جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

بازداشت سه تن در پیوند به حمله مسلحانه بر مراسم سالیاد عبدالعلی مزاری در کابل

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از گذشته نزدیک به 8 روز از حمله مهاجمین مسلح بر مراسم گرامی داشت سالیاد عبدالعلی مزاری در غرب کابل، وزارت داخله می گوید که سه تن را در پیوند به این رویداد بازداشت کرده است.

مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله امروز شنبه(24حوت) در نشست خبری حساب‌دهی دولت به ملت گفت: “نیروهای امنیتی دو شب قبل سه تن را در پیوند به حمله بر مراسم یادبود از عبدالعلی مزاری بازداشت کرده و اسناد مرتبط به این حمله، نیز به دست پولیس افتاده است”.

اندرابی افزود، تحقیقات از افراد بازداشت شده جریان دارد و تلاش می شود تا عاملان این رویداد شناسایی و مجازات شوند.

او در ادامه در مورد سایر دست‌آوردهای وزارت داخله افزود، راه اندازی 2 هزار و 412 عملیات مشترک و مستقل و پس گیری ۱۰ ولسوالی، دست آوردهای عمده وزارت امور داخله در بخش مبارزه با تروریزم است.

به گفته وی، در نتیجه این عملیات ها، بیش از 9 هزار و 300 تن به شمول والیان نام نهاد، ولسوالان نام نهاد و فرماندهان نظامی طالبان کشته و بیش از 2 هزار و 900 تن دیگر زخمی شده اند.

سرپرست وزارت داخله ادامه داد که در جریان سال 1398، بیش از 1 هزار و 900 تن به اتهام سازماندهی حمله های تروریستی نیز بازداشت شده اند.

او خاطرنشان کرد که در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۶ هزار واقعه جنایی در سراسر کشور روی داده و پولیس در پیوند به این واقعات، بیش از ۲۰ هزار تن را بازداشت کرده است.

Masod Andarbi

به گفته اندرابی، میزان جرایم در سال مالی 1398 در مقایسه با سال ۱۳۹۷، حدود ۲۱ درصد کاهش داشته است.

سرپرست وزارت داخله در امر مبارزه با مواد مخدر نیز گفت، پولیس در سال ۱۳۹۸ بیش از 3 هزار و 600 مورد عملیات علیه مواد مخدر راه اندازی کرده که در نتیجه آن، بیش از 4 هزار و 200 تن بازداشت، ۹۶ دستگاه لابراتوار تولید مواد مخدر و ۳۰ انبار بزرگ مواد مخدر از بین برده شده و نیز بیشتر از 2 هزار و 100 تن مواد مخدر شامل هرویین، تریاک، چرس، مورفین، خشخاش، بنگدانه و مواد کیمیایی کشف و ضبط شده است.

اندرابی تاکید کرد که مجموع عواید وزارت امور داخله در سال ۱۳۹۸ به ۱۰ میلیارد افغانی رسیده و این وزارت در نتیجه تنظیم اعاشه و اباته پولیس، حدود ۲ میلیارد افغانی و از بابت معاشات، ۳ میلیارد افغانی صرفه‌جویی داشته است.

او همچنان افزود که از طریق ریاست امنیت داخلی، 725 نیروی مظنون شناسایی و بازداشت شده‌اند.

سرپرست وزارت داخله همچنان از کاهش 11 درصدی در تلفات نیروهای پولیس ملی و 26 درصدی در تلفات نیروهای پولیس محلی در سال مال 1398 خبر داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان