جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3
(1)

طبیعی است که درباره موقعیت هایی زندگی روزمره یا آینده نگران باشیم. اما در صورت افزایش اضطراب، باید راههای مقابله با آن را آموزش ببینیم. مثلاً کرونا به خودی خود، اضطراب بیکاری، مشکلات اقتصادی، کار / مدرسه و … را در ما افزایش داده است. اگر سطح اضطراب شما روز به روز در حال افزایش است، ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید با چه چیزی درگیر هستید.

اضطراب چیست؟

اضطراب که مترادف با نگرانی به کار می رود، اساساً یک پاسخ طبیعی مغز انسان به استرس است. به این ترتیب، اضطراب در واقع یک بیماری نیست. بلکه یک حالت عاطفی اساسی است که با غریزه بقای افراد همراه است. اضطراب به مقابله با مشکلات و تصمیم گیری سریعتر در هنگام استرس کمک می کند. اختلال اضطرابی یک اختلال روانی است که باید بر آن تاکید کرد. اگر فرد با وجود اینکه هیچ خطر یا موقعیتی برای نگرانی وجود ندارد احساس اضطراب می کند، باید آن را به خوبی بررسی کرد.

در اختلال اضطراب، اضطراب به قدری شدید و طولانی احساس می شود که در فعالیت های روزانه فرد اختلال ایجاد می کند. افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی معمولاً از این وضعیت آگاه هستند، اما نمی توانند از حالت اضطراب جلوگیری کنند. در حملات اضطرابی که به آن حملات پانیک نیز می گویند، فرد وارد حالت ترس ناگهانی و دائمی می شود.

راههای مقابله با اضطراب؛ علائم اضطراب چیست؟

در صورت وجود علائم ذیل، فرد دچار اختلال اضطرابی شود:

منفی اندیشی مداوم

مشکل در تمرکز

ناامیدی مداوم

حالت درد عضلانی

تنفس سریع

تنگی نفس

بی خوابی

حالت خستگی

دوری از افراد

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه اضطراب در کودکان که غالب والدین نمی‌بینند

علل اصلی اضطراب چیست؟

منبع اختلال اضطراب ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد. با این حال، حوادث گذشته، مشکلات سلامتی و عوامل ژنتیکی شایع ترین علل اضطراب هستند. افرادی که در بستگان خود دارای اختلال اضطراب هستند بیشتر در معرض این اختلال هستند. رویدادهای آسیب زا مانند سوء استفاده جنسی یا از دست دادن یکی از عزیزان نیز می توانند باعث اختلال اضطراب شوند. افراد مبتلا به بیماری های تیروئید، دیابت، قلبی و ریوی ممکن است دچار اختلالات اضطرابی شوند. اختلال اضطراب می تواند به عنوان یک عارضه جانبی برخی داروها نیز رخ دهد.

چگونه با اضطراب کنار بیاییم؟

در صورت اضطراب، فرد از این وضعیت آگاه است و می تواند با روش های ساده آرام شود. برخی از روش هایی که می توان برای مقابله با اضطراب به کار برد به شرح زیر است:

مطلب مرتبط: درمان اضطراب شبانه: ۱۳ راهکار که اضطراب شب را کاهش بدهیم

راههای مقابله با اضطراب؛ انجام تمرینات تنفسی

واضح ترین پاسخ در هنگام اضطراب، تنفس سریع و نامنظم است. تنفس عمیق و آرام به خروج از حالت اضطراب کمک می کند.

تصدیق اضطراب

به جای انکار حالت اضطراب، پذیرش آن و فکر کردن به دلایل آن، به فرد کمک می کند تا با اضطراب کنار بیاید.

مطلب مرتبط: چگونه می‌توان با اضطراب حاصل از کرونا ویروس کنار آمد؟

راههای مقابله با اضطراب؛ مبارزه با عواطف منفی

فرد پس از اعتراف به اضطراب خود می تواند با آن مبارزه کند. آیا واقعاً چنین وضعیت خطرناکی وجود دارد که من فکر می کنم؟ وقتی سوال را از خود می پرسد می تواند به شیوه ای سالم فکر کند.

ماساژ

ماساژ دادن نقاط خاصی از بدن تاثیرات مثبتی بر اضطراب دارد. با فشار، تنش در بدن آزاد می شود.

مطلب مرتبط: ۸ چای گیاهی فوق العاده برای آرام کردن ذهن و رفع اضطراب

راههای مقابله با اضطراب؛ درگیر شدن در فعالیت های بدنی

فعالیت های بدنی که می توان به راحتی انجام داد، مانند پیاده روی یا دویدن، به خلاص شدن از شر احساسات منفی کمک می کند.

نوشتن

نوشتن راه دیگری برای ابراز احساسات منفی است. بنابراین می توان حالت اضطراب را کاهش داد.

مطلب مرتبط: از درمان بی خوابی تا رفع اضطراب؛ ۸ کاربرد بی نظیر عسل

راههای مقابله با اضطراب؛ گوش دادن به موسیقی

“موسیقی غذای روح است” جمله به خوبی شناخته شده است. در واقع موسیقی اثر آرام بخشی بر ذهن و جسم انسان دارد.

مطلب مرتبط: از اضطراب خواب تان نمی برد؟ این ترکیب طبیعی را امتحان کنید

تغییر افکار

فکر کردن مداوم به موقعیت منفی، حالت اضطراب را افزایش می دهد. بنابراین باید افکار را به نقطه دیگری هدایت کرد. تغییر محیط و هوای تازه در این زمینه بسیار مفید است. برای اینکه این تکنیک ها جواب دهند، باید به نیازهای اولیه بدن توجه کرد. پیشگیری از اضطراب در صورت گرسنگی و تشنگی بسیار دشوار است. بنابراین، اگر دچار اختلال اضطراب هستید، باید مراقب رژیم غذایی خود باشید. علاوه بر این نباید فراموش کنید که در اختلالات اضطرابی پیشرفته مراجعه به پزشک متخصص ضروری است.

بخش سلامت وب سایت خبرنامه، مقالات مفیدی در حوزه سلامت را گردآوری کرده است. برای داشتن یک زندگی شاد و سالم مطالعه این مقالات مفید است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان