درمان خانگی سوء هاضمه: ۶ راهکار که به راحتی مشکلات گوارشی را از بین ببرید

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۷, ۱۳۹۹

به لطف زندگی سریع امروز افراد زیادی با مشکل سوء هاضمه روبرو می‌شوند. سوء هاضمه با علائم متفاوتی خود را نشان می‌دهد اما برخی از شایع‌ترین علائم آن عبارتند از:

– احساس سیری زیاد در حین خوردن غذا

– حالت ناخوشی طولانی‌مدت بعد از خوردن غذا

– درد یا سوزش در قسمت بالای شکم

– نفخ

– حالت تهوع

در حالی که خیلی‌ها برای درمان مشکل سوء هاضمه سراغ داروهای تجویزی و درمان‌های متداول می‌روند، اما برخی درمان‌های خانگی و طبیعی نیز می‌توانند به رفع این مشکل کمک کنند.

۱. آب بیشتری بنوشید

غالب ما آدم‌ها به صورت مزمن بدن دهیدراته (کم شدن آب بدن) داریم. برای اینکه سیستم گوارش‌مان به راحتی کارش را انجام بدهد باید آب کافی بنوشیم. جای نوشیدنی‌های قندی را به آب بدهید و ببینید که چه تفاوتی در وضعیت گوارش‌تان ایجاد می‌شود.

مطلب مرتبط: اگر می خواهید وزن کم کنید و در سلامت کامل باشید، آب بنوشید

۲. درمان خانگی سوء هاضمه؛ کمی زنجبیل بجوید

زنجبیل یکی از موثرترین درمان‌های سوء هاضمه است زیرا شوگاول و گینجرول دارد که به تقویت انقباضات شکمی برای هضم مناسب کمک می‌کنند. خیلی ساده مقداری از آن را به غذاهای‌تان بیفزایید یا قطعه کوچکی از آن را بجوید.

۳. سرکه سیب بنوشید

بله، این ماده همه‌کاره برای سوء هاضمه هم مفید است. برای استفاده از این خاصیت سرکه سیب، می‌توانید آن را به سالادتان بیفزایید، با مقداری آب ترکیب کنید و بنوشید یا کمی از آن را به تنهایی بخورید.

مطلب مرتبط: اگر هر روز سرکه سیب بخورید، این ۷ اتفاق در بدن تان رخ می دهد

۳. مقداری نعناع بجوید

نعناع علاوه بر اینکه نفس‌تان را تازه می‌کند می‌تواند معده را نیز تسکین بدهد و از اسهال و حالت تهوع نیز جلوگیری کند. برای انجام این درمان می‌توانید جوشانده نعناع بنوشید یا نعناع بجوید.

مطلب مرتبط: ۶ گیاه دارویی مغذی که می توانید در آب پرورش بدهید

۴. درمان خانی سوء هاضمه؛ از گرما استفاده کنید

استفاده از حمام گرم و پدهای گرمایشی نیز درمان شگفت‌انگیری برای سوء هاضمه هستند. گرما عضلات را ریلکس می‌کند. ۱۰ دقیقه اعمال گرما در ناحیه شکم علائم شما را تا حد زیادی بهبود خواهد داد.

۵. آبلیمو، جوش شیرین و آب بنوشید

برخی مطالعات نشان می‌دهند که ترکیب آبلیمو، آب و مقدار خیلی کمی جوش شیرین می‌تواند سلامت دستگاه گوارش را بهبود بدهد. ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو، ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین و ۲۴۰ میلی‌لیتر آب را با هم مخلوط کنید و ترکیب حاصل را بنوشید.

مطلب مرتبط: ۸ خواص چای ترش برای سلامتی که ابدا نباید نادیده بگیرید

۶. درمان خانگی سوء هاضمه؛ دارچین را امتحان کنید

دارچین حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که می‌توانند التهاب مری و پوشش معده را کاهش بدهند. سایر ترکیبات قدرتمند دارچین هم با گاز، نفخ، گرفتگی و سایر مشکلات معده مبارزه می‌کنند. برای انجام این درمان مقداری چوب دارچین را بجوشانید و به صورت چای بنوشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *