جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

وزیر صحت: برخی افراد مبتلا به ویروس کرونا به شفاخانه مراجعه نمی کنند/ مجلس به توصیه‌های صحی توجه نمی کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزیر صحت عامه می گوید که ممکن است شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان بیشتر باشد، زیرا برخی از مبتلایان به این بیماری به شفاخانه مراجعه نکرده اند.

فیروزالدین فیروز امروز چهارشنبه(27حمل) که برای پاسخ دهی از سوی نمایندگان مجلس فراخوانده شده بود، با ابراز نگرانی از گسترش ویروس کرونا در افغانستان، هشدار داد که اگر مردم در برابر توصیه‌های بهداشتی بی‌پروایی نشان دهند، این ویروس به خانه‌های آنان سرایت خواهد کرد.

او تأکید کرد، شماری از بیماران مشکوک به ویروس کرونا به علت مراجعه نکردن به مرکزهای بهداشتی، تشخیص نمی‌شود.

وزیر صحت گفت: “فریاد می‌‎زنم، خواهش می‌کنم، زاری می‌کنم؛ در خانه‌های تان بمانید، توصیه‌های وزارت صحت‌عامه را جدی بگیرید و وطن را نجات دهید.”

firuz

فیروز نمایندگان مجلس را به عدم مراعات توصیه های صحی متهم کرده، افزود، نمایندگان هر دو مجلس فاصله را رعایت نکرده و از ماسک استفاده نمی کنند؛ این عدم توجه و عدم شنیدن پیام‌های وزارت صحت عامه توسط نمایندگان، سبب خرابی کشور است.

وزیر صحت اضافه کرد: “من به تمام مقدسات ام قسم یاد می کنم که از هیچ تلاشی برای صحت و سلامتی مردم در این مرحله حساس دریغ نمی کنم و از گذشت و مدارا در برابر هیچ رییس و کارمندم که در برابر صحت مردم کوتاهی کند، کار نمی گیرم.”

وی خاطرنشان کرد که وزارت صحت در تست واقعات مشکوک ویروس کرونا محدودیت ظرفیت دارد و تلاش می کند ظرفیت تست در افغانستان افزایش داده شود.

فیروز ادامه داد که در خصوص مهار ویروس کرونا از تجارب چین استفاده می کنند و هفته وار از طریق ویدیو کنفرانس با مسوولین صحی چین در تماس اند.

او همچنان از آغاز کار 25 گروه ثابت و سیار این وزارت در کابل خبر داد و گفت که قرار است برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، در حدود صد هزار بستر آماده شود.

این در حالی است که تاکنون 784 تن در افغانستان مبتلا به ویروس شده و وزیر صحت می گوید، ممکن شمار مبتلایان بیش از این باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان