جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
2.1
(9)

رابطه جنسی یکی از لذت بخش ترین فعالیت ها در زندگی زناشویی است. اما این فعالیت اگر بیش از حد انجام شود، ممکن است باعث بیماری و عارضه های جدی در بدن فرد شود. به ویژه زنان بیشتر در معرض عارضه های جدی رابطه جنسی زیاد قرار دارند. بنابراین بهتر است، تعداد مناسب فعالیت های جنسی را با شریک زندگی خود تعیین کنید. مشخص کنید که در هفته یا در ماه باید چه تعداد رابطه داشته باشید و به این قرار تان متعهد بمانید. اما رابطه جنسی فراوان می تواند برای زن و مرد، عوارض نامطلوبی داشته باشد. در این مقاله عوارض رابطه جنسی بیش از اندازه برای زنان مورد بررسی قرار گرفته است. با خبرنامه همراه باشید.

۱.عوارض رابطه جنسی بیش از اندازه برای زنان؛ فرسودگی

رابطه جنسی بیش از حد بر کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد. این فعالیت انرژی زیادی مصرف می کند. شما در طول رابطه جنسی کالری زیادی می سوزانید. در طول رابطه، بدن نوراپینفرین، اپینفرین (آدرنالین) و کورتیزول را به جریان خون آزاد می کند که منجر به افزایش ضربان قلب، فشار خون، ضعف عضلانی و متابولیسم گلوکز می شود. همه این موارد در بلند مدت ممکن است تبدیل به خطرات جدی در بدن فرد شود.

زنان به یاد داشته باشند که پس از رابطه جنسی دچار ضعف ها و ناراحتی ها می شوند. اگر پس از انجام رابطه، صبح با تنبلی و بدن دردی خود را از رختواب بیرون می کشید،رابطه جنسی را برای مدتی قطع کنید. چرا که خستگی شما ممکن است به امور خانه، رسیدگی به بچه ها و محیط کار تان هم کشیده شود. زمانی که بدن تان خسته است و إحساس ضعف می کنید، خلق و خوی تان هم تغییر می کند و تبدیل به یک فرد پرخاشگر می شوید. به علاوه إحساس ضعف و خستگی زیاد و بی توجهی به آن کم کم  بدن تان را فرسوده و بیمار می سازد. از این رو، برای جلوگیری از خستگی و ضعف، توصیه می شود تعداد رابطه های تان را کاهش دهید و بر میل جنسی تان کنترل داشته باشید.

مطلب مرتبط: بی میلی جنسی: پنج علت که زنان از رابطه جنسی گریزان اند

۲. التهاب و تورم

ماراتن های جنسی گاه به گاه و وحشی، اندام تناسلی شما را زخمی و متورم می کند. این اغلب برای زنانی اتفاق می افتد که بیش از حد خود را درگیر رابطه ساخته اند. به علاوه رابطه جنسی بیش از حد در زنان منجر به عارضه‌ای به نام اکسکوریشن واژن می‌شود. یعنی پوست فرج در حین رابطه کنده شده و باعث درد و تورم در واژن می شود. این وضعیت باعث سوزش در هنگام دفع ادرار یا مشکل در راه رفتن می شود. برای جلوگیری از این عارضه، میزان رابطه جنسی را کاهش دهید و رابطه خشن را کنار بگذارید.

مطلب مرتبط: رابطه جنسی در دوران بارداری: آیا نزدیکی در زمان بارداری بی خطر است؟

۳. عوارض رابطه جنسی بیش از اندازه برای زنان؛ کم آبی بدن

در طول رابطه ها، زوج ها عرق می کنند و آب بدن خود را از دست می دهند. بنابراین زمانی که زندگی جنسی شما در طول روز یا شب بیش از حد فعال باشد، بدن تان دچار کم آبی می شود. کم آبی در بدن ریشه بسیاری از بیماری است. بنابراین، توصیه می شود که قبل و بعد رابطه مقدار زیادی آب بنوشید و رابطه تان را به میزان مناسب کاهش دهید.

مطلب مرتبط: چرا زنان رابطه جنسی را در شب و مردان رابطه را هنگام صبح دوست دارند؟

۴. عفونت دستگاه ادراری

عفونت‌های دستگاه ادراری معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که باکتری‌ها از طریق مجرای ادرار وارد دستگاه ادراری شده و شروع به تکثیر در مثانه می‌کنند. اگرچه سیستم ادراری به گونه‌ای طراحی شده است که از ورود چنین عفونت های میکروسکوپی جلوگیری کند. اما ممکن است گاهی سیستم دفاعی آن دچار مشکل شود و قادر به جلوگیری از باکتری ها نشود. هنگامی که این اتفاق می افتد، باکتری ها به دستگاه ادراری نفوذ کرده و به یک عفونت کامل و خطرناک تبدیل شوند.

زنانی که بیش از حد رابطه فعالی دارند نسبت به زنانی که از نظر جنسی فعال نیستند بیشتر به عفونت ادراری مبتلا می شوند. به علاوه داشتن یک شریک جنسی جدید نیز این خطر را افزایش می دهد. رابطه جنسی زیاد با شرکای مختلف نیز شما را در معرض خطر قرار می دهد.عفونت های دستگاه ادراری می تواند ناراحت کننده و دردناک باشد. برای جلوگیری از چنین عفونت هایی، مثانه خود را بلافاصله پس از مقاربت خالی کنید، مایعات زیادی بنوشید و تعداد فعالیت های جنسی تان را کاهش دهید.

مطلب مرتبط: ۶ بدترین اشتباه در رابطه جنسی که ابدا نباید مرتکب شوید

۵. عوارض رابطه جنسی بیش از اندازه برای زنان؛ ایجاد کبودی یا سوختگی در بدن

اگر رابطه تان خشن انجام شود، ممکن است بدن تان دچار کبودی و سوختگی شود. این کبودی ها و سوختگی ها باعث ناراحتی جنسی در موقعیت های خاص می شود. شاید شما یا شریک عاطفی تان آن را خشن دوست داشته باشید، اما از آن کبودی های روی پوست خود متنفر خواهید شد. ممکن است در آینده حس بدی پیدا کنید و بخواهید آن کبودی ها را پنهان کنید.

مطلب مرتبط: ۹ نکته خواندنی از تاثیر رابطه جنسی روی مغز که شگفت انگیز است

۶.درد پایین کمر

رابطه های زیاد و طولانی  به کمر شما آسیب می رساند و باعث کم درد تان می شود. کمردرد اغلب به دلیل پارگی/کشیده شدن عضله یا رباط ایجاد می شود. این اتفاق در حین حرکات ناگهانی رخ می دهد که در حین رابطه جنسی فشار زیادی به کمر وارد می کند. انجام رابطه های زیاد در طول زمان نیز منجر به کمردرد می شود. سعی کنید، تعداد رابطه های خود را کاهش دهید و فعالیت خد را با مراقبت انجام دهید. نباید شریک شما آسیب ببیند چرا که خیلی وقت ها، این آسیب ها هیچ درمانی ندارند.

۷. عوارض رابطه جنسی بیش از اندازه برای زنان؛تضعیف ایمنی بدن

در طول رابطه، هورمون های زیادی در جریان خون ترشح می شوند. این هورمون ها در محل آسیب بافتی یا عفونت ساخته می شوند، جایی که باعث التهاب، درد و تب می شود. این التهاب‌ها، دردها و تب‌های کنترل ‌نشده منجر به تضعیف ایمنی بدن، بافت‌های آسیب‌دیده، دردهای عصبی و عضلانی می‌شوند. به علاوه در بلند مدت این عوارض ممکن است، منجر به عدم تحریک جنسی زنان شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.1 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان