۶ ترکیب غذایی محبوب که به سلامتی تان آسیب وارد می کنند

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۶, ۱۳۹۹

برخی ترکیبات وجود دارند که می‌توانند سیستم هضم شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهند و حتی باعث بیمار شدن‌تان شوند. در این نوشتار با ۶ مورد از آنها آشنا خواهیم شد.

۱. قهوه و ساندویچ

 هنگامی که عجله دارید، سریع‌ترین صبحانه ساندویچ پنیر و قهوه است، ترکیبی که همه خواص پنیر را از بین می‌برد. کربوهیدرات‌های ساده موجود در نان مانع هضم مناسب کلسیم می‌شود. و با افزودن قهوه فوری هم که دیگر هیج نفعی برای سلامتی‌تان نخواهید داشت. اگر عاشق ساندویچ پنیر هستید، حداقل سعی کنید قهوه را با چای سفید یا سبز جایگزین کنید.

مطلب مرتبط: چای یا قهوه؛ کدام یک سالم تر است؟

۲. بادرنگ (خیار) و بادنجان رومی (گوجه فرنگی)

این یک ترکیب بسیار محبوب برای تابستان است. با این حال، آخرین تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیب این 2 می‌تواند مسیرهای بیوکمیکال بدن را مختل کند. ترکیب بادرنگ و بادنجان رومی می‌تواند منجر به تورم شود و ویتامین‌های موجود در هر دو نیز به درستی جذب نخواهند شد.

مطلب مرتبط: ۸ دتاکس واتر که باید این تابستان امتحان کنید

۳. کچالو (سیب زمینی) و گوشت

چه کسی می‌تواند در برابر این ترکیب مقاومت کند؟ هرچند که بسیار سنگین است. نشاسته موجود در کچالو به مایعات گوارشی قلیایی نیاز دارد و پروتئین موجود در گوشت به مایعات اسیدی احتیاج دارند. این دو در کنار هم فقط درون معده گیر می‌کنند و می‌توانند اختلالاتی نظیر سوزش سر دل، آروغ، نفخ و بسیاری دیگر را به همراه داشته باشند. بهترین گزینه کنار گوشت سبزیجات سبک مثل لوبیا سبز یا بروکلی است.

۴. گوشت چرخ‌کرده و ماکارونی

استدلال قبلی در مورد گوشت چرخ‌کرده با ماکارونی نیز صدق می‌کند. غدد بزاقی پتیالین و آمیلاز می‌شوند که کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای (ماکارونی) را به قندهای ساده تبدیل می‌کنند. وقتی قندهای ساده پروتئین (گوشت) را پوشش می‌دهند، ترکیب شیمیایی خطرناکی ایجاد می‌کنند که می‌تواند منجر به دیابت و بیماری قلبی-عروقی شود. بهتر است ماکارونی را به عنوان یک وعده غذای جداگانه با سس‌های گیاهی میل کنید.

مطلب مرتبط: اگر این نشانه ها را دارید، ممکن است به دیابت مبتلا شده باشید

۵. آناناس و لبنیات 

میوه‌های ترش به خصوص صبح‌ها هضم را کند می‌کنند. علاوه بر این، آناناس حاوی بروملئین است، آنزیمی که هنگام ترکیب با محصولات لبنی می‌تواند باعث مسمومیت شود.

۶. شیر و موز

این زوج غذایی به دلیل داشتن مواد مغذی و سریع آماده شدن بین طرفداران سبک زندگی بسیار محبوب شده‌است. با این حال، برخی از متخصصان تغذیه معتقدند که میوه‌ها، به ویژه میوه‌های شیرین باید به تنهایی مصرف شود. آنها به خصوص اگر با مواد غذایی دیگر مصرف شوند، مدت زمان بیشتری در بدن باقی می‌مانند و سیستم هضم را کند می‌کنند. شیر هم به تنهایی سالم‌تر است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *