جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کابل و تهران مشترکا قضیه شکنجه و به آب انداختن مسافران افغانستانی را بررسی می‌کنند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده است که روی تشکیل یک هیات مشترک تحقیق با ایران پیرامون گزارش های رفتار نادرست با مسافران افغانستانی در امتداد مرز دو کشور و جان باختن شماری از آن ها، توافق شده است.

وزارت خارجه امروز(سه‌شنبه، ۱۶ثور) با نشر یک اعلامیه گفته است که به هدف دستیابی به حقیقت پیرامون گزارش های نشر شده مبنی بر شکنجه و کشته شدن شماری از مسافران افغانستانی در امتداد مرز با ایران؛ از روز گذشته به این طرف محمد هارون چخانسوری، معین سیاسی وزارت امور خارجه در کابل و سفیر افغانستان مقیم تهران با مسولین دولتی ایران در تماس و پی‌گیر قضیه هستند.

خبرنامه
وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده است که روی تشکیل یک هیات مشترک تحقیق با ایران پیرامون گزارش های رفتار نادرست با مسافران افغانستانی در امتداد مرز دو کشور و جان باختن شماری از آن ها، توافق شده است

بر اساس این اعلامیه، وزارت امور خارجه ایران شام روز گذشته از طریق یک تماس تلفنی با سفیر افغانستان مقیم تهران، آمادگی خود را برای انجام تحقیقات مشترک اعلام کرده است.

هم‌چنان مقام‌های ایرانی در این تماس تلفنی وعده سپرده که در جریان امروز، یک یادداشت رسمی در مورد جزئیات فنی تحقیقات مشترک را به سفارت افغانستان ارسال می‌کند.

این در حالی است که سه روز قبل تصاویری در شبکه‌های اجتماعی به نشر رسید که بر اساس آن، شاهدان عینی می‌ گویند بیش از ۵۰ تن از شهروندان کشور که قصد ورود غیرقانونی به خاک ایران را داشتند، توسط مرزبانان ایرانی شکنجه و به رودخانه انداخته شده‌اند.

از سویی هم ایران این ادعا را رد کرده و گفته است که این رویداد در خاک افغانستان رخ داده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان