جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

ضد آفتاب خوراکی: ۱۰ ماده خوراکی که از پوست در برابر مضرات خورشید محافظت می کنند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

اگرچه خورشید ما چهار و نیم میلیارد سال قدمت دارد، اما اثرات مضر آن با افزایش سنش کم نشده‌است. پوست ما به طور مداوم در معرض عوامل مضر محیطی قرار دارد – از جمله آسیب نور ماوراء بنفش. و هرچند استفاده از کرم ضد آفتاب برای مراقبت از پوست ضرورت دارد، اما  مصرف مواد خوراکی که به  محافظت از پوست در برابر مضرات خورشید کمک می‌کنند نیز یک روش عالی محسوب می‌شود.

۱. انگور

پلی‌فنول‌های موجود در انگور به محافظت از پوست در برابر آفتاب کمک می‌کنند. مطابق با یک مطالعه پلی‌فنول‌های انگور توانایی مهار اثرات مضر نور خورشید را دارند.

۲. ضد آفتاب خوراکی؛ فلفل دلمه‌ای

یک مطالعه در ژورنال فوتوکمیکال و فوتوبیولوژی نشان داد که بتاکاروتن – یک رنگدانه گیاهی و پیش‌ماده ویتامین A – به محافظت در برابر آفتاب سوختگی کمک می‌کند. و فلفل دلمه قرمز منبع خوب بتاکاروتن است. این مطالعه همچنین نشان داد که محافظت از آفتاب حداقل به 10 هفته مکمل بتاکاروتن نیاز دارد، بنابراین برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، این ماده خوراکی را دائم در برنامه غذایی‌تان داشته باشید.

مطلب مرتبط: رفع تیرگی صورت؛ ۷ ماسک سفیدکننده پوست که اثربخشی عالی دارند

۳. روغن زیتون

روغن زیتون نیز خواص طبیعی ضد آفتاب دارد. این روغن حاوی اسکوآلن است، ترکیبی که قدرت آنتی‌اکسیدانی دارد و از مرگ سلول‌های پوستی ناشی از استرس اکسیداتیو و نور آفتاب، جلوگیری می‌کند.

۴. تخمه افتابگردان

این دانه‌های مغذی سرشار از ویتامین E هستند که یک عامل محافظ پوست محسوب می‌شود. می‌توانید این دانه‌ها را به تنهایی بخورید یا آن را به سالاد و غذاها اضافه کنید.

۵. ضد آفتاب خوراکی؛ توت فرنگی

توت فرنگی میوه‌ای مهم برای محافظت در برابر آفتاب است. مطابق با مطالعه‌ای در سال 2015 در ژورنال بین‌المللی علوم مولکولی: “توت فرنگی دارای ظرفیت آنتی‌اکسیدانی بالایی است، و همچنین آنتوسیانین و ویتامین‌هایی دارد که منجر به اثر محافظتی روی سلول‌های پوستی در برابر آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش می‌شود.

مطلب مرتبط: با این راهکار ساده، جذب ویتامین دی را در بدن افزایش دهید

۶. شکلات تلخ

مصرف منظم شکلات غنی از فلاوانول منجر به محافظت قابل‌توجهی در برابر اثرات اشعه ماوراء بنفش می‌شود. و شکلات تلخ با درصد بالای کاکائو بیشترین فلاوانول را دارد.

۷. بادمجان رومی (گوجه فرنگی)

مطابق با یک مطالعه، بادمجان رومی به لطف لیکوپنی که دارد، می‌تواند از پوست در برابر اشعه یووی خورشید مخافطت کند.

۸. بادام

بادام هم مانند تخمه آفتابگردان حاوی ویتامین E فراوان است. این ماده خوراکی نه تنها از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کند بلکه رطوبت و جوانی پوست را نیز حفظ می‌کند.

مطلب مرتبط: ۵ ماسک سفت کننده پوست صورت که بسیار موثر هستند

۹. ضدآفتاب خوراکی؛ زردک (هویج)

زردک حاوی بتاکاروتن، لیکوپن و ویتامین C است. همه این‌ موارد، دیواری محافظتی در برابر اثرات نور خورشید تشکیل می‌دهند.

۱۰. چای سبز

اثرات محافظتی پلی‌فنل‌های موجود در چای سبز (اپی‌گالوکتشین گالات) در برابر نور خورشید روی موش‌ها ثابت شده‌است. دانشمندان بر این باورند که همین تاثیر روی انسان هم وجود دارد.

مطلب مرتبط: ۷ خاصیت چای سبز سالم ترین نوشیدنی جهان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان