جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

۱۰ برترین درمان خانگی زخم معده که طبیعی و بسیار موثر هستند

خواندن 6 دقیقه
0
(0)

زخم معده نوعی زخم است که در آستر معده یا لایه محافظ مخاط معده ایجاد می‌شود. این زخم‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که اسید معده آستر معده را تحریک کند. شایع‌ترین علامت زخم معده سوزش و درد معده است. اسید معده باعث بدتر شدن درد می‌شود. اما برخی از شیوه های درمان خانگی زخم معده برای رفع مشکلات معده شما وجود دارند که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. با خبرنامه همراه باشید.

کسانی که مبتلا به زخم معده هستند، می‌توانند با استفاده از داروهای خانگی زیر علائم ناشی از این بیماری  را تا حدی تسکین دهند:

۱.  زنجبیل

افراد زیادی بر این باور هستند که زنجبیل اثرات محافظت‌کننده روی معده دارد. برخی افراد از آن برای درمان معده و اختلالات گوارشی مانند یبوست، نفخ و گاستریت استفاده می‌کنند. یک مطالعه از سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند به زخم معده‌ی ناشی از باکتری H. پیلوری کمک کند. خوردن زنجبیل همچنین ممکن است از بروز زخم‌های ناشی از NSAIDs جلوگیری کند.

۲. مصرف پروبیوتیک‌ها

پروبیوتیک‌ها موجودات زنده‌ای هستند که به بازگرداندن تعادل باکتری‌های دستگاه گوارش کمک می‌کنند. آن‌ها علاوه بر این‌که سلامت روده را بهینه می‌کنند، می‌توانند به درمان زخم کمک کنند.

بر اساس مروری که در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت، پروبیوتیک‌ها نمی‌توانند باکتری H. پیلوری را از بین ببرند. با این حال، ممکن است میزان باکتری موجود را کاهش دهند، روند بهبودی را تسریع کرده و برخی علائم را بهبود ببخشند.

هنگامی که پروبیوتیک‌ها در کنار سایر روش‌های درمانی مصرف شوند، ممکن است به ریشه‌کن کردن باکتری‌های مضر کمک کنند. می‌توانید پروبیوتیک‌ها را با مصرف منابع زیر به دست بیاورید: ماست، غذاهای تخمیر شده، مکمل‌های پروبیوتیک

۳. مصرف میوه‌های رنگی

میوه‌های زیادی هستند که ترکیباتی به نام فلاونوئیدها دارند که نوعی پلی‌فنول هستند. رنگ تند و غنی برخی از میوه ها در اثر وجود فلاونوئیدها ایجاد می‌شود.

طبق مروری که در سال ۲۰۱۱ صورت گرفت، پلی‌فنول‌ها می‌توانند به تسکین زخم معده کمک کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند به درمان طیف وسیعی از مشکلات گوارشی دیگر، از جمله اسپاسم و اسهال کمک کنند. فلاونوئیدها از معده در برابر ایجاد زخم محافظت می‌کنند. آن‌ها این کار را با افزایش مخاط معده انجام می‌دهند، به این ترتیب که مخاط معده مانع رشد H. پیلوری می‌شود. فلاونوئیدها همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند. با مصرف سیب،‌ گیلاس، لیمو و پرتقال (مالته) و مغزیات می‌توانید فلانوئیدها را دریافت کنید.

۴. موز مخصوص پخت و پز یا موز پلاتین

پلانتین‌ نوعی موز است که مطابق با تحقیقات سال ۲۰۱۱ نوع مارس آن می‌تواند تاثیر مثبتی روی زخم‌های معده داشته باشد و در واقع مصرف آن نوعی درمان خانگی زخم معده محسوب می‌شود. پلانتین نارس حاوی نوعی فلاونوئید به نام لوکوسیانیدین هستند. لوکوسیانیدین باعث افزایش میزان مخاط در معده می‌شود. این میوه همچنین می‌تواند اسیدیته را کاهش دهد، و به این ترتیب قادر است به جلوگیری از علائم زخم معده و و تسکین درد ناشی از آن کمک کند.

۵.  زردچوبه

این ادویه پرطرفدار و محبوب اغلب در هند و سایر مناطق جنوب آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. زردچوبه نیز مانند فلفل چیلی حاوی ترکیبی به نام کورکومین است. محققان در حال حاضر مطالعه روی کورکومین و اثراتی که روی سلامتی دارد را آغاز کرده‌اند. مرور مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۱۳ نشان داد که کورکومین دارای فعالیت‌های ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است که ممکن است به جلوگیری از زخم معده کمک کنند. این ۱۰ ماده غذایی نیز به مبارزه با التهاب در بدن کمک می‌کنند.

برای معلوم شدن اینکه چه قدر زردچوبه در معالجه‌ی زخم مؤثر است، باید تحقیقات بیش‌تری انجام شود. با این وجود نتایج اولیه مثبت به نظر می‌رسد. دانشمندان امیدوارند که زردچوبه بتواند به تسکین علائم ناشی از این بیماری و حتی معالجه‌ زخم کمک کند.

۶. عسل

عسل نوعی  شیرین‌کننده‌ی طبیعی و بسیار محبوب است که در سراسر دنیا استفاده می‌شود. افرادی که مرتبا عسل مصرف می‌کنند می‌توانند از مزایای سلامتی آن سود ببرند. بر اساس مروری که در سال ۲۰۱۶ صورت گرفت، عسل مانوکا دارای اثرات ضد میکروبی در برابر H. pylori است. این ویژگی نشان می‌دهد که عسل می‌تواند برای درمان زخم معده مفید باشد.

بسیاری از مردم حتی برای تسریع روند بهبودی زخم‌ها از جمله زخم‌های پوستی، سوختگی و جراحات نیز از عسل استفاده می‌کنند.

۷. گیاه دارویی بابونه

بسیاری افراد برای درمان اضطراب خفیف، اسپاسم روده و التهاب از گل بابونه و چای بابونه استفاده می‌کنند. یک مطالعه‌ در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، گزارش داد که عصاره‌ی بابونه نیز ممکن است دارای خاصیت ضد زخم باشد. برخی محققان فکر می‌کنند که این داروی گیاهی ممکن است زخم معده را مهار کرده و زمان بهبودی آن را کاهش دهد.

۸. درمان خانگی زخم معده؛ سیر

این ماده غذایی پرقدرت در بسیاری از نقاط جهان محبوبیت زیادی دارد به این دلیلی که عطر و طعم خوبی به غذاها می‌دهد. این ماده‌ی خوراکی دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی است و بنابراین در مبارزه با عفونت‌ها تاثیر بسزایی دارد. برخی از مطالعات از اثربخشی سیر در معالجه‌ی زخم معده حمایت می‌کنند. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ روی حیوانات نشان داد که سیر می‌تواند به جلوگیری از پیشرفت زخم‌ها کمک کند و روند بهبودی را سرعت بدهد.

به علاوه، مطابق با مرور مطالعاتی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، سیر ممکن است به جلوگیری از رشد H. پیلوری نیز کمک کند.

مطلب مرتبط: ۳ مخلوط سیر و لیمو که برای سلامت قلب و باز شدن رگ ها عالی هستند

مطالعه کوچکی که در سال ۲۰۱۵ صورت گرفت، نشان می‌دهد که خوردن دو حبه سیر همراه با وعده‌های غذایی و دو بار در روز، می‌تواند اثرات ضد باکتریایی در برابر H. pylori داشته باشد. با این حال‌، همه‌ی مطالعات در رابطه با اثرگذاری سیر روی H.pylori یا زخم‌ها، اتفاق نظر ندارند. دانشمندان هنوز هم باید تحقیقات بیش‌تری در این رابطه انجام دهند.

۹. گیاه دارویی شیرین بیان

گیاه دارویی شیرین بیان یک ادویه‌ی محبوب و بومی منطقه مدیترانه و آسیا است. صدها سال است که مردم از شیرین بیان در داروهای سنتی استفاده می‌کنند. برخی معتقدند که خوردن ریشه شیرین بیان خشک می‌تواند به درمان زخم معده و حتی و جلوگیری از بروز آن کمک کند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ نشان داد که مصرف مکمل‌های شیرین بیان می‌تواند به مبارزه با عفونت‌های H. پیلوری کمک کند. همین مطالعه نشان می‌دهد که این مکمل به جلوگیری از رشد باکتری‌ها کمک می‌کند.

۱۰. مصرف روغن آلوئه ‌ورا

روغن آلوئه ‌ورا یک روغن گیاهی بسیار محبوب است که در بسیاری از لوسیون‌های موضعی، لوازم آرایشی و مواد غذایی یافت می‌شود. برخی از مطالعات که تاثیر آلوئه‌ورا را روی زخم معده بررسی کرده‌اند، به نتایج مطلوبی رسیده‌اند. مثلا، یک مطالعه که در سال ۲۰۱۱ روی موش‌ها صورت گرفت، نشان داد که آلوئه‌ورا زخم‌ها را به روشی مشابه داروهای معروف زخم معده درمان می‌کند.

* این مقاله فقط با هدف اطلاع‌رسانی ارائه شده‌است و جایگزین مشاوره یا کمک حرفه‌ای نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان