جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1.3
(3)

آنچه می‌خورید می‌تواند بر بسیاری از جنبه های سلامتی شما تأثیر شگرفی داشته باشد و ریسک برخی بیماری‌ها را کاهش یا افزایش دهد، از جمله خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان. ثابت شده است که رشد سرطان به شدت تحت تأثیر رژیم غذایی شما قرار دارد. بسیاری از غذاها در دسته خوراکی های ضد سرطان قرار می‌گیرند به این معنا که حاوی ترکیبات مفیدی هستند که می‌توانند به کاهش رشد سرطان کمک کنند.

همچنین چندین مطالعه وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف بیشتر برخی مواد غذایی می‌تواند با کاهش خطر ابتلا به این بیماری مرتبط باشد. این مقاله به ۱۲ ماده غذایی می پردازد که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. با ما همراه باشید!

۱. زردچوبه

چیزی که سبب می‌شود زردچوبه روی سلول‌های سرطانی خیلی تاثیر داشته‌باشد کورکومین است، ماده‌ای که خواص آنتی ‌اکسیدانی فوق ‌العاده‌ای دارد. بر اساس پژوهش‌ها کورکومین به فرونشاندن استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می‌کند، که هر دوی آن‌ها در تشکیل و نیز تکثیر سلول‌های سرطانی موثر است. متخصصان می‌گویند این ترکیب در زردچوبه واقعا برای هر نوع بیماری از راه‌حل دارویی مختلف قوی‌تر است.

۲. چای سبز

چای سبز سرشار از اپی‌گالوکاتچین گالات یا ECGC‌ است، که قوی‌ترین کاتچین موجود در چای سبز است. ECGC به فرونشاندن التهاب کمک می‌کند، التهاب حالتی است که می‌تواند سبب تحریک تشکیل سلول‌های سرطانی شود و از تکثیر کنترل ‌ناپذیرشان نیز پشتیبانی کند. متخصصان می‌گویند این کاتچین از دستگاه قلب و عروق نیز به‌طور چشمگیری پشتیبانی می‌کند.

۳. سبزیجات چلیپایی از خوراکی های ضد سرطان هستند

چنانچه مطالعات نشان داده‌اند رژيم غذایی سرشار از گل کلم، کلم کالی، کلم پیچ، کلم بروکسل، سبزی‌های پهن برگ و بروکلی برای حفاظت از شما در برابر سرطان مفید است. علت‌اش این است که این سبزیجات چلیپایی حاوی گلوکوزینولات هستند. این ماده ترکیبات خاصی را در بدن فعال می‌کند که دارای خواص ضدسرطانی هستند. این ترکیبات که از نظر بیولوژیکی فعال هستند تنها از تشکیل سرطان جلوگیری نمی‌کنند، بلکه از متاستاز نیز پیشگیری می‌کنند و مرگ سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهند.

۴. گوجه ‌فرنگی

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است، آنتی‌اکسیدانی قوی که از ایجاد سلول‌های سرطانی پیش‌گیری می‌کند و این سلول‌ها را می‌کشد. از این گذشته، لیکوپن از التهاب نیز جلوگیری می‌کند، حالتی که تاثیر چشمگیری در پیشرفت سرطان و نیز بیماری قلبی عروقی دارد.

۵. سیر

تقریبا همه ما از اثرات مفید سیر بر سلامت بدن مطلع هستیم. اما آیا می‌دانستید سیر برای مبارزه با سرطان نیز عالی است؟ پژوهش‌ها نشان داده‌است دی‌آلیل دیسولفید یا DADS، ماده‌ای که در این گیاه دارویی پرطرفدار وجود دارد، به جلوگیری از تکثیر سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. هم‌چنین، DADS  به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و مرگ سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد.

۶. انگور قرمز از خوراکی های ضد سرطان

این نوع انگور ترکیبی وجود دارد که به عنوان رسوراترول شناخته می‌شود و اثبات شده‌است که برای مقابله با سرطان موثر است. کاری که رسوراترول می‌کند این است که سلامت کبد را بهبود می‌بخشد تا این اندام حیاتی وظیفه‌اش را، که سم‌زدایی بدن است، انجام دهد و از آن در برابر سرطان محافظت کند. به علاوه، رسوراترول به تولید سیکلواکسیژناز-۲ یا کوکس-۲ کمک می‌کند که اثبات شده‌است وقوع سلول‌های سرطانی را در بدن کاهش می‌دهند.

۷. قارچ‌ها

پژوهش‌ها نشان داده‌است ترکیبات زیادی در قارچ‌ها وجود دارد که خواص ضدسرطانی فوق‌العاده‌ای دارند. متخصصان اضافه می‌کنند انواع مختلف قارچ‌ها برای تقویت سیستم ایمنی نیز خیلی خوب هستند.

۸. خوراکی های ضد سرطان: شاهدانه

آنچه که باعث می‌شود شاهدانه برای مبارزه با سرطان عالی باشد، توانایی آن در افزایش تولید ملاتونین است. هرچند این هورمون معمولا برای تنظیم چرخه‌ی خواب و بیداری است، اما واقعا قادر است سرعت رشد سلول‌های سرطانی را کاهش دهد یا متوقف کند. بر اساس پژوهش‌ها، ملاتونین به‌ویژه توانایی زیادی در پیشگیری از سرطان‌های مربوط به دستگاه تولید مثل دارد.

۹. هویج

چندین مطالعه نشان داده‌اند که مصرف بیشتر هویج با کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مرتبط است. به عنوان مثال، یک تجزیه و تحلیل نتایج پنج مطالعه را بررسی کرد و نشان داد که خوردن هویج ممکن است خطر ابتلا به سرطان معده را تا 26٪ کاهش دهد.

مطالعه دیگری نشان داد که مصرف بیشتر هویج با 18 درصد کمتر احتمال ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است.

یک مطالعه رژیم غذایی 1266 شرکت کننده با و بدون سرطان ریه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. نتایج این مطالعه نشان داد که سیگاری‌های فعلی که هویج نمی‌خورند، سه برابر بیشتر از کسانی که بیش از یک بار در هفته هویج می‌خورند، به سرطان ریه مبتلا می‌شوند.

۱۰. دارچین از خوراکی های ضد سرطان

ادویه شفابخش دارچین به دلیل فواید سلامتی که دارد، از جمله توانایی‌اش در کاهش قند خون و کاهش التهاب، شناخته شده است. علاوه بر این، برخی از مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده‌اند که دارچین می‌تواند به جلوگیری از گسترش سلول‌های سرطانی کمک کند.

حتی یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که عصاره دارچین می‌تواند گسترش سلول‌های سرطانی را کاهش داده و باعث مرگ آنها شود.

مطالعه آزمایشگاهی دیگری نشان داد که اسانس دارچین رشد سلول های سرطانی سر و گردن را سرکوب می کند و همچنین اندازه تومور را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

یک مطالعه حیوانی نیز نشان داد که عصاره دارچین باعث مرگ سلولی در سلول‌های تومور می‌شود و همچنین میزان رشد و گسترش تومورها را کاهش می‌دهد.

۱۱. روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از فواید سلامتی است، بنابراین جای هیچ گونه شگفتی نیست که یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی مدیترانه‌ای است. حتی چندین مطالعه نشان داده است که مصرف بیشتر روغن زیتون ممکن است به محافظت از بدن در برابر سرطان کمک کند.

یک بررسی گسترده متشکل از 19 مطالعه نشان داد افرادی که بیشترین مقدار روغن زیتون را مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که کمترین میزان روغن زیتون را مصرف می‌کنند، در معرض خطر کمتری برای ابتلا به سرطان سینه و سرطان دستگاه گوارش هستند.

مطالعه دیگری به نرخ سرطان در 28 کشور در سراسر جهان پرداخت و نشان داد در مناطقی که روغن زیتون بیشتری مصرف می‌کنند، نرخ سرطان روده بزرگ پایین‌تر است.

 

۱۲. تخم کتان

تخم کتان سرشار از فیبر و همچنین چربی‌های مفید برای قلب است و می‌تواند افزودنی فوق العاده‌ای به رژیم غذایی شما باشد. برخی تحقیقات نشان داده اند که این دانه‌های کوچک حتی می‌توانند در دسته خوراکی های ضد سرطان قرار بگیرند و به از بین بردن سلول های سرطانی کمک کنند.

در یک مطالعه، 32 زن مبتلا به سرطان سینه روزانه یک مافین بذر کتان یا دارونما را برای بیش از یک ماه دریافت کردند. در پایان مطالعه، گروه تخم کتان کاهش در سطوح نشانگرهای ویژه‌ای که رشد تومور را اندازه‌گیری می‌کنند و همچنین افزایش مرگ سلول‌های سرطانی را تجربه کردند.

در مطالعه دیگری، بین 161 مرد مبتلا به سرطان پروستات که تخم کتان مصرف کردند، کاهش رشد و گسترش سلول‌های سرطانی مشاهده شد.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان