افزایش مصرف ویتامین C و E به جلوگیری از پارکینسون کمک می‌کند

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۴, ۱۳۹۹

ویتامین C و ویتامین E دو ویتامین حیاتی محلول در چربی برای عملکرد مناسب بدن هستند. این دو ویتامین که در میوه‌های خانواده مرکبات مثل مالته، سبزیجات و غلات کامل وجود دارند، به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی شناخته شده‌اند. ویتامین C به جذب آهن کمک می‌کند، به بهبود زخم‌ها کمک می‌کند و چشم‌ها را سالم نگه می‌دارد، در حالی که ویتامین E نقشی اساسی در بازسازی سلول‌ها دارد. علاوه بر این، هر دو ویتامین به تقویت ایمنی بدن و بهبود سلامت پوست کمک می‌کنند. اکنون دانشمندان دلیل دیگری برای مصرف این دو ویتامین پیدا کرده‌اند: جلوگیری از پارکینسون.

ویتامین C و E و جلوگیری از پارکینسون

اخیراً مشخص شده‌است که ویتامین C و ویتامین E ممکن است به شدت با بیماری پارکیسون ارتباط داشته باشند. طبق مطالعه جدیدی که در مجله Neurology منتشر شده، دریافت ویتامین E و C با خطر پارکینسون رابطه معکوس دارد. محققان پس از مطالعه کامل سوابق بهداشتی بیش از 43،800 بزرگسال بین 18 تا 94 ساله از 1997 تا 2016 به این نتیجه رسیدند. آنها سوال خود را بر اساس رژیم غذایی تجزیه و تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که رژیم غذایی نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به اختلالات عصبی مانند بیماری پارکیسون دارد. افزودن غذاهای غنی از ویتامین E و C ممکن است به جلوگیری از پارکینسون در مراحل بعدی زندگی کمک کند.

مطلب مرتبط: مصرف هر روزه ویتامین C چه تاثیری روی بدن خواهد داشت؟

بیماری پارکیسون چیست؟

بیماری پارکینسون یک اختلال پیشرونده در سیستم عصبی مرکزی است که بر حرکت تأثیر می‌گذارد. علائم آرام شروع می‌شوند و با گذشت زمان بدتر می‌شوند. اولین علائم پارکینسون ممکن است فقط در حد لرزش نه چندان مشهود در یک دست باشد، بعداً ممکن است در راه رفتن، نوشتن، گفتار و انجام سایر کارهای روزمره مشکل ایجاد کند.

مطلب مرتبط: اولین نشانه های آلزایمر کدام ها هستند؟

مقدار توصیه شده روزانه و منابع ویتامین C

نه تنها برای جلوگیری از پارکیسون بلکه حتی به طور کلی باید مقادیر کافی ویتامین و مواد معدنی مصرف کنید تا بدن‌تان سالم بماند. برای بزرگسالان، مقدار توصیه شده روزانه برای ویتامین C  ۶۵ تا 90 میلی گرم در روز است. منابع معمول این ماده مغذی شامل مرکبات، فلفل، کلم بروکلی و برخی دیگر است.

مقدار توصیه شده روزانه و منابع ویتامین E

مقدار توصیه شده روزانه (RDA) ویتامین E برای افراد 14 ساله و بالاتر 22 واحد بین‌المللی است. غذاهایی مانند تخمه آفتابگردان، بادام و تخمه کدو از منابع معمول ویتامین E هستند و به راحتی می‌توانند در رژیم غذایی گنجانده شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *