جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

برای اکثر افراد از جمله اهداف اصلی کاهش وزن، وجود چربی در ناحیه شکم است. چربی شکم بیش از ظاهر برای سلامت عمومی بدن مضر است. مهم است که اجازه انباشته شدن چربی در ناحیه شکم را ندهید، به خصوص به دلیل ارتباط قوی آن با دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی. راههای فراوانی از نوع تغذیه گرفته تا ورزش برای کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم موجود است. تیم سلامت خبرنامه چندین روش علمی برای از بین بردن چربی شکم را آماده سازی کرده است. با خبرنامه همراه باشید.

تشخیص وجود چربی در شکم

تشخیص چاقی و وجود چربی در شکم بسیار ساده است. وقتی با متر اندازه گیری می کنید، بیش از 102 سانتی متر برای مردان و 88 سانتی متر برای زنان خطرناک است. جلوگیری از تجمع چربی در ناحیه شکم ضروری است، زیرا باعث بیماری می شود. بخش سلامت خبرنامه برای شما 6 روش موثر علمی اثبات شده برای لاغری شکم را گردآوری کرده است. با ما همراه باشید.

مطلب مرتبط: روش کاهش وزن اصولی: ورزش یا رژیم لاغری، کدامیک سالم تر و مفیدتر است؟

روش علمی از بین بردن چربی شکم؛ کاهش مصرف شکر

از مصرف شکر و نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید غذاهای حاوی قند برای سلامتی مضر هستند و در صورت مصرف زیاد باعث افزایش وزن می شوند. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که قند بر عملکرد متابولیسم تأثیر منفی می گذارد. نیمی از قند از فروکتوز و نیمی از گلوکز تشکیل شده است. فروکتوز موجود در قند در صورت مصرف زیاد باعث تجمع چربی در شکم و کبد می شود. اگر کبد فروکتوز بیش از حد دریافت کند، دچار اضافه بار شده و این ماده را به چربی تبدیل می کند.

نوشیدنی های قندی عامل 60 درصد چاقی در کودکان هستند. نوشیدنی های قندی، نوشابه های شیرین، آب میوه ها و نوشیدنی های ورزشی در دسته «مضر» قرار می گیرند. هنگام خرید نوشیدنی، می توانیم برچسب آنها را بررسی کنیم تا مطمئن شویم که حاوی شکر نیستند. نباید فراموش کنیم که حتی محصولاتی که ادعا می کنند سالم هستند نیز حاوی قند هستند. از آنجایی که فیبر موجود در میوه ها اثر مضر فروکتوز را کاهش می دهد، می توانیم قند را از میوه ها دریافت کنیم.

مطلب مرتبط: کاهش وزن طبیعی: با استفاده از این ۱۲ گیاه به صورت طبیعی لاغر شوید

مصرف پروتئین‌ها

پروتئین بیشتری مصرف کنید یکی از موثرترین راه ها برای کاهش وزن، مصرف مقدار زیادی پروتئین است. طبق تحقیقات، پروتئین می تواند گرسنگی را تا 60 درصد کاهش دهد و به کاهش میزان کالری مصرفی در روز تا 441 کالری کمک کند. اگر هدف شما کاهش وزن است، افزایش پروتئین روش موثری خواهد بود.

از طرفی پروتئین نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه از افزایش وزن نیز جلوگیری می کند. همچنین یک روش مفید برای از بین بردن چربی شکم خواهد بود. مطالعات از این ایده حمایت می کند و نشان می دهد کسانی که پروتئین بالایی مصرف می کنند چربی شکمی کمتری دارند. از طرف دیگر کربوهیدرات ها و چربی های تصفیه شده باعث ایجاد چربی در شکم می شوند. در حالی که میوه ها و سبزیجات به خلاص شدن از شر آن کمک می کنند. می توانید تخم مرغ، ماهی، حبوبات، آجیل، گوشت و لبنیات را به عنوان پروتئین مصرف کنید.

مطلب مرتبط: سوپ برای کاهش وزن: رسپی فوق العاده ای که به تسریع کاهش وزن تان کمک می کند!

روش علمی برای از بین بردن چربی شکم؛ کاهش مصرف کربوهیدرات ها

کمتر کربوهیدرات بخورید. یکی از موثرترین راه های کاهش وزن، کاهش کربوهیدرات است. مطالعات نشان می دهد که افرادی که رژیم غذایی بدون کربوهیدرات را شروع می کنند، اشتهای خود را کاهش می دهند و شروع به کاهش وزن می کنند. بیش از 20 مطالعه نشان می دهد که کسانی که کربوهیدرات مصرف نمی کنند، 2 یا 3 برابر سریعتر از کسانی که با رژیم های معمولی کاهش وزن می دهند، وزن کم می کنند. رژیم های کم چرب محدودیت کالری دارند، در حالی که رژیم های کم کربوهیدرات محدودیتی ندارند.

وقتی کربوهیدرات ها کاهش می یابد، بدن شروع به از دست دادن آب می کند، بنابراین سریعتر نتیجه می دهد. در این رژیم تنها کاری که باید انجام دهید دوری از کربوهیدرات های تصفیه شده است: شکر، نان سفید. به خصوص اگر مقدار زیادی پروتئین مصرف می کنید. اگر می خواهید سریع وزن کم کنید، میزان کربوهیدرات مصرفی روزانه خود را به 50 گرم کاهش دهید. مصرف کم نان سبب می شود تا اشتهای شما کاهش می یابد، زیرا بدن شروع به سوزاندن چربی برای سوخت می کند. اضافه کنیم که این رژیم برای دیابت نوع 2 نیز بسیار مفید است.

مطلب مرتبط: نوشیدنی های چربی سوز: ۵ نوشیدنی عالی برای صبحانه که به کاهش وزن تان کمک می کند

مصرف فیبر

مصرف فیبر به کاهش وزن کمک می کند اما نوع فیبر نیز بسیار مهم است. فیبرها یک ژل ضخیم را در دیواره روده تشکیل می دهند. به این ترتیب سرعت عبور مواد مغذی در روده ها را کاهش می دهند. آنها هضم را کند می کنند و اجازه می دهند ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری از هم جدا شوند. ما احساس سیری را برای مدت طولانی تری تجربه می کنیم. مطالعات نشان می دهد که مصرف 14 گرم فیبر در روز به دریافت 10 درصد کالری کمتر و کاهش 2 کیلو در 4 ماه کمک می کند. 10 گرم فیبر چربی شکم را تا 3.7 درصد کاهش می دهد.

مطلب مرتبط: ۳ راه هوشمندانه برای کاهش وزن بدون گرسنگی و ورزش!

روش علمی برای از بین بردن چربی شکم؛ ورزش منظم

به طور منظم ورزش کنید. هیچ برنامه ورزشی برای حذف چربی در یک ناحیه وجود ندارد. طبق مطالعات انجام شده، تمرینات لاغری منطقه ای حتی در یک دوره 6 هفته ای نیز اثر قابل مشاهده ای از خود نشان نمی دهند. وزنه برداری و تمرینات قلبی عروقی می تواند تجمع چربی بدن را کاهش دهد. ورزش های هوازی مانند دویدن، پیاده روی و شنا نیز می توانند مقدار قابل توجهی چربی را آب کنند. علاوه بر این، بازیابی وزنی که با انجام ورزش از دست داده اید بسیار دشوارتر است. ورزش التهاب را کاهش می دهد، قند خون را کاهش می دهد، با رفع مشکلات متابولیسم، چربی های شکم را از بین می برد.

مطلب مرتبط: یافته های یک مطالعه جدید: پرخوری علت اصلی چاقی نیست!

کنترل مصرف مواد مغذی

مواد مغذی مصرفی خود را کنترل کنید. برای برخی افراد خوردن مهم است و معمولاً اهمیتی نمی دهند که چه مقدار مواد مغذی از آن غذا دریافت می کنند. برای کسانی که رژیم‌های کم کربوهیدرات یا پروتئین بالا دارند، رعایت ارزش‌های تغذیه‌ای غذا مهم است، در غیر این صورت رژیم مؤثر نخواهد بود. ما در مورد اندازه گیری آنچه که می خورید و می نوشید صحبت نمی کنیم، بلکه باید به طور روزانه از آنچه باید بخورید و اجتناب کنید، یادداشت کنید.

مطلب مرتبط: ۶ بهترین ماده غذایی برای کاهش چربی شکمی احشایی بعد از ۵۰ سالگی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان