افزایش متابولیسم: ۶ نوشیدنی که سوخت و ساز بدن را بهبود می دهند

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۱۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۱۶, ۱۳۹۹

رژیم و ورزش تنها موارد موثر در سرعت کاهش وزن شما نیستند. برخی ترفندهای کوچک نیز می‌توانند به تسریع برنامه کاهش وزن شما کمک کنند. و یکی از این ترفندها نوشیدن ۶ نوشیدنی قیدشده در این نوشتار است که متابولیسم بدن را افزایش می دهند.

۶ نوشیدنی که متابولیسم را افزایش می دهند

۱. چای سبز

چای سبز یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های جهان است برای کسانی که مراقب وزن‌شان هستند. این چای حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان قدرتمند به نام اپی گالوکتشین گالات (EGCG) است که باعث تقویت سیستم ایمنی و بهبود فرایند چربی‌سوزی می‌شود. چندین مطالعه نشان داده‌اند که جایگزینی چای معمولی شما با یک فنجان چای سبز می‌تواند باعث کاهش وزن بدن و چربی بدن شود.

مطلب مرتبط: از بهبود خواب تا تقویت سیستم ایمنی؛ ۶ فایده رابطه جنسی برای سلامتی

۲. افزایش متابولیسم؛ قهوه

یک فنجان قهوه گرم در روز می‌تواند سطح انرژی را بالا ببرد و روحیه‌تان را بهبود دهد. اما آیا می‌دانستید قهوه می‌تواند به کاهش وزن هم کمک کند؟ قهوه حاوی کافئین است که متابولیسم را افزایش می‌دهد و به شما در کاهش چند کیلو از وزن‌تان کمک کند. البته برای این منظور قهوه تنها مناسب است نه قهوه‌ای که پر از شیر و شکر است.

مطلب مرتبط: چای یا قهوه؛ کدام یک سالم تر است؟

۳. سرکه سیب

اسید استیک ترکیب مهم چربی سوز موجود در سرکه سیب است. این ترکیب متابولیسم را افزایش می‌دهد، اشتها را سرکوب می‌کند و روند چربی سوزی را تسریع می‌کند. خیلی ساده یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در یک لیوان آب تنها کاری است که باید انجام دهید تا روند کاهش وزن خود را تسریع کنید.

مطلب مرتبط: اگر هر روز سرکه سیب بخورید این ۷ اتفاق در بدن تان رخ می دهد

۴. افزایش متابولیسم؛ آب نارگیل

آب نارگیل بسیار مغذی و سالم است. کالری کمی دارد و نوشیدن مرتب آن می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. آب نارگیل حاوی آنزیم‌های زیست‌فعال است که به هضم و  افزایش متابولیسم کمک می‌کند. همچنین حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و سطح کلسترول را کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: ۵ نوشیدنی قبل خواب که به آب شدن چربی ها کمک می کنند

۵. چای زنجبیل

مطالعات نشان می‌دهند که چای زنجبیل می‌تواند متابولیسم شما را افزایش داده و اثر گرمایی غذاها (تعداد کالری مورد نیاز برای هضم و جذب غذا) را تا 43 کالری افزایش دهد.

مطلب مرتبط: درمان خانگی سوء هاضمه؛ ۶ راهکار که به راحتی مشکلات گوارش را از بین ببرید

۶.افزایش متابولیسم؛ ترکیب آب و لیمو

ترکیب آب و لیمو نیز به دلیل تاثیری که بر افزایش متابولیسم دارد، شناخته‌شده است. اضافه کردن چند قاشق آبلیمو به آبی که می‌نوشید، می‌تواند به افزایش متابولیسم بدن و همچنین کاهش وزن کمک کند. این نوشیدنی کم کالری و پر از ویتامین C است که می‌تواند ایمنی شما را بهبود بخشد و جذب آهن را افزایش دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *