اگر اضطراب یا افسردگی دارید، از خوردن این مواد غذایی پرهیز کنید

توسطتحریریه خبرنامه

آبان ۱۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آبان ۲۹, ۱۳۹۹

هرچند هیچ رژیم غذایی برای کمک به حل مشکل اضطراب و افسردگی تضمین نشده‌است‌، اما آنچه می‌خورید می‌تواند در بهبود شما یا بدتر شدن‌تان موثر باشد. در حقیقت، بسیاری از جنبه‌های سلامت روان می‌توانند تحت تأثیر رژیم غذایی قرار بگیرند. در این نوشتار ۱۰ ماده غذایی می‌بینید که می‌توانند بر شدت اضطراب و افسردگی شما بیفزایند.

۱. آبمیوه‌ها

میوه‌های کامل آرام آرام به بدن انرژی می‌دهند، در حالی که آبمیوه‌ها به طور ناگهانی انرژی‌تان را بالا می‌برند و به همان سرعت هم شما را بی‌انرژی می‌کنند و عصبانی و گرسنه می‌مانید! میوه کامل بخورید و هر زمانی تشنه بودید، آب بهترین گزینه‌است.

مطلب مرتبط: رژیم غذایی مفید؛ ۳ توصیه که سالم تر غذا بخورید

۲. نوشابه

خوردن نوشابه از همه لحاظ مضر است! نوشابه هم به سرعت آبمیوه قند خون را بالا می‌برد بدون اینکه مواد مغذی داشته باشد. نوشیدنی‌های قندی مثل نوشابه همچنین، ارتباط مستقیم با افسردگی دارند.

۳. نوشابه رژیمی

لابد تصور می‌کنید این نوشابه‌ها قند ندارند و بنابراین ضرری هم ندارند. شاید این نوشابه‌های افت و خیز قند ایجاد نکنند، اما بیش از نوشابه‌های معمولی شما را افسرده می‌کنند.

۴. نان تست

آرد سفید فرآوری‌شده بلافاصله به قند تبدیل می‌شود و افت و خیز انرژی ایجاد می‌کند، روندی که برای افسردگی و اضطراب ابدا خوب نیست.

مطلب مرتبط: ۸ ماده غذایی که اضطراب را کاهش می دهند

۵. کچاب

ظاهرا این سس بیشتر بادمجان رومی (گوجه‌فرنگی) است، نه؟ بله، اما مقدار زیادی هم شکر دارد. نوع رژیمی کچاب هم که قند مصنوعی دارد و سبب بدتر شدن افسردگی و اضطراب می‌شود.

۶. قهوه

اگر به کافئین عادت نداشته باشید ممکن است شما را عصبی و دچار استرس کند. کافئین خواب‌تان را نیز به هم می‌زند. در صورتی که خودتان متوجه شده‌ایدکه کافئین برای‌تان مشکل ایجاد می‌کند، آن را به آرامی کنار بگذارید زیرا ترک کافئین نیز احساس بدی ایجاد می‌کند.

مطلب مرتبط: چای یا قهوه؛ کدام یک سالم تر است؟

۷. نوشابه‌های انرژی‌زا

نوشابه‌های انرژی‌زا سبب ریتم عجیب قلب، اضطراب و اختلالات خواب می‌شوند. این نوشیدنی‌ها علاوه بر کافئین بسیار زیادی که دارند، مملو از قند و شیرین‌کننده‌های مصنوعی هم هستند.

۸. خامه

شکر زیادی دارد، نه؟ خوب این تمام داستان نیست! خامه همچنین سرشار از چربی ترانس است. این چربی‌ها نیز با افسردگی مرتبط هستند.

۹. غذاهای فرآوری‌شده

اگر مقدار زیادی گوشت فرآوری‌شده، غلات تصفیه‌شده و محصولات لبنی پرچرب بخورید، احتمال شدت گرفتن افسردگی و اضطراب‌تان بیشتر می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *