران تخمک گذاری زن، رابطه جنسی داشته باشند. برای تشخیص دوره تخمک گذاری می توان از کیت های تخمک گذاری موجود در بازار استفاده کرد. پیروی از دمای پایه بدن نیز ایده ای در مورد زمان تخمک گذاری می دهد.

برای زوج هایی که می خواهند بچه دار شوند، داشتن رابطه جنسی هر روز توصیه نمی شود. توصیه می شود هر 2 یا 3 روز یک بار رابطه جنسی داشته باشید، زیرا داشتن رابطه جنسی هر روز منجر به کاهش تعداد اسپرم می شود. به زوج هایی که می خواهند بچه دار شوند توصیه می شود که دوره تخمک گذاری خود را از دست ندهند و رابطه جنسی مکرر داشته باشند.

با این حال، دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی که باعث می‌شود اندام‌های تناسلی با غذا و ورزش راحت‌تر کار کنند، برای زوجین در این مرحله توصیه می‌شود.

پیشنهاد می شود بخوانید: درمان خانگی ناتوانی جنسی مردان (اختلال نعوظ)

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان