جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هیواد: جلب همکاری برای مبارزه با کرونا و اجماع برای صلح و آتش بس؛ اولویت های وزارت خارجه افغانستان است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سخنگوی وزارت امورخارجه می گوید  جلب همکاری و کمک کشورها در زمینه مبارزه با  کرونا و دریافت تجارب آنان در این زمینه، و همچنین به دست آوردن اجماع منطقه ای و جهانی برای صلح و ایجاد آتش بس بشردوستانه، اولویت های این وزارت است.

گران هیواد امروز سه شنبه (9ثور) در یک نشست خبری گفت که حنیف اتمر، سرپرست این وزارت برای شریک کردن این اولویت ها با وزیران خارجه حدود ده کشور و سفیران و نمایندگان خاص آن کشورها به گونه رو در رو  یا از طریق ویدیوکنفرانس و تماس تلفونی گفتگو کرده است.

وی افزود  در زمینه جلب حمایت صحی، باز نگه داشتن بنادر به روی تجارت و ترانزیت به هدف تامین مواد مورد نیاز شهروندان، بازگرداندن هموطنان گیرمانده در کشورهای همسایه و دور، رسیدگی به مشکلات شهروندان افغانستان در سایر کشورها و طی مراحل اسناد حقوقی انقتال زندانیان کشور از ایران و عربستان، اقدام شده است.

خبرنامه
گران هیواد

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد که به منظور تامین مصونیت غذایی در کشور نیز کارهایی صورت گرفته و محموله نخست 5 هزار تنی گندم از هندوستان به افغانستان رسیده و نیز در صحبت میان وزرای خارجه دو کشور، روی افزایش مقدار محموله‌ها برای هر دوره و جستجوی امکانات برای وارد نمودن گندم، برنج، چای و شکر بیشتر از هند گفتگو شده است.

به گفته وی، در زمینه باز نگه داشتن بنادر و توسعه تجارت و ترانزیت با کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، ایران، پاکستان و چین نیز گفتگو شده و مقامات این کشورها وعده سپرده که مرزهای‌شان را برای انتقال مواد غذایی و کمک‌های صحی به مردم افغانستان، باز نگه دارند.

هیواد اضافه کرد که در راستای ایجاد اجماع منطقه ای برای صلح نیز بحث هایی با وزرای خارجه و دیپلمات‌های برجسته کشورهای مهم منطقه و جهان آغاز شده است.

وی با بیان این‌که برای انتقال زندانیان افغان از کشورهای ایران و عربستان کمیسیون‌های بین وزارتی، جلسات مکرری در این زمینه دایر کرده، گفت  تاکنون بیش از 4 هزار شهروند گیرمانده افغانستان از هند، 3500 تن از امارات و بیش از یک هزار تن دیگر از کشورهای عربی به افغانستان منتقل شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان