جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۸ درمان خانگی برای رشد سریع مو

خواندن 4 دقیقه
3
(1)

رشد مو به عوامل زیادی، از جمله سابقه‌ی ژنتیکی فرد بستگی دارد. با این وجود برخی درمان‌های خانگی می‌توانند به تسریع رشد مو کمک کنند.

خواه در فکر پیشگیری از ریزش مو باشید و یا دوست دارید رشد موهای‌تان تسریع شود، اطلاع از چند نکته و شیوه‌ی رسیدگی به موها می‌تواند به شما کمک‌ کند به هدف‌تان برسید. البته، در صورتی که ریزش مو در اثر نوعی اختلال باشد، بهتر است با داکترتان مشورت کنید.

در این نوشتار با شیوه‌های خانگی تسریع رشد مو آشنا خواهیم شد.

۱. پروتئین بیشتری بخورید

بدن برای رشد موهای جدید به پروتئین نیاز دارد. ریزش مو ممکن است در اثر کمبود پروتئین نیز رخ بدهد. برخی از بهترین گزینه‌های خوراکی برای دریافت پروتئین عبارتند از: حبوبات، تخم مرغ، ماهی، مغزها، گوشت بدون چربی، دانه‌ها. نیاز روزانه‌ی هر فرد به پروتئین بر اساس سطح فعالیت جسمانی و توده‌ی عضلانی متفاوت است.

۲. آهن بیشتری مصرف کنید

آهن، ماده‌ی مغذی دیگری است که بدن برای رشد موهای سالم نیاز دارد. برخی از برترین منابع غذاییِ آهن عبارتند از: تخمه کدو حلوایی، پالگ، لوبیا سفید، فیل مرغ، صدف و گوشت گاو بدون چربی.

کسانی که گوشت مصرف نمی‌کنند، ۱.۸ بار بیشتر از کسانی که گوشت می‌خورند، دچار کمبود آهن می‌شوند، به این دلیل که بدن آهن را از منابع غیرحیوانی به طور موثر جذب نمی‌کند.

۳. آروماتراپی را امتحان کنید

مطابق با نویسندگان مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، آروماتراپی (رایحه‌درمانی) می‌تواند رشد مو را تحریک کند. برخی از گیاهان دارویی که می‌توانید برای این منظور استفاده کنید عبارتند از: اسطوخودوس (لوندر)، رزماری و آویشن.

آروماتراپی (رایحه‌درمانی) می‌تواند رشد مو را تحریک کند.
آروماتراپی (رایحه‌درمانی) می‌تواند رشد مو را تحریک کند.

برای استفاده از اسانس‌ها و روغن‌های گیاهی روی پوست کف سر، چند قطره از آنها را با یک روغن حامل مثل روغن نارگیل یا چهارمغز ترکیب کنید. بنا به گفته‌ی محققان، استنشاق بوی این روغن‌ها نیز روی رشد مو تاثیرگذار است.

* نکته: برخی از آدمها ممکن است به این روغن‌ها حساسیت داشته باشند، بنابراین بهتر است که ۲۴ ساعت قبل از مصرف روغن، آن را روی قسمت کوچکی از پوست سرتان امتحان کنید.

۴. کف سرتان را ماساژ بدهید

ماساژ پوست کف سر به تحریک جریان خون در این ناحیه کمک می‌کند و به این ترتیب سبب تسریع رشد مو می‌شود. یک مطالعه‌ی کوچک جاپانی نشان داد که ماساژ دادن کف سر به مدت ۴ دقیقه در روز، به رشد موها کمک شایانی می‌کند. برای ماساژ دادن کف سرتان می‌توانید از نوک انگشتان‌تان استفاده کنید.

۵. روغن تخمه کدو

نویسندگان یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، به بررسی تاثیر روغن تخمه کدو روی رشد مو پرداختند. این مطالعه نشان داد مردانی که روزانه ۴۰۰ میلی‌گرم روغن تخمه کدو را به مدت ۶ ماه مصرف کردند، شاهد یک رشد ۴۰ درصدی در حجم موهای‌شان بودند.

۶. ماست

ماست منبع غنی پروبیوتیک‌هاست و بنابراین می‌تواند رشد مو را تسریع کرده و از آسیب دیدن مو جلوگیری کند. یک مطالعه که روی موش‌ها انجام شد، نشان داد که این ماده‌ی خوراکی تعداد فولیکول‌های زیرپوستی را افزایش می‌دهد، و بنابراین، ممکن است به رشد مو در انسان نیز کمک کند. برای بهره‌مند شدن از این فایده‌ی ماست، خیلی ساده آن را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

۷. روغن نارگیل

روغن نارگیل می‌تواند کمبود پروتئین را در موهای آسیب‌دیده، کاهش بدهد. این روغن می‌تواند به شفت مو نفوذ کرده و ریزش مو را کاهش بدهد. این ویژگی روغن نارگیل به کاهش تاثیر محصولات کیمیایی نیز کمک می‌کند. برای استفاده از روغن نارگیل، دو قاشق غذاخوری از آن را روی کف سرتان ماساژ بدهید. اجازه بدهید یک ساعت بماند و بعد با یک شامپوی ملایم سرتان را بشویید. هفته‌ای دو بار این درمان را تکرار کنید.

۸. قهوه

کافئین یکی از اجزای اصلی قهوه است. تحقیقات نشان می‌دهند که کافئین می‌تواند باعث افزایش طول ساقه‌ی مو شده و با طولانی کردن مرحله‌ی آناژن (مرحله‌ی فعال رشد مو) باعث تحریک رشد مو شود. قهوه حتی می‌تواند مانع کم شدن حجم مو شود. برای بهره‌مند شدن از تاثیر قهوه، یک پیاله از آن را به طور روزانه بنوشید.

خلاصه

برخی از جوانب رشد مو، مثل ژنتیک، از کنترول ما خارج است. با این حال، دنبال کردن یک رژیم غذایی مغذی و سالم، تاثیر زیادی بر رشد مو خواهد داشت. دنبال کردن نکات قید شده در این نوشتار و مراقبت درست از موها، قطعا به افزایش حجم و تسریع رشد موها کمک می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان