جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
0
(0)

ممکن است کلم یکی از سبزیجات رایج روی این سیاره باشد. این سبزی به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شود و می توان آن را به روش های مختلفی تهیه کرد. می‌توان از سالاد کلم، ترشی کلم گرفته تا دلمه کلم پیچ، دستور العمل های خوشمزه‌ ای در فرهنگ های مختلف پیدا کرد. اما آیا می‌دانستید که می‌تواند تا چه اندازه برای سلامتی مفید باشد؟ کلم سرشار از آنتی اکسیدان ها می تواند به بهبود عملکرد مغز و هضم غذا کمک کند و در عین حال محافظ بدن در برابر اختلالات پوستی و بیماری های قلبی باشد. خواص کلم فراوان است و یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال غذای های کم کالری هستند.

کالری موجود در کلم

کلم می تواند منبع بسیار خوبی از فیبر، کلسیم، مکنیزیم و پتاسیم باشد. کلم حاوی ویتامین های مختلفی مانند ویتامین C، تیامین، نیاسین و فولات می‌باشد. همچنین ممکن است سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله فلاونوئیدها، زآگزانتین، لوتئین، کولین و بتاکاروتن باشد. به گفته وزارت کشاوری ایالات متحده آمریکا، 100 گرم کلم خام حاوی حدود 25 کالری است. که باعث محبوبیت آن در بین کسانی می شود که به دنبال گزینه های کم کالری هستند. پختن سبزیجات باعث کاهش مقدار کالری آن ها می‌شود. 100 گرم سبزیجات پخته شده ممکن است حاوی حدود 23 کالری باشد.آیا می دانستید که کلم ارزان قیمت و پرمصرف ممکن است برای سلامتی مفید باشد؟ بیایید نگاهی به بهترین فواید آن بیاندازیمç

از خواص کلم عامل آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان های موجود در این سبزی از ویتامین C و فلاونوئیدها مانند کورستین و آپیژنین می آیند. کلم قرمز ممکن است بسیار قوی باشد، زیرا پر از آنتوسیانین است. تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها می توانند التهاب را کاهش داده و عملکرد مغز را تقویت کنند.

پیشنهاد می شود بخوانید: منابع غذایی سرشار از آنتی اکسیدان: چرا آنتی اکسیدان ها برای سلامتی مهم هستند

عامل ضد التهابی

تحقیقات منتشر شده در کلینیک علوم گیاهی نشان می دهد که سبزیجات چلیپایی مانند کلم دارای خواص ضد التهابی هستند. آنها حاوی سولفورافان هستند، ترکیبی که ممکن است التهاب را کاهش دهد. همچنین می‌تواند مجموعه‌ کادمیوم را در برگ‌های خود جمع کند. یکی از اجزای اصلی کلم گلوتامین است. گلوتامین عامل ضد التهابی قوی است، مصرف آن ممکن است به کاهش التهاب، تحریک، آلرژی، درد مفاصل، تب و انواع اختلالات پوستی کمک کند.

پیشنهاد می شود بخوانید: ضد التهاب طبیعی: با این ادویه قوی، التهاب را در بدن تان از بین ببرید

خواص کلم؛ کمک به دستگاه گوارش

تحقیقی در مجله جهانی سیستم گوارشی نشان می دهد که فیبر موجود در کلم به افزایش حرکات روده و درمان یبوست کمک می‌کند. کلم سرشار از فیبر و گلوکوزینولات است و ممکن است به بدن در حفظ آب کمک کند. حجم غذا را در حین حرکت در روده کنترول کند.

پیشنهاد می شود بخوانید: درمان خانگی سوء هاضمه: ۶ راهکار که به راحتی مشکلات گوارشی را از بین ببرید

سلامت قلب با کلم

طبق یک مطالعه، کلم سرشار از پلی فنول است. کلم با کاهش فشار خون و جلوگیری از تجمع پلاکت خون، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. همچنین، با اتصال اسیدهای صفراوی، می تواند به کاهش سطح کلسترول بدن شما کمک کند.

پیشنهاد می شود بخوانید:۱۰ ماده غذایی فوق العاده برای پاکسازی عروق و پیشگیری از حمله قلبی

از خواص کلم؛ مراقبت از پوست و سرشار از ویتامین C

انواع کلم سرشار از ویتامین C هستند. یک و نیم فنجان کلم قرمز نپخته می تواند نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین کند. مقدار زیاد ویتامین C مزیت دیگری نیز دارد و آن ارتقای سلامت پوست شماست. ممکن است محافظت از نور خورشید، به بهبود زخم، کاهش چین و چروک و خشکی پوست کمک کند.

پیشنهاد می شود بخوانید: طرز تهیه کرم مرطوب کننده خانگی: با این کرم‌ها شادابی را به پوست خود هدیه دهید

کاهش وزن

مصرف کلم اغلب برای افرادی که می خواهند به طور سالم وزن کم کنند توصیه می شود. این سبزی مملو از بسیاری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مفید از جمله آب و فیبر است. کلم گزینه غذایی سالم برای افرادی است که به دنبال تغذیه سالم‌تر و کاهش وزن هستند. کلم دارای کالری کم، تنها حاوی 33 کالری در یک فنجان سبزیجات پخته شده می‌باشد. با توجه به این ویژگی‌های مفید، رژیم غذایی «سوپ کلم» اغلب برای کسانی که به دنبال کاهش وزن سریع هستند استفاده می‌شود. اما توجه داشته باشید که ممکن است از نظر تغذیه ای کامل نباشد. و باید بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و سالم نه جزء اصلی آن را تشکیل دهد.

پیشنهاد می شود بخوانید: خواص درمانی میخک که از آن بی خبریم:از افزایش قدرت جنسی تا کاهش وزن

خواص کلم، جلوگیری از آب مروارید در چشم

کلم ممکن است منبع غنی بتاکاروتن باشد. بسیاری از مردم، به ویژه با افزایش سن، به دلیل توانایی آن در جلوگیری از دژنراسیون و ارتقای سلامت چشم و به تاخیر انداختن تشکیل آب مروارید یا کاتاراکت به کلم روی می آورند.

پیشنهاد می شود بخوانید:  فواید گلاب برای چشم: ۹ خاصیت بی نظیر گلاب برای چشم‌ها + ۱۰ ترکیب درمانی موثر

سلامت مغز

کلم ممکن است سرشار از ویتامین K و آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین باشد. این عناصر می توانند به عنوان بلوک های ساختمانی برای مغز مفید باشند. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که تاثیر آن می‌تواند بسیار بیشتر از حفظ یکپارچگی ساختاری مغز و سیستم عصبی باشد. پژوهش دانشگاه روچستر در سال 2019 نشان داد که سبزیجات چلیپایی مانند کلم به کاهش سطوح پروتئین موجود در مغز بیماران آلزایمر کمک می‌کنند. آکادمی تغذیه و رژیم غذایی نیز سبزیجات چلیپایی را برای بهبود حافظه توصیه می کند.

پیشنهاد می شود بخوانید: خواص خرما: فایده شگفت انگیز خرما از سلامت مغز تا زایمان طبیعی در زنان

از خواص کلم، تقویت استخوان

کلم مانند همه سبزیجات چلیپایی، می تواند منبع خوبی از مواد معدنی مانند کلسیم، مگنیزیم و پتاسیم باشد. این سه ماده معدنی می توانند در محافظت از استخوان ها در برابر تخریب مانند پوکی استخوان و تضعیف کلی استخوان نقش داشته باشند. غذاهای غنی از ویتامین K مانند کلم برای تقویت استخوان ها، غضروف ها، رباط ها و ماهیچه ها توصیه می‌شود.

پیشنهاد می شود بخوانید: به خاطر استخوان های تان، این ۶ ماده غذایی را مصرف کنید

تنظیم فشار خون

کلم قرمز ممکن است منبع خوبی از آنتوسیانین باشد. این سبزی غنی از آنتوسیانین ممکن است که به کاهش سطح فشار خون و پیشگیری از بیماری های قلبی کمک کند.

وجود پتاسیم ممکن است از شما در برابر فشار خون بالا محافظت کند که خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد. پتاسیم یک گشادکننده عروق است. به این معنی که ممکن است رگ‌های خونی را باز کند و جریان خون را تسهیل کند. بنابراین به روشی استرس‌زا از طریق شریان‌ها و رگ‌های منقبض وارد نمی‌شود. به طور کلی، می تواند یک سپر عالی در برابر بسیاری از انواع شرایط خطرناک باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید: درمان فشار خون بالا: ۵ راهکار طبیعی برای کنترل فشار خون

خواص کلم؛ کاهش دردهای عضلانی

هنگامی که باکتری های خاصی قندهای موجود در کلم را در حین تهیه کلم ترش تخمیر می کنند، اسید لاکتیک آزاد می شود. این ساده ترین ترکیب برای یافتن در رژیم غذایی نیست، اما ممکن است درد و درد عضلانی را کاهش دهد. بنابراین به روشی کوچک، بسته به نحوه تهیه، می تواند به تسکین درد و درد عضلانی کمک کند.

پیشنهاد می شود بخوانید: هشت میوه و سبزی که کمکتان می کند زندگی شاد داشته باشید

تسریع در روند بهبود

کلم سرشار از گوگرد است. ماده مغذی بسیار مفید که با عفونت ها مبارزه می کند. کمبود گوگرد می تواند منجر به عفونت های میکروبی و کاهش شدید سرعت التیام بخشی شود. و باعث کاهش شدت زخم ها می‌شود.

پیشنهاد می شود بخوانید: غذاهای مفید برای کاهش قند خون+ تغذیه صحیح بیماران دارای قندخون بالا

عوارض جانبی کلم

غذاهای غنی از گوگرد مانند کلم می توانند باعث نفخ شوند.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف کلم توسط یک زن شیرده می تواند باعث ایجاد قولنج در نوزادش شود.

برخی از افراد به کلم حساسیت داشته باشند. اگر نسبت به سبزیجات متعلق به خانواده چیلیپایی مانند کلم بروکلی واکنش آلرژیک نشان داده اید، بهتر است احتیاط کنید.

مصرف این سبزی برای مبتلایان به کم کاری تیروئید توصیه نمی شود.

در صورت برنامه ریزی برای جراحی با پزشک خود مشورت کنید. برخی از سبزیجات با ویتامین K بالا می توانند با رقیق کننده های خون تداخل داشته باشند.

جدای از این مسائل، کلم یکی از سبزیجاتی است که می‌توان آن را به هر تعداد غذا اضافه کرد و با فواید شگفت‌انگیز سلامتی‌اش همچنان از آن لذت برد. پس فراموش نکنید دفعه بعد که به خرید می روید آن را به سبد خرید خود اضافه کنید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان