جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

صدیقی: قرار نیست زندانیان طالبان بدون تضمین آزاد شوند!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سخنگوی رییس جمهور غنی تأکید می کند که دولت افغانستان تضمین قطعی در مورد کاهش خشونت در بدل رهایی زندانیان طالبان می خواهد و قرار نیست زندانیان طالبان بدون تضمین آزاد شوند.

صدیق صدیقی امروز چهارشنبه(21حوت) در یک نشست خبری در کابل گفت، موقف حکومت در روند صلح بر منافع کشور استوار است و هنوز شرایط برای رهای زندانیان طالب وجود دارد.

او افزود، رهایی زندانیان طالبان انعطاف پذیری حکومت برای پایان دادن جنگ 40 ساله است و افغانستان یک‌جا با امریکا بر روند صلح کار می کند.

سخنگوی رییس جمهور غنی ادامه داد: “اگر در جریان آزادی زندانیان، طالبان به خشونت هایشان بیافزاید، این روند متوقف خواهد شد.”

صدیقی تاکید کرد، تاکنون هیچ زندانی طالبان آزاد نشده و حکومت تا مطمین نشود که بعد از رهایی زندانیان طالبان، امنیت در کشور تأمین می‌شود، این زندانیان آزاد نخواهند شد.

sediqi

او خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی این آماد‌گی را دارند که اگر طالبان به تعهدات شان در توافق صلح با امریکا عمل نکنند، دست به اقدام بزنند.

صدیقی در مورد هیأت گفتگوکننده صلح گفت، کارها درباره این هیئت تکمیل و با تمامی سیاسیون مشورت شده است و دلیل تاخیر اعلان این لیست نیز ادامه مشورت ها با شماری از سیاسیون است.

سخنگوی رییس جمهور غنی با اشاره به روند انتخابات گفت: “مسله انتخابات ختم است و وثیقه از سوی کمیسیون به آقای غنی داده شده است. مراسم تحلیف در حضور رییس هر دو مجلس و نمایندگان بین المللی برگزار شد و این حکومت مشروع است.”

او تاکید کرد: “آنچه را در روز تحلیف شاهد بودیم، مسایل جانبی است و اساسی نیست و آنچه اساسی است، پروسه صلح است”.

صدیقی همچنان افزود که رییس‌جمهور غنی آماده گفت‌وگو با سیاسیون است و یکی از دلایل تأخیر در ایجاد کابینه نیز همین موضوع است.

او از افزایش مبتلایان ویروس کرونا خبر داد و گفت، آمار دقیق آن را وزارت صحت عامه شریک خواهد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که رییس جمهور غنی شب گذشته فرمان آزادی 5 هزار زندانی طالب را به صورت تدریجی صادر کرده است، اما گروه طالبان با رهایی تدریجی پنج‌هزار زندانی مخالفت کرده و خواستار رهایی دسته‌جمعی این زندانیان شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان