جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

چربی سوزی در خواب؛ ۹ ترفند که شب ها وزن کم کنیم

خواندن 3 دقیقه
2.5
(2)

بدن شما همیشه در حال سوزاندن کالری است تا دستگاه عصبی خودمختار به کار خود ادامه بدهد – پمپاژ خون، تنفس، هضم غذا و سایر کارهای مهمی که انجام می‌دهد. احتمالاً قبلاً شنیده‌اید که هرچه توده عضلانی بیشتری داشته باشید، بدن شما در هنگام استراحت کالری بیشتری می‌سوزاند، اما آیا می‌دانید که می‌توانید چربی سوزی در خواب هم داشته باشید؟ با برخی از اصلاحات جزئی در عادت‌های روزمره، می‌توانید توانایی طبیعی چربی سوزی بدن را هنگام خواب افزایش بدهید.

این پیشنهادات ساده متخصصان تغذیه و بهداشت را دنبال کنید تا در هنگام چرت زدن چربی سوزی در خواب را به حداکثر برسانید و کیفیت کلی خواب‌تان را بهبود ببخشید.

1. چای سفید بنوشید

اگرچه چای سفید به اندازه چای سبز مورد ستایش قرار نگرفته، اما دارای آنتی اکسیدان و فواید سلامتی زیادی از جمله کاهش چربی است. مطالعات عصاره چای سفید را به جلوگیری از تشکیل سلول‌های چربی و تحریک تجزیه چربی ارتباط داده‌اند.

2. چربی سوزی درخواب؛ کربوهیدرات را در طول روز بخورید

بیشتر کالری‌ها، به ویژه کربوهیدرات را در ساعات روز بخورید و مقدار کمتری را در اوایل شب مصرف کنید. به این ترتیب با هورمون انسولین کمتری در خون به رختخواب خواهید رفت و بدن‌تان می‌تواند چربی را برای انرژی بسوزاند.

3. شب را شیک پروتئین بخورید

اگر عصر گرسنه شدید، یک نوشیدنی پروتئینی بخورید. چندین مطالعه نشان داده‌است که پروتئین قبل از خواب نه تنها به شما در ایجاد توده عضلانی بدون چربی کمک می‌کند، بلکه به ترمیم عضله و سلول نیز کمک می‌کند.

4. غذاهای خواب‌آور بخورید

غذاهای غنی از آمینو اسید تریپتوفان را که شامل بوقلمون، مرغ و تخم مرغ است، امتحان کنید. این اسید آمینه می‌تواند به بهبود آرامش و خواب کمک کند. علاوه بر این، پروتئین‌ها باعث می‌شوند که بدن طی هضم کالری بیشتری مصرف کند، که ممکن است توانایی بدن را برای چربی سوزی در خواب بهبود بخشد.

مطلب مرتبط: ۷ نشانه که دچار کمبود پروتئین هستید

۵. اتاق خواب را تا جایی که ممکن است تاریک کنید

قرار گرفتن در معرض نور قبل از خواب اثرات جدی بر سلامتی شما دارد. خوابیدن در تاریکی مطلق هورمون ملاتونین را آزاد می‌کند که به تنظیم خواب، فشار خون، دمای بدن و سطح هورمون استرس (کورتیزول) کمک می‌کند. یک مطالعه 10 ساله نشان داد زنانی بیش از حد در معرض نور هنگام خواب قرار داشتند، 22 درصد بیشتر در معرض سرطان سینه بودند، در حالی که مطالعه دیگری ارتباط نور قبل از خواب را با میزان بالاتر افسردگی (که می‌تواند منجر به افزایش وزن شود) مرتبط دانست.

ملاتونین همچنین در تولید “چربی قهوه‌ای” که در متابولیسم کالری نقش اساسی دارد، کمک می‌کند، بنابراین برای چربی سوزی در خواب، وسایل الکترونیکی خود را یک ساعت قبل از خواب خاموش و اتاق را تا حد ممکن تاریک کنید.

6. آب کافی بنوشید

“هیدراته بمانید!” ثابت شده است که نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز باعث افزایش متابولیسم می‌شود. علاوه بر این، آب سرد سبب می‌شود که بدن کالری بیشتری برای گرم کردن آن و رساندنش به دمای بدن استفاده کند، که این هم یک مزیت اضافی است.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه که آب کافی نمی نوشید

7. آجیل بخورید

یک مشت گردو و بادام می‌تواند سطح ملاتونین شما را افزایش دهد و باعث خواب بهتر شود.

۸. چربی سوزی در خواب؛ غذای‌تان را تند و فلفلی کنید

مصرف فلفل قرمز و انواع دیگر فلفل تند را برای کمک به گرمازایی (چربی سوزی) افزایش دهید. ثابت شده‌است که کپسایسین موجود در این غذاها دارای اثر گرمازایی است و به بدن شما کمک می‌کند تا کالری و چربی بیشتری بسوزاند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان