جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

همه ما آرزوی پوستی سالم داریم – پوستی صاف و بدون جوش، جوش و چین و چروک. پوست سالم تر به ما حس اعتماد به نفس می دهد. با این حال، به دلیل عوامل خاصی مانند آلودگی، سبک زندگی ناسالم و آسیب های ناشی از نور خورشید، همه ما متوجه شده ایم که برای رسیدن به اهداف مراقبت از پوست خود باید تلاش کنیم. جدای از پیروی از یک روال خوب مراقبت از پوست، رژیم غذایی که دنبال می کنیم تأثیر زیادی بر پوست ما دارد. در اینجا لیستی از 12 ماده غذایی وجود دارد که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید تا در سال جدید به پوست سالم و شاد برسید.

پوست سالم و شاد با تخم مرغ 

تخم مرغ دارای مواد مغذی خاصی است که می تواند پوست را شادتر و سالم تر کند. تخم مرغ حاوی پروتئین، مولتی ویتامین و لوتئین می‌باشد. مولتی ویتامین های سفید و لوتئین به هیدراته ماندن پوست و پروتئین به ترمیم بافت های پوست کمک می کند. بنابراین، تخم مرغ می تواند غذای کاملی برای پوست باشد. تخم مرغ را می توان به روش های مختلفی مصرف کرد: سالاد تخم مرغ، املت، آب پز و غیره. همچنین استفاده از زرده تخم مرغ را در رژیم غذایی فراموش نکنید زیرا حاوی اسیدهای چرب است که می تواند رطوبت پوست و درخششی که همه ما آرزویش را داریم، تامین کند.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست در زمستان: با رعایت این نکات، پوستی سالم و شاداب داشته باشید

شکلات تلخ

شکلات تلخ با فواید شگفت انگیز برای پوست. چه چیزی بهتر از این خوراکی خوشمزه؟ شکلات تلخ حاوی مواد معدنی مانند مس، زینک (روی) و آهن است که به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. مصرف شکلات تلخ به کاهش آسیب های ناشی از نور خورشید کمک می کند و می تواند بافتی صاف برای پوست ایجاد کند.

پوست سالم و شاد

بیشتر بخوانید: ۶ چیز که پوست تان در مورد رژیم غذایی شما می گوید

آووکادو معجزه برای پوست سالم و شاد

این میوه منبع غنی ویتامین C و ویتامین E است که به داشتن سلامت پوست کمک می کند. ویتامین ها و چربی های موجود در آووکادو به ترمیم پوست و درمان بیماری هایی مانند آکنه و اِگزِما کمک می کند. همچنین می تواند منجر به کاهش چین و چروک و صاف تر به نظر رسیدن پوست شود.

پوست سالم و شاد

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کرم مرطوب کننده خانگی: با این کرم‌ها شادابی را به پوست خود هدیه دهید

چهارمغز (گردو)

گردو سرشار از ویتامین B است که می تواند به کاهش چین و چروک و ایجاد یکنواختی پوست کمک کند.

پوست سالم و شاد

بیشتر بخوانید: ۱۰ بهترین داروی گیاهی برای جلوگیری از چین و چروک پوست

پوست سالم و شاد با کمک بادام 

آیا نیاز به محافظت در برابر لکه های تیره دارید؟ بادام را به رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا سرشار از ویتامین E است که رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می کند و به پوست اجازه تنفس می دهد. با استفاده منظم از بادام، جوان سازی پوست خود را تضمین کنید.

پوست سالم و شاد

بیشتر بخوانید: فواید یوگای صورت برای جوان سازی پوست+شیوه تمرین یوگای صورت

کاجو یا بادام هندی

بادام هندی سرشار از ویتامین E، سلنیوم و زینک می تواند برای داشتن پوستی سالم تر و شادتر مفید باشد. سلنیوم و ویتامین E به کاهش التهاب و زینک یا روی به بازسازی نواحی آسیب دیده پوست کمک می کند.

پوست سالم و شاد

بیشتر بخوانید: ۱۶ راهکار طبیعی و فوق العاده موثر برای درمان خانگی عفونت پوستی

پسته و پوست سالم و شاد

آنتی اکسیدان های موجود در پسته به کاهش آکنه کمک می کند. آن ها بافت چربی پوست را کنترل می کنند و به یکدست شدن پوست کمک می کنند.

پوست سالم و شاد

بیشتر بخوانید:طرز تهیه کرم مرطوب کننده خانگی: با این کرم‌ها شادابی را به پوست خود هدیه دهید

دانه های چیا

کمبود دانه چیا در رژیم غذایی می تواند منجر به خشکی پوست شود و سلامتی پوست را مختل کند. دانه چیا حاوی امگا 3 است که می تواند به تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست کمک کند. می‌توانید دانه‌های چیا را به اسموتی‌هایتان اضافه کنید و اجازه دهید برای پوستتان معجزه کنند.

پوست سالم و شاد

بیشتر بخوانید: خواص چای دارچین: ۱۵ خاصیت بی نظیر چای دارچین برای پوست، مو و سلامتی

پوست سالم و شاد با کمک نخود

نخود سرشار از مگنیزیم است و این خاصیت با کاهش چین و چروک به سلامتی بافت صاف پوست کمک می کند. زینک یا روی موجود در نخود نیز به از بین بردن جای آکنه مفید می‌باشد.

بیشتر بخوانید: خواص آب لبو: ۲۷ فایده بی نظیر آب چغندر برای پوست، مو و سلامتی

گوجه فرنگی ها (بادنجان رومی)

حاوی آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است که می تواند روند پیری پوست را کاهش داده و از آسیب اشعه خورشید پوست را محافظت کند. گوجه فرنگی را می توان از طریق سالاد، سس، ساندویچ و غیره به رژیم غذایی اضافه کرد.

پوست سالم و شاد

بیشتر بخوانید: گلیسیرین و کاربرد آن: فواید گلیسرین برای سلامت پوست، مو و ناخن

کیوی و پوست سالم و شاد

کیوی گردش اکسیژن را تحریک می کند و در نتیجه به کاهش سیاهی دور چشم کمک می کند. دارای پتاسیم است که به خشکی پوست کمک می کند و پوست را سالم تر می کند.

پوست سالم و شاد

چای سبز

دارای خواص ضد التهابی و غنی از آنتی اکسیدان است که می تواند محافظ سلامتی پوست باشد. چای سبز با کنترل جوش و آکنه به سلامتی پوست کمک می کند. نوشیدن چای سبز می تواند به کاهش چین و چروک و خطوط نازک منجر شده و در نتیجه بافتی صاف برای پوست ایجاد کند.

ترکیبی از موارد ذکر شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و اجازه دهید در سال جدید پوستتان سالم و شاد باشد. همچنین، مقدار زیادی آب بنوشید تا مطمئن شوید که پوست شما هیدراته باقی می ماند.

پوست سالم و شاد

بیشتر بخوانید: ۵ دلیل که باید چای سبز را در برنامه غذایی تان بگنجانید

روش ترکیب موارد بالا برای پوستی سالم و شاد

به راحتی همه این مواد را در رژیم غذایی خود بگنجانید. می توانید سالادی با گوجه فرنگی، آووکادو، دانه چیا، تخم مرغ آب پز و کاهو درست کنید. مقداری نمک و فلفل روی آن ها بپاشید. شما می توانید مقداری آب لیمو تازه نیز به آن اضافه و میل کنید.

برای یک میان وعده ، مقداری پسته، بادام هندی، بادام، گردو و البته شکلات تلخ را در یک کاسه بریزید. آن را با یک لیوان چای سبز میل کنید. این کار به شما حس خوبی خواهد داد.

برای تنها بازمانده -کیوی- آن را همانطور که هست بخورید. اگر به دنبال طعم بیشتر هستید آن را در ظرف میوه خود مخلوط کنید. با اهمیت دادن به خود می توانید حس بهتری ایجاد کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان