جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
1
(1)

تشخیص این که یک فرد چه زمانی در زندگی خود خوشحال است یا ناراحت، کار دشواری است. اغلب ما خنده یا لبخند را با  شادی درک نمی کنیم. ممکن است فردی در عین حالی که لبخند می زند اما ناراحت  باشد. یا فردی که دارد دعوا می کند و عصبانی است، قطعا به این معنا نیست او از زندگی اش ناراضی و ناراحت است. گاهی اوقات افرادی که با ناراحتی دست و پنجه نرم می کنند، شاید خودشان از این که چرا  عصبانی و ناراحت هستند، آگاهی نداشته باشند.

بسیاری از اوقات، شخصیت، احساسات، عواطف و ذهنیت خودمان است که خوشبختی یا بدبختی ما را تعیین می کند. دیدن نشانه هایی که رضایت یا عدم رضایت، ناراحتی یا شادی ما را در زندگی نشان بدهد، بسیار دشوار است. با این حال، نشانه‌های روان‌شناختی ظریفی وجود دارد که نشان می‌دهد که رضایت و یا عدم رضایت در زندگی ما وجود دارد. آیا ما واقعا در زندگی ناراضی هستیم یا راضی؟ این چند نشانه را با هم مرور می کنیم.

۱.عدم رضایت در زندگی؛ شما انتخاب می کنید که در گذشته زندگی کنید

مطمئنا گذشته ما نقش مهمی در زندگی ما دارد. این گذشته است که حال ما را ممکن ساخته است. با این حال، تمرکز بر روی  خاطرات و نمونه های منفی از گذشته، تاثیرزیادی بر حال و آینده ما دارد. در گذشته زندگی کردن به ما اجازه نمی دهد که در زندگی خود شاد و راضی باشیم.

دوران کودکی سخت، یک رابطه تلخ، یک ضرر مالی جبران ناپذیر، همه مسایلی هستند که شاید زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده باشد. اما آیا باید اجازه دهید این موارد، وقایع زمان حال شما را دیکته کنند؟ قطعا نه. شما نمی توانید آن چه را که از دست داده اید یا چیزهایی که قبلاً اتفاق افتاده را تغییر دهید. اما مطمئناً این انتخاب را دارید که از اشتباهاتی که مرتکب شده اید درس بگیرید. با این درس ها آینده ای زیباتر و باشکوه تر بسازید. عدم رضایت در زندگی بر تمام فعالیت ها و عملکردهای آینده ما تاثیر گذار هستند.

مطلب مرتبط:اختلاف در زندگی مشترک: چگونگی حل اختلافات در روابط عاشقانه

۲.شما در انبوهی از کینه ها زندگی می کنید

زندگی پر از حسرت و کینه است. اما آیا باید همچنان نگران آن باشید و اجازه دهید بر وجود شما مسلط شود؟ قطعا نه. کینه ورزی و قسم خوردن برای انتقام گرفتن از افرادی که با شما بدرفتاری کرده‌اند، فقط زندگی تان را تلخ تر می سازد. با گذشت زمان، رنجش‌های شما افزایش می‌یابد و آن قدر شما را فرا می‌گیرد که کینه شما تنها هویت شما خواهد شد. این کینه ورزی زندگی تان را تلخ می کند و شما را پر از نفرت می کند. نفرتی که هیچ کس نمی تواند شما را از درون آن نجات دهد.

بنابراین، به جای فکر کردن در مورد چنین افکاری، یاد بگیرید که آن را رها کنید. زندگی خود را اولویت بندی و برنامه ریزی کنید. برای رسیدن به رویاهای خود هدف گذاری کنید. مهم نیست که گذشته شما چقدر ناامید کننده و تلخ بوده است، به راه هایی فکر کنید که می توانید تغییری در آینده ایجاد کنید.

مطلب مرتبط: بهانه گیری در زندگی: ۷ روش ساده برای از بین بردن بهانه ها در خود

۳.عدم رضایت در زندگی؛ نگرانی از حرف مردم

واقعیت این است که شما هیچ کاری نمی توانید برای جلوگیری ازحرف های مردم انجام دهید. این یک نوع روش زندگی است و شاید در برخی مواقع شما نیز بخشی از این فرهنگ بوده باشید. با این حال، این که می خواهید خود را محدود کنید، حرکات و رفتار خود را بر اساس آنچه مردم در مورد شما می گویند تنظیم کنید، انتخاب شماست.

در یک جامعه همان قدر که پایبندی به قوانین و مقررات مهم است، گوش دادن به حرف دل تان نیز مهم است. شما کاری را انجام دهید که فکر می کنید درست است.به حرف هایی که مردم می زنند اهمیت ندهید. چرا که نگرانی دائمی در مورد حرف های مردم فقط باعث ناراحتی و نارضایتی شما در زندگی می شود. باید از خود بپرسد که آیا خوشحال کردن مردم، خوشحالی فردی شما را برآورده می کند؟ قطعا چنین نیست، شما نمی توانید همه را از خود راضی نگه دارید. باید یاد بگیرید که برای خودتان زندگی کنید و همیشه در پی شادی خودتان باشید.

مطلب مرتبط: خیانت در زندگی مشترک: آیا افرادی که یکبار خیانت می کنند، قابل تغییر هستند؟

۴.همه چیز در کنترل شما نیست، پس یاد بگیرید که رها باشید

درست مانند گذشته خود، هیچ کاری نمی توانید در مورد چیزهایی که تحت کنترل شما نیستند، انجام دهید. اما می توانید روش‌های خود را اصلاح کنید، به تغییرات خاصی در سبک زندگی متوسل شوید تا در آینده خود تغییری ایجاد کنید. چیزهایی وجود دارند که واقعاً نمی‌توانید کاری برای آنها انجام دهید. بنابراین باید آن ها را کنار بگذارید و رها کنید. فکر کردن به این که چه اتفاقی قرار است بیفتد، اوضاع چگونه پیش خواهد رفت، فقط شما را بیشتر مضطرب و ناراحت می کند. شما از زندگی کردن در زمان حال، لذت نخواهید برد. چیزهای زیبایی را که واقعاً می تواند در زندگی شما شادی ایجاد کند را از دست می دهید.

مطلب مرتبط: فعال تر شدن در زندگی: شش روش ساده برای افزایش روحیه فعالیت در زندگی

۵.عدم رضایت در زندگی؛ شما در تصمیم گیری ها بدترین ها را تصور می کنید

هر کسی ممکن است اشتباهاتی مرتکب شود. بنابراین اشکالی ندارد که گاهی اشتباه کنید. انتخاب‌ها و تصمیم‌هایی که می‌گیرید می‌توانند به هر سمتی پیش بروند، خوب یا بد. اما شک کردن به خود و سرزنش کردن خود به دلیل اشتباهی، تنها ضربه ای بر ذهن و روح شما وارد می کند. یاد بگیرید که هرگز بدترین اتفاق را تصور نکنید. این مهم است که به خود و تصمیمات خود اعتماد کنید. بدبین بودن ممکن است گاهی مفید باشد، اما باعث می شود که همیشه شما را ناراضی و ناراحت کند.

برای داشتن یک زندگی بهتر و سالم تر به بخش رشد و توسعه فکری خبرنامه مراجعه کرده و از مقالات این بخش نیز استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان