جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

۱۰ درمان خانگی و سریع شوره سر که فورا از شر این مشکل خلاص شوید

خواندن 3 دقیقه
1
(1)

بیش از 50٪ از جمعیت جهان دچار مشکل شوره سر هستند، و این درصد رقمی بیش از 3.6 میلیارد نفر است. اگر شما هم یکی از آنها هستید، درمان های خانگی شوره سر که در این نوشتار قید شده قطعا کمک‌تان خواهد کرد.

علت شوره سر چیست و چرا ایجاد می‌شود؟

شوره سر یک بیماری پوستی شایع و مزمن است که در اثر آن پوست سر پوسته پوسته می‌شود. برخی از علل بروز شروه سر عبارتند از:

درماتیت سبوره‌ای: نوعی التهاب پوست است که معمولا روی پوست صورت و سر اتفاق می‌افتد و یکی از چند علت اصلی بروز شوره سر است.

– مالاسزیا: یک علت شوره سر مالاسزیا است، گونه‌ای قارچ که باعث التهاب و عفونت پوست می‌شود.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب کمک می کنند

– پوست خشک: این مورد آشکارترین علت شوره سر است. خشکی پوست سر باعث ایجاد پوسته‌هایی می‌شود که در نهایت تبدیل به شوره سر می‌شوند. به طور معمول، این پوسته‌ها نسبت به سایر شوره‌ها کوچک‌تر هستند و چربی کمتری دارند.

درمان های خانگی شوره سر

۱. درمان خانگی و سریع شوره سر: چند قطره روغن درخت چای را با کمی روغن بادام شیرین مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی پوست سر بمالید. این درمان را ۳ تا ۴ بار در هفته انجام بدهید.

۲. شامپوی‌تان را با یک مشت جوش شیرین جایگزین کنید زیرا این ماده از بین برنده‌ی طبیعی شوره سر است.

مطلب مرتبط: ۶ ترفند زیبایی از هند که رشد موهای تان را تسریع می کنند

۳. گزینه دیگر این است که سرکه سیب را روی موها بمالید. بعد از 20 دقیقه آبکشی کنید.

۴. درمان خانگی و سریع شوره سر:  از شامپوی روغن درخت چای شامپو استفاده کنید.

۵. یک قسمت دهانشویه یک قسمت را با ۹ قسمت آب مخلوط کرده و بعد از شستشوی معمول مو، ترکیب را روی موهای‌تان بریزید. بعد از این درمان موها را نشویید.

۶. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را روی پوست سر بمالید و اجازه بدهید ۱ ساعت بماند. در نهایت سرتان را با یک شامپوی ملایم بشویید.

مطلب مرتبط: ۸ کاربرد زیبایی روغن نارگیل که تا به حال به گوش تان نخورده است

۷. درمان خانگی و سریع شوره سر: مقداری آب پیاز را روی پوست سر بمالید و اجازه بدهید یک ساعت بماند. در نهایت سرتان را شستشو دهید.

۸. ۲-۳ قطره روغن اکالیپتوس را با ۲-۳ قطره روغن نارگیل را مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی سر بمالید و بگذارید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بماند. در نهایت سرتان را با آب ساده بشویید.

۹. به کمک یک تکه پنبه،‌ مقداری آبلیمو را روی پوست سرتان بمالید. اجازه بدهید ۵-۱۰ دقیقه بماند و در نهایت سرتان را با یک شامپوی ملایم بشویید.

۱۰. درمان خانگی و سریع شوره سر: مقداری چای سبز روی موها و کف سرتان بریزید و اجازه بدهید ۱۰ دقیقه بماند. بعد از گذشت این مدت، سرتان را با شامپوی ملایم شستشو دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان