متخصصان این ترفند را بهترین روش درمان التهاب در بدن می دانند

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : شهریور ۱۷, ۱۴۰۰

شما کارهای زیادی را برای محافظت از خود در برابر آسیب و عفونت و حفظ سلامتی‌تان در سطح بهینه انجام می دهید، اقدامات احتیاطی مناسب را به کار می‌بندید، مراقب موقعیت های خطرناک هستید و اخیراً هم برای جلوگیری از عفونت و ابتلا به کووید-۱۹ از ماسک استفاده کرده اید، اما درمان التهاب در بدن موردی است که بسیاری فراموش می‌کنند!

در واقع بدن راه محافظت از خود را دارد و این محافظت از طریق التهاب است. این فرایند باعث می شود بدن گلبول های سفید بیشتری را به ناحیه مشخصی از بدن ارسال کند تا به مبارزه با هرگونه آسیب یا عفونت احتمالی کمک کند.

داکتر سیدرینا کالدر، متخصص بهداشت و پزشک می گوید: “التهاب واکنش طبیعی سیستم ایمنی برای محافظت از بدن در برابر عفونت و آسیب است.”

مطلب مرتبط: ۶ اشتباه که می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند

هرچند التهاب مکانیسم دفاعی بدن ماست، اما التهاب بیش از حد می تواند مضر باشد. با این حال، راه هایی برای کاهش التهاب از جمله یک ترفند ساده نوشیدنی برای درمان التهاب در بدن وجود دارد – نوشیدن آبمیوه‌های تازه! و البته منظور ما آبمیوه هایی که در قفسه‌های فروشگاه چیده شده اند نیست!

کالدر می گوید: “علاوه بر خوردن میوه و سبزیجات، می توانید آب آنها را بگیرید. نوشیدن میوه ها و سبزیجات ممکن است به شما در جذف مقدار ویتامین ها و مواد معدنی ضروری که در طول روز باید دریافت کنید، کمک کند. ”

به گفته هاروارد هلث، گوجه فرنگی (بادمجان رومی) و سایر میوه ها مانند توت فرنگی، گیلاس و پرتقال (مالته)، از جمله بهترین مواد غذایی هستند که به کاهش التهاب مداوم و مبارزه با التهاب کمک می کنند. آب این میوه ها مصرف مقدار بیشتری از آنها را به عنوان مواد غذایی کاهش دهنده التهاب آسان تر می کند. بنابراین در هر فصلی که هستید، و بنابر ذائقه‌تان بکوشید آب هر یک از این میوه ها را در برنامه غذایی همیشگی‌تان بگنجانید. البته فراموش نکنید که باید مقدار قند مصرفی‌تان را نیز همیشه مد نظر داشته باشید.

البته مبارزه با التهاب تنها مزیت نوشیدن آب میوه برای سلامتی نیست. آب میوه به طور معمول منبع عالی ویتامین ها و مواد مغذی ضروری است، می تواند به آب کردن چربی شکم کمک کند و حتی می تواند به بهبود خواب‌تان نیز کمک کند.

مطلب مرتبط: خوراکی های خواب آور؛ با این ۱۲ ماده غذایی مثل یک بچه به خواب بروید

مطالعه ای از دانشگاه علوم و بهداشت اورگان حتی نوشیدن آب آلبالوی تازه را به عنوان یک روش موثرتر و ایمن‌تر برای درمان التهاب نسبت به مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن اعلام کرد.

درک انواع مختلف التهاب نیز اهمیت زیادی دارد. التهاب حاد وجود دارد، که معمولاً پس از چند ساعت یا چند روز از بین می رود. التهاب مزمن اما طولانی مدت است و در صورت عدم درمان، می تواند منجر به بروز بسیاری از مشکلات دیگر از جمله بیماری قلبی عروقی، سرطان، دیابت، آرتریت روماتوئید و آسم شود و حتی می تواند به توسعه بیماری آلزایمر نیز کمک کند.

مطلب مرتبط: ۷ دلیل فراموشی که ارتباطی با زوال عقل ندارند

کارشناسان می گویند بهترین راه برای درمان التهاب، کاهش وزن، خوردن میوه و سبزیجات بیشتر (همانطور که کالدر توصیه می کند) و مصرف غذاهایی که چربی اشباع و ترانس کمتری دارند.

هرچند التهاب حاد هم ایده آل نیست، کالدر می گوید در مورد التهاب مزمن محتاط‌تر باشید، زیرا این نوع التهاب است که می تواند منجر به بیماری‌های بیشتر و مشکلات سلامتی شود.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *