جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۱۰ بهترین ماده غذایی که به کنترل فشار خون کمک می کنند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

سبک زندگی بدون تحرک اصطلاح جدیدی را ایجاد کرده‌است: بیماری‌های سبک زندگی. این بیماری‌ها بیماری‌هایی هستند که با تغییراتی جزئی در زندگی‌مان می‌توانند مدیریت شوند. مثلا، با اضافه کردن برخی مواد به رژیم غذایی‌تان و حذف کردن برخی دیگر می‌توانید فشار خون‌تان را کنترل کنید. به مواد غذایی ساده زیر نگاه کنید؛ این‌ها می‌توانند فشار خون را دور از شما نگه دارند!

۱. انگور

انگور منبع غنی پتاسیم و فسفر است، به همین دلیل درمان موثری برای فشار خون بالا محسوب می‌شود. پتاسیم یک ادرارآور طبیعی است که باعث می‌شود کلیه‌ها سدیم بیشتری دفع کنند و در عین حال رگ‌های خونی شل شوند. هر دوی اینها به کنترل فشار خون کمک می‌کنند.

مطلب مرتبط: قاتل خاموش؛ فشار خون به ۵ شیوه سلامتی تان را تباه می کند

۲. موز

یکی دیگر از منابع عالی پتاسیم، یعنی موز حاوی ویتامین B6، ویتامین C و منیزیم نیز است. مطالعه‌ای در ژورنال کالج آمریکایی قلب و عروق نشان داد نرخ سکته مغزی در افرادی که میزان مصرف پتاسیم خود را به 1600 میلی‌گرم افزایش دادند 21 درصد کمتر بود.

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه که بدن تان دچار کمبود ویتامین C  است

۳. پیاز خام

پیاز روی افراد دچار فشار خون بالا تأثیر مثبتی دارد زیرا حاوی آدنوزین، آرام‌کننده عضلات است. می‌توانید هر روز پیاز را به صورت خام مصرف کنید یا نصف قاشق غذاخوری آب پیاز را گرفته و با عسل مخلوط کنید. به مدت دو هفته هر روز این ترکیب را بخورید تا تفاوت قابل‌توجهی را مشاهده کنید.

۴. سیر

سیر کلسترولی را که در دیواره عروق و رگ‌ها رسوب کرده‌اند، رقیق می‌کند. به علاوه، این ماده برای جریان خون مفید است و به کاهش فشار خون کمک می‌کند. اگر نمی‌توانید سیر خام بخورید، آب آن را بگیرید و چند قطره از آن را به نصف قاشق غذاخوری آب اضافه کنید. هر روز دو بار این ترکیب را بخورید.

مطلب مرتبط: با این چک لیست ساده در تمام طول سال از قلب تان مراقبت کنید

۵. آب نارگیل

آب نارگیل حاوی پتاسیم، سدیم، کلسیم، ویتامین C و سایر مواد مغذی است که برای کنترل فشار خون مفید هستند. سطح بالای پتاسیم آن را به یکی از بهترین درمان‌های طبیعی فشار خون تبدیل کرده‌است.

۶.تربوز 

آب تربوز حاوی آرژینین است، اسید آمینه‌ای است که به کاهش فشار خون کمک می‌کند. این ماده لخته شدن خون را کاهش می‌دهد و از شما در برابر سکته مغزی و برخی دیگر از بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند.

۷. گشنیز

برگ گشنیز حاوی طیف گسترده‌ای از مواد زیست‌فعال است که دارای خواص ضد میکروبی، ضد افسردگی، ضد التهاب و مهار اضطراب هستند. ثابت شده که گشنیز به طور طبیعی قند خون، سطح کلسترول و فشار خون را کاهش می‌دهد زیرا دارای اثر ادرارآور بر بدن است.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

۸. برگ نعناع

برگ نعنا حاوی خواصی است که به از بین بردن پلاک شریانی، دلیل مهمِ بروز فشار خون بالا کمک می‌کند. با از بین رفتن تدریجی پلاک، فشار روی قلب برای پمپاژ سریع خون حذف می‌شود و فشار خون کاهش می‌یابد.

۹. لیمو

لیمو منبع بسیار خوبی از ویتامین C است، ماده‌ای که به تقویت انعطاف‌پذیری رگ‌ها و در نتیجه کنترل فشار خون کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۷ کمبود مواد مغذی که بسیاری به آن مبتلا هستند و خودشان اطلاع ندارند

۱۰. کرفس

کرفس عصاره‌ای به نام NBP دارد که دیواره شریان‌ها را شل می‌کند و جریان خون را بهبود می‌دهد. این ماده دارای فیبر، منیزیم و پتاسیم است که به تنظیم فشار خون کمک می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان