جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

دوستم: گفتگوهای بین الافغانی بدون اشتراک نمایندگان واقعی مردم بی نتیجه خواهد بود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس جمهور می گوید که گفتگوهای بین الافغانی زمانی می تواند نتیجه بخش باشد که نمایندگان واقعی مردم در آن اشتراک داشته باشند.

دوستم امروز یک‌شنبه(18حوت) با نشر یک اعلامیه به مناسب 8 مارچ، روز جهانی زن گفته است که امیدوار است هرچه زودتر مذاکرات و گفتگوهای بین الافغانی آغاز شود و تداوم آن منجر به برقراری آتش بس دایمی و برقراری صلح سرتاسری در افغانستان گردد.

وی افزوده است: “ما امیدواریم که نمایندگان واقعی مردم به نمایندگی از همه اقوام کشور در هیأت گفتگوکننده افغانستان شامل باشد. فقط در این صورت است که هرگونه گفتگویی می تواند نتیجه‌مند باشد، در غیر آن، گفتگوها ناکام خواهد بود.” رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری بیان داشته که بحران انتخابات به سمت و سوی حیرت‌ناکی کشیده شد و کمیسیون های انتخاباتی و تیم مسلط در ارگ، آرای پاک مردم را زیر پا کرده و نتیجه انتخابات را دزدیدند.

او تاکید کرده: “ما مصمم از آرای شما مردم دردمند دفاع خواهیم کرد و تا گرفتن حق و دریافت جایگاه واقعی خویش در انتخابات، همچنان استوار و مقاوم به مبارزات حق طلبانه خویش ادامه می دهیم.”

Dostom

دوستم خطاب به زنان خاطرنشان کرده که زنان نیمی از پیکر جامعه اند و باید با استفاده از دمکراسی و آزادی بیان، در برابر بی عدالتی ها، تبعیض و نابرابری ها متحد، یک‌پارچه و منسجم بایستند.

این اظهارات جنرال دوستم در حالی مطرح شده که قرار است فردا همزمان با محمد اشرف غنی، عبدالله عبدالله که در انتخابات ریاست جمهوری مورد حمایت دوستم است؛ مراسم تحلیف ریاست جمهوری به جای آورند و نیز در دو روز آینده گفتگوهای بین الافغانی با نمایندگان طالبان آغاز شود.

پیش از این رییس جمهور غنی گفته بود که به تاریخ 20 حوت هیأت گفتگوکننده افغانستان برای مذاکرات بین الافغانی را معرفی می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان